hallo allemaal! ik worstel al een paar dagen met een probleem.....ben nu zwanger van ons tweede kindje (6 weken pas)......vorig jaar een miskraam gehad en een aantal cystes laten verwijderen (geen idee of het een met het ander te maken heeft)......nu heb ik de afgelopen dagen een beetje bloed verloren (kleine drupjes, geen buikpijn) en maak ik me zorgen.....de vk zei dat het heel normaal was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar het blijft maar in mijn hoofd hangen..... ook heb ik heel erg last van vermoeidheid, kan heel de dag slapen! en moet heeeeeel erg vaak plassen, zelfs 'snachts, heel irritant! ook is mijn buik al aardig opgeblazen.... ik vind dit een beetje raar, aangezien ik bij mijn eerste pas last kreeg van vermoeidheid een plassen bij een week of 16.....misschien zijn er hier vrouwen die hetzelfde hebben??? familie leden roepen al dingen als, nou dat zal wel weer een miskraam worden of weet je zeker dat er niet weer een cyste zit???:x groetjes, een onzeker meisje.....
Wat betreft het plassen en de vermoeidheid, daar heb ik al van het begin af aan last van, ik was ook 6w toen ik posi testte dus maak je over dat plassen en die vermoeidheid geen zorgen (kijk maar naar mijn banner), niet elke zwangerschap is tenslotte hetzelfde En trek je niks aan van de fam, is makkelijker gezegd dan gedaan, maar luister naar je lichaam en naar je vk, die kun je tenslotte altijd bellen en die kan je zeggen of echt iets is ja of nee en niet een fam. lid die er niet voor geleerd heeft
De vermoeidheid en plassen kwamen bij mij ook rond de 6 weken, dacht zelf ook dat dat niet helemaal klopte.. maar las en hoorde al snel verhalen dat dat er toch echt bij kon horen Jammer dat je familie zo reageert,is misschien ook dan bezorgdheid om jou, maar het is toch altijd fijner als er gewoon positief gereageerd word!
ben echt zo "blij" dat jullie er ook last van hadden....hoop dat de komende weken voorbij vliegen en dat ik ook kan gaan genieten van de zwangerschap.....
Jeetje wat naar dat je familie je zo de put inpraat! Het plassen, moe zijn en opgezette buik heb ik ook hoor, en bloedverlies kan er bij horen, hoeft niets te zeggen. Je zegt dat het je tweede kindje is, dan zet je buik sowieso eerder op, omdat je lijf het al eerder heeft meegemaakt (je lijf denkt: 'O nee, he, niet weer, doe het maar zonder mij!! ) Vaak voel je zelf het beste of het goed zit of niet, is mijn ervaring. Succes meis!!
Hi, Ik heb precies hetzelfde, opgeblazen buik meestal in de avond, heel moe en ontzettend onzeker... Na lange tijd in medische malle molen te hebben gezeten en 1x eerdere vmk met 7 weken ben ik eindelijk weer zwanger...de angst is super erg en de onzekerheid ook...bij veel pijntjes denk ik gaat het wel goed en bij helemaal geen klachten denk ik ook gaat het wel goed...het is voor de 1e dus echt alles is nieuw....ik probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten en niet te denken dat het mis kan gaan...maar ik geloof dat dit heel normaal is.... Het is jammer dat de mensen om je heen negatief zijn want dat helpt niet echt mee...gelukkig heb ik positieve mensen om me heen die me er doorheen trekken Het komt goed meid, gewoon genieten...de natuur is de natuur je kunt er niets aan doen als het mis gaat...maar anders heb je dadelijk spijt dat je zo weinig hebt genoteen van je zwangerschap... Sterkte!! Liefs Pien
hoi meis, wat vervelend dat iedereen er zich mee bemoeit! mocht het je helpen, ik heb in het begin onwijs last gehad van oa. vermoeidheid! iedereen in mijn omgeving heeft ook gezegd dat dit normaal is, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken! probeer te ontspannen en geef er lekker aan toe als je een dutje wil doen..
iedereen heel erg bedankt voor het meeleven!! echt heel erg lief, dat doet een vrouw goed enne pien, ik hoop dat jij ook snel kan genieten van je zwangerschap! zie dat we precies even ver zijn, grappig!
Ik had dat beide keren ook al vanaf een week of 5 (dacht ook eigenlijk dat dat een van de meest voorkomende dingen was), is dus denk ik heel normaal. Maar wat ontzettend naar zeg dat je omgeving zo reageerd, sorry ben er zelfs een beetje boos over, zoiets zeg je toch niet? Ik denk dat het voor jullie zelf al spannend genoeg is en dan moet je dat ook nog van mensen aanhoren. Hopelijk kun je het op een of andere manier naast je neerleggen en van je zwangerschap gaan genieten.. En natuurlijk gefeliciteerd! (zou het bijna vergeten)
ach ja.....sommige mensen vinden het blijkbaar erg leuk als je je kwetsbaar voelt......probeer het idd naast me neer te leggen.....en me te concentreren op de mensen die wel positief kunnen zijn (mijn vriend bijvoorbeeld) maar heb er echt slapeloze nachten van gehad en dan denk ik bij mezelf, waarom?????
Nouja, wat een opmerkingen!! gewoon even duidelijk aangeven dat je daar niet op zit te wachten! dat is toch logisch?! Verder idd gefeliciteerd! en probeer wat te genieten en rust te nemen.. ik was ook vanaf een week of 6 ontzettend vermoeid en plas al vanaf t begin heel veel, ook 's nachts tot mn eigen irritatie! Verder zou ik aan je VK uitleggen hoe naar je je voelt door de vorige MK en het bloedverlies en vragen of je volgende week al terrecht kunt voor een echo! doen ze vast niet moeilijk over en heb je misschien wat meer zekerheid.. *knuff*