bruine afscheing bloed lang na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door haikelinne, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Dag allemaal,

    Ik heb een vraag en ik hoop dat er iemand is die hier iets over weet.

    Ik heb in de 10e week bij de VK, 4 april 07, de 1e echto gehad en toen bleek dat het vruchtje al 2 weken was gestopt met groeien.
    Ik heb vervolgens op 12 april 07 een curettage gehad.
    Na 6 weken werd ik weer ongesteld. (op 31 mei 07)
    De volgende cyclus kwam pas weer na 40 dagen (op 9 juli 07)
    Nu weer ongesteld, dit was dus een cuclus van 34 dagen(nieuwe cuclus gestart op 11 aug. 07)
    Maar....ik wordt maar niet zwanger....

    Mijn probleem is als volgt: in de laatste cyclus heb ik 4 keer, op vier verschillende dagen, wat bruin bloed in mijn onderbroek gevonden. Na afvegen was het weg.
    Ik vind dit zelf erg raar en ook erg eng. Ben bang voor enge ziektes.... :cry:

    Heb de oproep voor het bevolkingsonderzoek gehad in feb. maar toen was ik dus zwanger en ben ikn iet gegaan.
    Donderdag maak ik een afspraak voor een uitstrijkje. (onze HA is dan terug van vakantie)

    Wie herkent dit?

    Thanx voor jullie reacties.
     
  2. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo,

    Veel meiden hebben tussendoor bloedverlies na een mk of curettage. Zelf heb ik het allen in de eerste cyclus na de curettage gehad, maar het schijnt wel meer voor te komen, doordat je hormoonhuishouding overhoop ligt. Niet meteen het ergste denken! Je lijf heeft blijkbaar tijd nodig om te herstellen.

    Een controle is natuurlijk nooit weg. Enneh... uitstrijkje laten maken heeft mij 2 keer geholpen bij zwanger worden, dus wie weet!
     
  3. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Hoi Neeke,

    bedankt voor jouw reactie!

    Ik vond het zelf alleen zo gek dat ik nu, in de 3e cyclus deze afscheiding kreeg?

    Zijn er meer meiden dit dit hebben gehad?


    Groetjes H

    (Moet overigens volgende week donderdag voor het uitstrijkje :rolleyes: )
     
  4. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

    Ik las je bericht over die afscheiding tijdens je cyclus.
    Zelf ben ik op 1 juni gecurreteerd en ben op 4 juli weer ongesteld geworden, en de keer daarna op 7 aug.
    Een week na het ongesteld zijn verlies ik ook bruin spul. Gewoon oud bloed denk ik. Het is niet veel, maar is dat misschien hetzelfde als jij bedoelt?
    Volgens mij is je lichaam idd erg van slag na een curretage. En ik heb zelfs het idee dat ik niet eens een eisprong meer heb gehad. De gyn. zegt dat dat mogelijk is.
    Dat kan misschien bij jou ook wel de rede zijn dat je nog niet zwanger bent. Of ben je ook al wezen temperaturen? Dat doe ik nu wel, om het bij te houden.
    Heb jij toevallig ook dat je tijdens het menstrueren ook wat kleine stolseltjes verliest?
    Ik kan me er zelf ook wel druk om maken, we willen natuurlijk z.s.m. weer zwanger zijn.
    Maar als je lichaam er klaar voor is, komt dat vanzelf wel.
    We houden vol, toch?
    Onze tijd komt vast snel.

    xxx Sas
     
  5. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie.
    Ik wist wel dat je halverwege je cyclus bloedverlies kon hebben. (ook als je niet gecurretteerd bent) En sommige vrouwen schijnen dit zelfs staandaard elke maand te hebben. Maar dan zijn het wel aaneengesloten dagen.
    Ik heb dit echter nooit gehad, niet met en niet zonder de pil.
    Nu na de curettage is het dus in de derde cyclus gekomen.
    Bij mij waren het echt 4 redelijk uit elkaar liggende data binnen mijn laatste cyclus.
    Kan dat dan ook te maken hebben met ""oud bloed" nog van de curettage?
    :(: Ik hoop het maar ....:thumup:
     
  6. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Oh ja, dat vergat ik bijna:

    kleine stolseltjes heb ik ook tijdens mijn menstruatie, maar dat heb ik altijd gehad. Ik moet wel zeggen dat ze na de geboorte van mijn dochter wat groter zijn geworden. (tja, 't is een wat raar verhaaltje) Ze is geboren op 15 maart 2005.

    Ik heb niet echt het beeld van wel of geen eisprong. Ik weet het niet zeker...
    Maar, ben niet aan het tempen....ik denk ook dat het wel goed komt, zoals jij al schreef! Tempen ka altijd nog, maar "moeilijk klussen" is het wel zo, met van die rare cyclussen...

    Heb jij ook een kind(eren)?

