Ongemotiveerde pubers door onderwijs op afstand

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Iedereen kan een ticket kiezen, waarvan er eentje dus sport is. Je kan ook voor kunst en cultuur kiezen, en nog 2 andere dingen. Dan heb je 3 uur per week daarin les. Echt heel leuk! Ik hoop dat ze wellicht deze zomer wat kunnen inhalen of anders volgend jaar. Vanaf het dere jaar hebben ze geen tickets meer.
     
  2. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Mijn dochter ziet er juist heel erg tegenop om weer naar school te gaan. Naar de lessen dan, ze ging al naar de noodopvang.

    Dat is echt sneu inderdaad. Mijn dochter zou vorig jaar met school naar Engeland gaan (TTO reis). Dat was ook wel heel jammer voor ze dat dat niet door ging.
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier is het ook weer begonnen. Deze week mag mijn zoon op ma - wo - vr en volgende week op di - do. Die week erna is het toetsweek, dan mag wel de hele klas elke dag naar school, omdat je dan natuurlijk maar een paar lesuren per dag hebt, dus dan kunnen ze het makkelijk verspreiden over de lokalen.

    Hier dus ook met halve klassen, de mentor maakt de indeling en heeft daarbij heel goed gelet op vriendjes/vriendinnetjes en op waar je woont. Ze komen hier uit allerlei verschillende dorpen en moeten een flink stuk fietsen, dus ik ben wel blij dat iedereen uit hetzelfde dorp tegelijk mag.

    Gymles gaat ook weer door, maar dan buiten, ze hebben een groot weiland achter de school waar ze normaal in de zomer ook al gebruik van maken.

    Ik ben benieuwd straks hoe hij het weer vond, hij had er in elk geval heel veel zin in vanochtend.
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Dat is wel echt heel jammer hè. Vooral omdat ze in groep 8 ook al veel hebben moeten missen. Hier stonden er ook allerlei leuke dingen gepland, die nu allemaal niet door konden gaan. De mentor zei laatst al, toen ze hier aan de deur was om het rapport af te geven, dat ze er voor gaat om met een extra leuke activiteit het schooljaar af te sluiten. Ik hoop heel erg dat dat gaat lukken!
    Hij heeft wel een superleuke mentor, die echt haar best doen om er het beste van te maken en in mogelijkheden durft te denken, dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Weet je ook waarom? Is het gewoon spanning of is er een andere reden voor? Wel sneu zeg!
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  6. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Hier vandaag nog vrij ivm studiedag. Maar omdat ik nog steeds niks gehoord heb over dinsdag dat ik "laat ik eens in de laatste nieuwsbrief kijken". Daar staat dat morgen nog gewoon online lessen zijn. Ik denk dat we vanaf woensdag pas weer fysieke lessen gaan krijgen.

    Zijn jullie kinderen weer thuis na de 'eerste schooldag'? En hoe vonden ze het?
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hier vandaag bericht. Ze blijven online les krijgen en mijn zoon mag 1 middag naar de school waar hij 3x uren mentorles heeft. Nou kan wel zeggen dat ik hier dus verre van enthousiast van word.
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Nee joh, wat een verschil. Ik hoor hier in de buurt alleen maar scholen waarbij de kinderen 50/50 naar school mogen en de rest online.

    Mijn zoon is vandaag om 15:55 uit en moet dan nog 12 km fietsen, dus is voorlopig nog niet thuis. Maar hij appte net al wel stiekem even dat het heel erg gezellig was om zijn vrienden weer te zien en dat ze allemaal leuke dingen hadden gedaan.
    Ik zag op facebook ook voorbij komen dat de burgemeester (ene locatie) en de wethouder (locatie waar mijn zoon zit) langs zijn geweest om alle kinderen een presentje te geven. Was niet nodig natuurlijk, maar wel heel leuk!
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  9. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Nou, dat is wel een enorme teleurstelling. Ik dacht dat alle leerlingen minimaal 1 (hele!) dag naar school konden. Wat vindt hij er zelf van?
     
  10. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Voor de mensen die al wel iets van school gehoord hebben:

    Hoe zit het met de examenklassen? Mogen die nog steeds iedere dag naar school of is dat nu minder? Ik las net op NOS dat er ook scholen zijn waarbij deze leerlingen van 5 naar 3 dagen gaan.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Nou vind het ook helemaal nergens op slaan, hoor om mij heen ook heel andere geluiden. Ik bedoel, dit kunnen ze net zo goed niet doen zeg maar, zo weinig is het
     
  12. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ja hier gaan de examenklassen nu minder naar school (volgens mij net als de rest 3 om 2 dagen) omdat school alle ruimte nodig heeft voor alle leerlingen.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hij had het al een beetje verwacht, omdat ze voor de zomer ook maar 1 middag mochten (zei een vriendje), maar ik ben er wel teleurgesteld in. Vind het een trieste oplossing en weinig creatief.
     
  14. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Is echt raar, maar ja wat doe je daar aan? Je kan wel informeren waarom ze het zo doen?
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Oh misschien is dat dan het verschil? Want die blijven hier volgens mij wel 5 dagen gaan.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja je doet er niks aan denk ik. Weet ook nog niet of ik een mail ga sturen, laat het even bezinken.
     
  17. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ja dat denk ik ook, voor de examenklassen is bij de online lessen meer ruimte.
     
  18. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Hier heb ik een ander kind, zo goed ging het vandaag. Ik hoop dat vanaf nu de meeste ellende achter de rug is en dat het alleen maar beter zal gaan. Hij is ook samen met zijn vrienden ingedeeld dus dat is heel erg fijn.
     
    Syane en Gymgirl vinden dit leuk.
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier blijven de examenklassen ook gewoon 5 dagen gaan en de rest dus 50/50.

    3 uurtjes in de week is wel heel minimaal, dan kan je volgens mij net zo goed helemaal thuis blijven.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn dochter vond het heel leuk om de helft weer te zien vandaag :)

    Op de thuis dagen heeft ze in de middag een uurtje sport. En haar sportklas gaat ook weer door. Allebei bij de voetbalclub zo ongeveer tegenover ons (school is ook maar 1 km van ons huis).
     
    Gymgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina