Ik moet even wat voorleggen. Op dit moment zitten mn vriend en ik een poos in het buitenland. Om deze reden gebruiken we antibiotica tegen malaria. We gebruiken geen extra maatregelen. Ik wil graag kinderen , mijn vriend ook maar wil nog even wachten ivm werk. Nu heb ik tegen al eerder gezegd dat ik dacht dat ik misschien zwanger was en toen ook getest. maar negatief. Dit is een aantal weken geleden. Omdat we op reis zijn slik ik de pil door. Vorige week zaterdag/zondag had ik een heel klein beetje rood bloedverlies en daarna 2 a 3 dagen heel licht bruin verlies/slijm. op die vrijdag had ik mn laatst pil dus zaterdag weer met een nieuwe begonnen. Anders had ik waarschijnlijk die maandag mijn onttrekkingsbloeding gehad. Deze maandag heb ik ook getest maar hier was zelfs de controlestreep heel licht. Test bleef wit. Ook had ik een wat borrelde buik en lichte steekjes links onder. Afgelopen week ben ik veel bezig met alles wat ik voel. Heb soms soort ijzersmaak na het eten en mijn borsten zijn nu ook weer gevoeliger. Ook heb ik voor mijn idee meer bultjes op mn tepels. en nog steeds soms lichte steekjes en krampjes in onderbuik. Omdat ik tegen mn vriend vaker zoiets heb gezegd is mn geloofwaardigheid een beetje weg...als ik alsnog zou willen testen wanneer kan ik dat het beste doen omdat ik aan de pil ben? Wat denken jullie? Beeld ik me dingen in of kan ik zwanger zijn?
Kan zijn dat je net te weinig urine hebt gebruikt dus zou even een beetje op vangen met een dopje van iets en daar de test in doen. Zo zou je misschien wel iets kunnen zien. Zwanger zijn kan altijd met ab natuurlijk
Tja, tuurlijk kan het.... Maar je klachtjes kunnen ook te maken hebben met het doorslikken van je pil, das namelijk ook niet echt goed voor je lijf... Daardoor kun je ook last van je borsten e.d. Krijgen....
Als je vriend liever wilt wachten, waarom gebruiken jullie geen andere voorbehoedsmiddelen dan? Antibiotica maakt de pil minder betrouwbaar... Misschien nog even wachten met weer testen en kijken wat de test zegt. Als het positief is zou ik snel naar de huisarts gaan om advies te vragen welke antibiotica je wel mag nemen..
Antibiotica beinvloed de werking van je pil. Als je partner nog niet wilt waarom dan geen condoom? Een test is de enige manier van duidelijkheid
Niet alle AB kuren beïnvloeden de pil.. als deze dat wel zou doen had de apotheek je er als het goed is voor gewaarschuwd..en had het in de informatie papieren gestaan die je mee gekregen hebt.. dus dat is al vraag 1.. Verder kan het inderdaad zo zijn dat het door het doorslikken komt.. ik heb eigenlijk altijd wel als ik 1x de pil doorslikte dat ik een kleine doorbraakbloeding had..beetje zoals jij om schrijft.. Verder niet ziek geweest? Diarree, overgeven etc? Enne ook de pil is niet 100% water dicht.. dus voor het zelfde ben jij die 0.01% die zwanger word door de pil heen
Bedankt allemaal! Mocht ik zwanger zijn, zou het voor ons beide helemaal welkom zijn hoor Wacht het nog een weekje af en dan zal ik nog eens testen.
Ik begrijp het niet helemaal. Slik je nou preventief antibiotica om malaria te voorkomen? Of heb je malaria en heb je daar antibiotica voor gekregen? Als je echt denkt dat je misschien zwanger kunt zijn, zou ik stoppen met slikken van de pil. Dat is niet goed voor een embryo. Het is trouwens ook niet goed voor je eigen lijf om lang door te slikken. Als je inderdaad zwanger bent, zal je als het goed is niet ongesteld worden, ondanks het stoppen met de pil.
Gebruik je antibiotica of een antimalaria middel? Dit zijn namelijk tamelijk verschillende medicijnen. De pil doorslikken is voor je lijf overigens geen enkel probleem, de ontrekkingsbloeding is puur kunstmatig en niet nodig.
Dat door antibiotica de pil minder betrouwbaar wordt is volgens mijn apotheek achterhaald. Volgens hun was de reden waarom dit geschreven werd alleen maar omdat antibiotica snel diarree veroorzaakt waardoor dus de pil wat minder zou werken.