Is het werken op school misschien een optie? Daar worden ze meer in de gaten gehouden en wellicht ook geholpen? Dat gaan wij hier nu ook doen.
Heb ik besproken, maar er is geen toezicht. De docenten zitten veelal thuis. Maar ik ga ook dit bespreken met school.
Dat dacht ik eerst ook. Maar wat ik nu begrijp is dat ze inderdaad gewoon online les krijgen maar dat er wel degelijk iemand aanwezig is voor toezicht/vragen/problemen. Wel is het zo dat het een willekeurige docent kan zijn.
Mijn dochter gaat sinds twee weken naar de noodopvang. Verwacht daar niet te veel van qua toezicht. Er is inderdaad iemand die toezicht houdt en aan wie ze vragen kunnen stellen. Mijn dochter staat daarbij zelfs ook nog onder begeleiding van de schoolpsycholoog die een paar keer per dag bij haar komt kijken. Maar net als thuis zit ze constant andere dingen te doen en switcht ze snel van scherm als er iemand komt kijken. Het is niet zo dat er de hele tijd iemand op haar scherm meekijkt of ze wel aan het werk blijft. Eigenlijk zouden ze de kinderen andersom neer moeten zetten, de surveillant achter hun zodat die op hun scherm kan kijken zonder dat ze dat zien. Dan zou ze niet zo makkelijk iets anders kunnen gaan doen.
hier ook inderdaad bovenstaand. Leraren geven gewoon 30 minuten les en de toetsweek ging ook gewoon online door. Krijgen ook regelmatig van de rector een mail, vind ik wel prettig. En alle kids kregen voor Valentijnsdag een Valentony thuisgestuurd met een lieve brief erbij. Vond ik heel leuk! (dochter dacht dat ze een stille aanbidder had dus was wat teleurgesteld )
Dat ongemotiveerde is trouwens heel herkenbaar. Het is net alsof je een dood paard uit de stal probeert te trekken
Wat een lastige situatie ook... Ik word verdrietig van al die verhalen. Hier een die vandaag (een slechte dag) blijft roepen dat het hem allemaal niks kan schelen en dat iedereen hem haat. Ik ben kapot, heb ook niks in huis gedaan.
Ja dat neemt je aardig in beslag. Gelukkig is het bijna vakantie. Wij hebben deze week al vakantie. Ze moet van mij wat inhalen voor school. Dat gaat niet van harte maar ze krijgt uiteindelijk toch wel een beetje gedaan.
Hadden wij maandag, ik ben ook zo ontzettend moe. Volgende week vakantie en ik heb al besloten dat we geen huiswerk gaan doen (hij loopt een hoofdstuk achter met wiskunde) ik ga die strijd niet aan tijdens een vakantie.
Dat is ook onze instelling en zoon zelf gelukkig ook, dus hij is deze week heel veel huiswerk aan het maken, zodat hij volgende week tijdens zijn vakantie niks hoeft te doen.
Vandaag kreeg zoon een Tony chocolonely via de post van school met een briefje fijne vakantie. Dat soort dingen kan ik wel echt waarderen
Heel leuk! Hier krijgen wij enkel onterechte onvoldoendes die niet meer in het systeem gecorrigeerd kunnen worden (maar daar is het laatste nog niet over gezegd).
Ja gelukkig hebben ze de volgende week vrij. Lekker van genieten en geen druk meer daar zijn de kinderen (en de ouders) wel aan toe.
Dat is een leuke (en lekkere) verrassing! Mijn zoon kreeg vandaag bezoek van de mentor. De mentoren gingen alle leerlingen langs om iets lekkers te brengen en om ze even wat moed in te praten. Voor mij een mooi moment om kort even aan te geven hoe het thuis gaat. En dat ik vandaag een mail stuur met meer uitleg. Ben benieuwd. Nog 1 dagje les!
Heel eerlijk, ik zou niet precies weten wat. Tenzij je kinderen van het wandelen houden maar hier worden ze daar niet blij van. Gelukkig wordt het lekker weer dus waarschijnlijk veel buiten spelen, voetballen en tennissen (gelukkig kan het heel goed met dit weer). De jongste is heel druk bezig met de knikkers van de Plus.
Wij gaan lekker met vakantie. De jongens hebben er zin in. Mtb's mee, skates mee, we gaan een rondje langs de grote skateparken en leukste mtb trails van Nederland maken met de camper. Veel buiten en actief zijn. En vooral weg van de schermen. Mijn oudste zit nu ook les te volgen, zit alweer de hele ochtend achter zijn laptop. Hij is dat echt wel spuugzat. En steeds afgeleid door zijn telefoon ook. We zijn blij dat we de mogelijkheid hebben om er even tussenuit te gaan. Als dat niet kan, kun je misschien wel in de vakantie een dagje weg of zo? Naar een skatepark in een andere stad, geocachen in een andere omgeving, dagje fietsen of mtben ergens anders. Gewoon ff weg uit de sleur en het bekende.
De oudste heeft vanmorgen zijn online lessen afgerond en hoopt in mei klaar te zijn met zijn opleiding. Verkorte MBO studie en dan vervalt zijn leerplicht. Hopelijk kan die dan vanaf het nieuwe schooljaar een fatsoenlijke studie gaan volgen en anders gaat die een jaar werken. Hij is gewoon het kind niet voor online lessen volgen. Gelukkig mag die omdat die in een zgn kwetsbare groep valt wel 3 ochtenden naar school De middelste zit nu nog boven. Heeft tijdens het tussenuur met een vriendin gewandeld. Heeft zich 7 weken rot zitten werken en is het echt heel erg zat. Ik hoop toch echt dat er straks na de vakantie wat versoepeling gaat komen want dit is niet meer te rechtvaardigen. Wat een weggegooid en stom jaar is dit ook weer. Ze zal vast doorgaan naar het volgende jaar maar ik vrees dat er straks heel wat op hun bek zullen gaan omdat ze vast gaan lopen door achterstanden. School toont ook geen enkele interesse in hun leerlingen. Docenten doen hun online lessen, nooit eens een mentor die belt met de ouders om te horen hoe het gaat, wat een afknapper is dat hele onderwijs. Volgende week met het gezin een midweek weg.Ben er inmiddels wel aan toe. Even weg uit de sleur en het wordt natuurlijk prachtig weer.
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb ook de indruk dat lessen anders worden gegeven dan het normaal gesproken zou zijn. Daardoor ontstaan ook mogelijk gaten in hun kennis. Hoe moet het verder, dat vraag ik me permanent af.