Het lijkt me leuk om met 'lotgenoten' (wat een zwaar woord) in dit topic te kletsen die (ongeveer) in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. Ik ben bijna 16 weken zwanger, geheel ongepland terwijl ik de nuvaring gebruikte. Vriend en ik wonen ook nog niet samen (wel relatie van 4,5 jaar), waardoor de wereld even op z'n kop stond en we nu een heleboel moeten regelen. Opzoek naar een (tijdelijk huur)huisje, erkenning regelen, veel shoppen voor de baby (maar dat is niet zo erg). Ik merk dat het best een impact heeft omdat ik nog aan een opleiding bezig ben en we de toekomst net een beetje anders zagen. (bouw van ons huis volgend jaar, opleiding afronden, trouwen en ooit ook nog wel kinderen). Nu gaat alles in sneltreinvaart, en hoewel dit kleintje heeeel erg welkom is, heeft ons leven toch wel een bizarre (maar o zo leuke) wending genomen. Wie zit/ zat er in dezelfde situatie? En hoe doen jullie dit allemaal?
Hoi, Hier ook ongepland zwanger, wonen net samen in een 3 kamerappartement, zijn al 40 + 43 jaar, werken voltijds, pfff dat was even schrikken.... Maar na de eerste schrik bekomen blijkt een heleboel te vinden te zijn op internet, even logisch nadenken (vooral hier over oppas om dat stoppen/minderen voor mij op dit moment echt niet mogelijk is) en we hebben nog een aantal maanden. Maar dat de wereld even op z'n kop staat is duidelijk hoor! Moet zeggen dat de wereld er wel ontzettend veel mooier uitziet dan voordat ik wist dat we in verwachting zijn en alle "probelem" worden opgelost. Sterkte en geniet van je wonder he!! Groetjes
Mijn tweede was ongepland en ondanks een zeer zeer betrouwbare anticonceptie vrees ik dat nmr 3 inmiddels ook onderweg is. Omdat we al een zoontje hadden was de impact veel minder, maar desondanks toch even schrikken en dingen regelen. Het komt wel goed, je groeit er vanzelf in en de dingen waar je nu tegenaan loopt heeft iedere zwangere die voor het eerst moeder wordt. Succes!
Nispie, als ik jou verhaal lees, dan kon dit evengoed mijn verhaal geweest zijn. Ik werd op mijn 21ste zwanger door de nuvaring. Ik en mijn vriend woonden op dat moment nog niet samen. Uiteindelijk zijn we dat wel gaan doen. Toen ik zwanger werd waren we ook al 4,5 jaar samen. Uiteindelijk is alles in orde gekomen hoor! waar een wil is is een weg!! Veel succes met je zwangerschap, geniet ervan.
Niet helemaal precies dezelfde ervaring maar ben nu ook onverwachts zwanger van ons tweede kindje terwijl ik bijna 5 maanden geleden bevallen ben... En geloof het of niet.......ben alweer de helft vergeten wat je allemaal moet gaan regelen!!! In elk geval een tweede babykamer erbij kopen en gaan uitdokteren hoe het financieel straks allemaal moet! Succes, het lukt straks hopelijk allemaal vanzelf wel!
Hier hele andere situatie maar wel ongepland zwanger! Alles komt tegelijk.. Goede baan ingeruild voor nog betere en leukere baan, maar raar verhaal met contract. (geen opzegtermijn en boete clausule) Toen ik daar einde proeftijd wat van zei kon ik vertrekken. Nu dus voor t eerst ooit geen baan, onzekere situatie met de vader van het kindje, een kamer te weinig (welke wel gemaakt kan worden omdat in oorspronkelijke situatie extra kamer zat) en dus zwanger..! Was eerste paar dagen compleet in shock, maar het is zeker wel gewenst en heb gelukkig een hoop steun van de omgeving.. Maar pfff.. het is nogal wat.. Zo apart dat precies nu alles onzeker is en tegen zit, zo'n wondertje zich aandient. Het leven laat zich niet plannen.. dat blijkt maar weer!
Hier ook ongepland. Woonde nog geen jaar samen toen we er achter kwamen en mijn vriend had mij 2 dagen eerder te huwelijk gevraagd. Ik was er dan ook niet blij mee en dat heeft best een tijd geduurt. Mijn vriend vond het al snel geweldig en ik ondertussen ook. Al ben ik nogsteeds niet kapot van het zwanger zijn en zou ik ook blij zijn als ze geboren is. Hier was/is het dus ook druk met regelen omdat er een bruiloft georganiseerd moet worden. Voor de baby zijn we helemaal klaar en kan je vertellen. Ze zit nog in mijn buik maar is nual verwend