Hoi allemaal, De titel zegt het al. Onze Senseo heeft het na 7 jaar trouwe dienst begeven. We zijn op zoek naar een nieuwe simpele koffieapparaat en overwegen een Nerspresso machine te nemen, maar nu lees ik online dat er bij bepaalde machines geen andere merken cups in kunnen? Wij zouden dat wel willen aangezien de originele niet bepaald goedkoop zijn gezien onze consumptie Ik ben benieuwd welke jullie aanraden.
Wij hebben net een nieuwe. We hadden de latissima touch. Prima apparaat, maar we vonden de melkfunctie niet heel praktisch en hij had geen lekbakje wanneer je een grotere mok gebruikt, waardoor de onderkant van de mok altijd nat werd. Sinds een paar dagen hebben we deze: https://www.coolblue.nl/product/859624/krups-nespresso-atelier-xn8908.html (en dan een tweede kans, scheelde €87, alleen maar omdat er een krasje op zat ). En man, wat een verademing. Hij is veel stiller en de melkopschuimfunctie kan gewoon in het glas en gebruiken we nu al veel vaker. Gisteravond nog een heerlijke moccachino gemaakt En hij heeft een ruime opvangbak voor gebruikte cupjes. En we hebben eigenlijk altijd cupjes van Douwe Egberts of L’Or, en soms ook Perla. Gaat prima en handig dat ze gewoon bij de appie verkocht worden en ze weleens in de bonus zijn. Bij onze vorige machines gebruikten we ook andere cupjes. Ging altijd prima.
Wij hebben al jaren een pixie (krups) en meestal hebben we alleen nespresso cups, maar andere cups gaan er ook prima in. De pixie heeft verder geen melkopschuimer, maar wij drinken de koffie zwart (mijn man met suiker, bah ) en we hebben een gratis aeroccino van de laatste black friday actie, tot dusverre hebben we daar alleen nog warme, opgeschuimde chocolademelk mee gemaakt .
Hij ziet er idd goed uit! Zal het straks aan ml laten zien. Opzich is hij degene die zijn koffie vaak met melk neemt. Ik doe er af en toe havermelk door. Dus mag hij beslissen wat voor soort opschuimer er komt
Ik heb deze. Makkelijk in gebruik en kunnen alle merken cupjes in. Moeder en haar man hebben deze ook in het zwart en ook tevreden over. Ik heb er zelf een losse melkopschuimer bij.
Dank voor jullie berichten. We zijn voor een iets simpelere versie gegaan zonder al teveel gedoe en veel goede reviews. En we hebben beide wat we wilden; simpele aparaat met melkopschuimer
Wij hebben de pixie, de grotere broer van die wat jullie nu besteld hebben. Tip: de cups van nespresso zelf zijn via nespresso echt veel goedkoper. Persoonlijk vind ik veel cups niet lekker van andere merken. Vooral de crème brulee, vanilla eclair, cosi en chiaro van nespresso vind ik erg lekker.
Wij hebben bijna alleen nespresso cups, ik (en mijn man ook) houd van de intensere koffies, de koffies die @2littlemonkeys noemt, lust ik niet . Als lungo hebben wij altijd envivo, mijn favoriete espresso is India, maar ik drink ook afentoe kazaar of napoli. Als ik een dubbele neem meestal arpeggio, ik vind die het beste als dubbele espresso . De starbucks cupjes die @Vaasje noemt, zijn wel redelijk goed, is ook in samenwerking met nespresso en ze zijn regelmatig in de bonus bij de ah en dan wel goed te doen (ze zijn volle prijs al iets goedkooer dan nespresso). En nu heb ik dus zin in koffie, ik ga even een dubbele arpeggio zetten, haha.
Wij gebruiken ook alleen nespresso cups. Ik vind de vanilla echt heerlijk! Heel af en toe starbucks cups maar die vind ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.
Wij gebruiken alleen de originele nespresso cups. We hebben nu de latissima one. Voorheen een ander apparaat en wisselden toen de originele cups en de andere cupjes met elkaar af. Uiteindelijk hebben we daardoor (waarschijnlijk) meerdere keren het apparaat ter reparatie moeten sturen omdat er geen of te weinig koffie uit kwam, soms alleen spoelwater. Nespresso zegt natuurlijk dat dit komt doordat er geen originele cups zijn gebruikt, logisch want zij willen meer verkopen. Maar door onze ervaringen dus alleen maar originele cups. Zowieso vind ik ze lekkerder maar via de app ook een stuk goedkoper als de winkel met regelmatig gratis ontkalker of cupjes
Hij is binnen en de cups van Nespresso zijn heerlijk! Iemand die de cups van de lidl gebruikt? @Adje hoe bevalt Perla? En L' Or?
Perla vind ik het minste van smaak. Die neem ik alleen als ze in de aanbieding zijn en mijn favoriete smaak van Douwe Egberts op is. L'Or is echt prima.
Okay, zoiets dacht ik al van perla. Vond ik ook van de senseo pads.. dat wordt hem dus niet. Douwe Egberts en L' Or zijn dus het proberen waard Zojuist een pakket van 100 capsules bij Nespresso besteld voor een tientje (aankoop actie)