    Groetjes H
     
  7. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

    Om eerst je laatste vraag te beantwoorden, ik heb geen kind, we gaan voor de eerste. Dus het was wel jammer dat het nu al fout ging. Is bij jouw eerste zwangerschap wel alles goed verlopen?

    Iemand van het ziekenhuis vertelde me dat als je echt bloedverlies hebt buiten je menstruatie om, dat er ook een poliepje in de baarmoeder kan zitten.
    Na de curretage heb ik geen controle meer gehad, alleen een gesprek. Dus vandaar dat ik ook extra alert ben op vreemde dingen enzo. Voor de curretage heb ik nooit van die stolseltjes gehad, dus ik denk dat ze bij mij komen omdat de boel dan van binnenuit schoon wordt gemaakt.

    Wat dat tempen betreft heb je gelijk, het kan altijd nog. Ik kreeg het als advies van iemand van t forum, dus ik dacht waarom niet.
    Dan weet ik in elk geval zeker dat ik wel of geen eisprong heb gehad.
    Het is nu idd moeilijk met klussen om je vruchtbare dagen te bepalen.
    Maar het zal voor ons heus wel een keer raak zijn, toch?
    En wat ik wel heb gemerkt is dat je er met je man/vriend(en je kindje) alleen maar sterker van wordt. Dat je nog veel meer naar mekaar toe groeit, maar das ook niet vreemd natuurlijk.

    Succes ermee!

    Sas
     
  8. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Bij mij is de zwangerschap de eerste keer goed verlopen, nergens last van gehad. Tot ik de keizersnede kreeg....
    Ik heb een dag daarna giga pijn in mijn arm gekregen ( tot halverwege de onderarm) De artsen deden er eerst luchtig over....maar het overstemde de pijn van de sectio! 's Avond morfine gkregen...uiteindelijk bleek ik een beknelde zenuw te hebben a.g.v. de manier waarop ik op de operatietafel heb gelegen.
    En...na vier maanden, op vakantie in Belgie verloor ik een weefselrest. Ik wist toen niet wat me overkwam en ook niet wat het was. Na onderzoek bleek het een placentarest te zijn.! Blijk ik gewoon uitdrijvingsweeen te hebben gehad.
    Maar goed, ik wil je/jullie nergens bang voor maken hoor! Achteraf, toen het allemaal verklaard was, viel het allemaal wel mee.

    Groetjes H
     
  9. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan was het aan het eind van je zwangerschap ook een heel gebeuren zeg! Maar wel fijn dat het allemaal goed is gekomen.
    Nu hopen dat je snel weer zwanger mag zijn.
    Maar dat gaat vast wel goed komen!
    We duimen gewoon voor een vruchtbaar 2007!

    Groetjes Sas
     
  10. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Absoluut :)

    en jij ook een héééééé'l vruchtbaar 2007 :) :)

    groetjes H
     
  11. kuipersandra

    kuipersandra Nieuw lid

    17 aug 2007
    1
    0
    0
    Hallo allemaal
    Ik ben dus ook gecurreteerd, ongeveer 5weken geleden

    heb een paar dagen gebloed, en daarna had ik wat bruine afscheiding, de Gyn zei dat die afscheiding over zou gaan na de eerste menstruatie.
    nu ben ik ongesteld geweest vorige week maar heb die afscheiding nog steeds heel erg en het ruikt vies

    heeft iemand hier ook ervaring mee
     
  12. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sandra,

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat als de afscheiding vies ruikt, dat er een ontsteking aanwezig kan zijn. Dat heb ik van de gyn.
    Als ik jou was, zou ik even de gyn bellen. Helemaal als ze zeggen dat het na je menstruatie over zou gaan.
    Dan weet je het zeker.

    Succes ermee!

    Sas
     
  13. deventev

    deventev Lid

    13 jun 2007
    41
    0
    0
    secretaresse
    Hoi Allemaal,

    Ik heb 24 juni een spontane miskraam gekregen (geen curretage) na 5 1/2 week op 31 juli werd in ongesteld. Een week lang. Ik heb mijn vruchtbare periode weten te traceren door een ovulatie test van Etos en moet ronde 27e augustus weer ongesteld worden. Nu heb ik sinds gisteavond last van lichte bloeding bij het afvegen? Mijn lichaam laat me in de steek. Ik ben zo ontzettend onzeker.

    Liefs Veronica
     
  14. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veronica,

    Allereerst sterkte met het verlies!

    Je hoort wel bij meer mensen dat ze een bloeding hebben in het midden van hun cyclus.
    Het kan natuurlijk ook een innestelingsbloeding zijn.
    Maar je lichaam is ook van slag na zo'n miskraam en het moet allemaal weer herstellen.
    Als ik vragen had, belde ik de gyn. of verloskundige. Die kunnen je vertellen wat er aan de hand is.

    Sterkte ermee!

