langer dan 40 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poohbear81, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik be nu 40 + 4 dagen zwanger. Volop beweging in mn buik. Maar niks wat lijkt op een aankomende bevalling. a.s. woensdag controle bij de verloskundige. Dan ben ik dus een week overtijd. Wat gaan ze dan doen? Strippen? En mag je dan gewoon thuis bevallen of moet het dan in het ziekenhuis?
    Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    #2 judithvdc, 28 aug 2011
    Laatst bewerkt: 28 aug 2011
    Tot 42 weken mag je thuis bevallen. Je vk zal misschien wel voorstellen om je te gaan strippen. Bij mij hebben ze gestript met 40+1, 40+3 en 40+5 en uiteindelijk is ben ik na inleiding en uiteindelijk een ks bevallen met 41+3.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Strippen deed mijn vk niet bij een eerste kindje, maar wellicht die van jou wel ;)

Van onze jongste liep ik 1 week over tijd. Ben toen wel 2x gestript. Ik moest sowieso in het zkh bevallen, maar als je geen med. indicatie hebt, mag je thuis bevallen totdat je vk anders adviseert.
    Ik zou met 41.3 overgedragen worden aan de gynaecoloog voor controle als ik dan nog niet bevallen zou zijn.

En wat betreft die voortekeken: zegt allemaal niks hoor... ik had vanaf 36 voorweeën, zo ongeveer tot ruim 40 weken. Toen viel alles ineens weg. De dag voor de bevalling nog naar een drukke verjaardag geweest en 's nachts begonnen ineens de weeën! Om 8.56 bevallen van Benjamin

Succes in ieder geval!!

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Ik ben donderdag 41 weken en ik heb precies hetzelfde. Ik heb het idee dat dit kindje er helemaal niet meer uit gaat komen...

Van mijn eerste ben ik ook pas bevallen met 42+1 dus ik denk dat deze ook nog wel even op zicht laat wachten.

Maar goed dat was je vraag niet. hihi

Ik moest bij de eerste er echt om vragen of ze mij wilde strippen en dan nog was ik geloof ik 41 weken voor ze er in toestemde.

Deze keer beval ik in het ziekenhuis bij de gyn, omdat deze beeb steeds een dwarsligger was. Morgen zal ik vragen of ze mij wil strippen, ik weet niet of ze dit doen...

Je mag wel gewoon thuis bevallen idd, tot de 42 weken

Succes!

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Bij mij deden ze voor 40 weken niks... Ik baalde want had een afspraak met 39+6...
    Toen heb ik de volgende afspraak gehad met 40+5 en heeft ze geprobeerd te strippen maar dit lukte nog niet.. Uiteindelijk met 41+1 bevallen.

Over thuisbevallen weet ik niks eigenlijk :)

Deel Deze Pagina