Ik heb nu al een aantal truien/ shirts van mijn vriend waar vetvlekken in zitten die ik er niet uitkrijg. Althans, ik denk dat het vetvlekken zijn, het ziet eruit alsof er water zit, alleen is het dan droog. En nog op een ander shirt zit wel een donkere vlek. Hoe zou ik deze eruit kunnen krijgen? Heb al een paar vlekkenverwijderaars geprobeerd en strijken met een groenteboer papier van grootmoeders tips helpt ook niet Ze zitten er nu dus al een tijdje in, paar toen ze er nog maar net op zaten kreeg ik ze er ook niet uit ! Iemand goeie tips??????
mjin schoonmoeder spuit dat soort vlekken wel is in met dasty of dusty ofzo...is geel speel, ik meen van de wibra....ze zegt elke keer je zou het ook is moeten kopen maar ik kom er eigenlijk nooit aangezien hij hier niet in de buurt zit
Waarschijnlijk ben je er nu te laat mee maar ik smeer vetvlekken meteen in met groene zeep, laat ze even intrekken en dan uitwassen en dat helpt prima. Weet alleen niet of dat nog lukt als het er al een tijdje inzit. Wat ook kan helpen is ossegalzeep. Succes!
Hmm...als ik in de buurt ben, dan maar eens langs de wibra. Het probleem is alleen dat de vlekken er nu een tijdje in zitten en vraag me af of ze er nog uit te krijgen zijn..het ziet er echt niet uit. Ossegalzeep zal ik ook eens proberen, dat heb ik toevallig van de week gekocht..
Wat hier altijd goed werkt, met oude vlekken soms: de vlek insmeren met afwasmiddel, nachtje in water laten staan en de volgende dag wassen. Ik krijg hier vrijwel alle vlekken mee uit, maar met oude vlekke nog niet geprobeerd. Het is in ieder geval een goedkope optie
yep, dasty van de wibra.... evt in de week zetten in vanish roze. En anders in de soda zetten. Bj mij gaat altijd alles er wel uit met 1 van deze methoden.
Ik gebruik altijd die kleine gele flesjes vlekverwijderaar, die je bij het KV kunt kopen. Heb je in verschillende soorten, ook eentje speciaal voor vetvlekken. Je moet er wel om denken dat je dit meteen na het morsen doet. Dus niet eerst in de was en daarna proberen, want dan krijg je het er niet meer uit. Vlek inspuiten, laten inweken, uitspoelen met lauw water en daarna in de wasmachine.
Afwasmiddel idd! Een tijdje geleden heb ik bij kennissen schoongemaakt in hun verbouwde snackbar. Had een wit shirtje (tja niet slim) aan en die zat helemaal onder het oude frituurvet! Baalde als een stekker... Flink met afwasmiddel geboend en na 2 keer wassen was alles eruit!