effe vraagje hoor.. onze dochter gaat al aardig mee eten en nou zei me vriend ineens dat ik uit moest kijken wat die ene kaas in de koelkast was misschien niet gepasteuriseerd.. nou vraag ik me eigenlijk af..we moetsen er wel op letten tijdens de zwangerschap..maar mogen baby's eigenlijk ongepasteuriseerde producten?? stond er eigenlijk nog niet zo bij stil.. weet iemand dit? en wanneer mogen ze dat wel? alvast bedankt!
Het gevaar is dat er bacterieën inzitten waar je een beetje een voedselvergiftiging van kunt krijgen (salmonella ofzo?). Voor volwassenen is dat een avond op de WC Maar voor je kleintje lijkt me dat niet prettig. Maar wat wilde je geven dan? Want dat zijn vaak alleen die Franse kazen enzo...
Wij geven het liever niet.. Voor ons is zo'n infectie al redelijk pittig (toevallig eentje achter de rug die 3-4 weken heeft aangehouden). Dat wil ik mijn kleintje niet aandoen. Voorlopig krijgt hij dus doorbakken vlees en gepasteuriseerde zuivel.. Tenzij je het natuurlijk in een maaltijd gebruikt, dan wordt het verwarmd en is de kans alweer kleiner..