    Groetjes Sas.
     
  15. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Hoi allemaal,

    ben dus afgelopen week ongesteld geweest. (vanaf 11 aug t/m 18 aug.)
    Dit was de derde x na mijn curettage.
    Denk je net dat het over is (afgelopen zaterdagavond was het echt over, dacht ik) komt er weer wat van die bruine toestand in mijn onderbroek (maandag, vandaag dus, twee x) Ik wordt hiet echt niet vrolijk van en het maakt me erg onzeker......
    Gelukkig donderdag een uitstrijkje.
    Ik ga maar eens vragen of de uitslag met spoed kan worden behandeld.
    Ik heb begrepen dat het normaal gesproken in ieder geval 3 weken (!) duurt voordat je de uitslag krijgt.
    Daar ga ik echt niet op wachten zeg, veel te lang, veel te veel onzekerheid!
    Ik las dat je ook de VK of gyn. kon bellen.
    Kan dat echt zomaar?
    Krijg je dan de assistente aan del ijn om de vraag aan te stellen of heeft zo'n arts ook een telefonisch spreekuur?
    Ik heb echt geen idee hoe zoiets werkt...
    Eigenlijk heeft de gyn. daar ook niets over gezegd. :(:

    Groetjes H
     
  16. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo H,

    Je mag altijd bellen naar een verloskundige of gynaecoloog. Jij bent toch belangrijk!

    Ik heb mijn verloskundige een maand na de curretage gebeld en zij kon mijn vraag goed beantwoorden. Zij hebben elke avond spreekuur.
    En over die stolseltjes heb ik met de gyn. gebeld.
    Ik kreeg de arts niet zelf aan de lijn, maar iemand van de afdeling gynaecologie en ook die kon me gerust stellen.
    Ze zeiden altijd: "Als je nog iets wilt vragen, kun je altijd bellen". Dat laat ik me geen 2 keer zeggen.
    Niet dat ik altijd bel, hoor!
    Maar als je je ongerust maakt, is het erg fijn dat er mensen zijn die je kunnen helpen/ gerust stellen.

    Ik hoop dat ze je uitstrijkje met spoed zullen behandelen.

    Heel veel sterkte ermee!
    Onze tijd komt vanzelf.....


    Groetjes Sas.
     
  17. haikelinne

    12 aug 2007
    9
    0
    0
    Hoi Sas,

    Fijn dat je gelijk reageert.
    Ik heb 't idee dat je goed begrijpt wat ik bedoel....
    En tja, ik had nog nooit eerder echt van doen gehad met artsen (tot mijn sectio dan) en daardoor weet ik er denk ik niet zo veel van.
    Ga er eigenlijk vanuit dat ik overal een afspraak voor moet maken. Maaar blijkbaar is dat dus niet zo.
    Nou ja, ik zal de assistente (die doet het uitstrijkje0 ook eens even om wat info vragen. En ik denk dat ik dus ook maar even de gyn. ga bellen.

    Ik hoop dat 't voor ons beiden vlug positief zal zijn.
    Wat zullen we er op zetten?
    Allebei een positieve test in september/oktober?
    (ik wacht natuurlijk wel even de uitslag van het uitstrijkje af voordat we weer actief "aan de klus"gaan. Dus het kan ook oktober worden...)

    Hoe voel jij je nu?

    Groetjes H

    Ps: Ik woon Gelderland en ben in Doetinchem bij de gyn. en jij?
     
  18. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi H,

    Ik begrijp inderdaad wel hoe je je voelt. We hebben hetzelfde meegemaakt en dan kun je je ervaringen enzo. makkelijk met elkaar delen.
    En het fijne aan dit forum vind ik dat je een boel te weten kunt komen.

    Ik voel me nu op zich wel goed, ook al is het elke maand weer spannend rond de tijd van de menstruatie. Zal ik zwanger zijn? Je kent het wel.
    Die onzekerheid is ook wel vervelend, je gaat je afvragen of er niets is beschadigd tijdens de curretage. Of je nog wel zwanger kunt worden.
    Maar ik ga er van uit dat alles wel goed komt. We zijn per slot van rekening al eens zwanger geweest. Dus het kan in elk geval wel!
    En aan die gedachte houd ik me vast.
    En leuke dingen doen helpt ook. Genieten van alle kleine dingen.
    Wij gaan bijna op vakantie en tijdens mijn NOD bent ik dus ook nog weg. Dus wie weet kom ik zwanger terug. We'll see!

    Het zou heel erg leuk zijn als we allebei een positieve test hebben in sept/okt. We blijven gewoon positief denken!

    Ik woon trouwens vlakbij Rotterdam. En mijn gyn. zit in het IJsselland ziekenhuis in Capelle.

    Laat me weten als je de uitslag van donderdag hebt. Ik leef met je mee.

    Groetjes Sas
     

Deel Deze Pagina