Met kerst 39 weken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babyhope, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hè meiden.

Ik weet het even niet meer.
    Moeten we nu wel of niet kerst uitgebreid vieren met lekker eten. Of niet.

Onze dochter is geboren bij 42.2 weken.

Ik ben nu 1 jan uitgerekend.
    Maar ben met kerst dus 39 weken en ik ben zo bang dat baby dan zich meld.
    En we Willen nu juist niemand informeren dat de bevalling is gestart.
    Wat zouden jullie doen.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Sowieso dan niet thuis vieren, dan hoef je niemand weg te sturen. Afspreken dat je onder voorbehoud komt, want je hebt last van (...). Mocht je nou weeën krijgen kan je met een smoesje naar huis want je hebt toch wel heel erg last van (...).
    Ik heb echt last van mijn bekken en als ik met iemand afspreek doe ik dat dus onder voorbehoud. Als de bevalling zich aandient kan ik zeggen dat ik om die reden niet kom of weer wegga. Het enige wat je niet kunt voorkomen zijn gebroken vliezen maar de kans dat dat gebeurd is wel klein.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja dat is ook wel een goeie.
    Maar mensen willen dus altijd hier afspreken ahha omdat wij met kerst en verjaardagen altijd zo heerlijk uitgebreid kunnen doen.
    Hebben nu dus juist gezegd we doen het dit jaar niet. En willen dus gezellig met zijn 3 tjes iets lekkers maken. Ben zo bang dat ik lekker aan het gourmetten ben of zo dat ik dan aan de gang ga.
    Terwijl bij dochter duurde 72 uur die dagen niks op kreeg door de weeën.
    Dus lekker met een lege maag bevallen.
    Jaa eigenlijk geen dilemma of zo maar we weten het gewoon echt even niet haha

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.236
    1.891
    113
    Vrouw
    Haha! Nou, mijn vliezen braken dus tijdens het kerstdiner. Heel de schoonfamilie kon meegenieten ;)

Ik zou lekker aangeven kerst klein te willen houden.. Inderdaad ergens anders eten maar iig niet thuis kokkerellen en geen rommel in huis.
    Mocht het toch gaan rommelen, kun je altijd zeggen dat je erg moe bent...

5. Logan

Logan Niet meer actief

Nou ja, kleine kans is natuurlijk een kans. ;) Maar oh oh, dat is toch wel een beetje zo'n angst he? Elke keer als ik bij iemand op visite ben denk ik wel, graag niet hier breken...

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh sabrina dat meen je niet haha dat bedoel ik dus.
    De vk zegt wel ga er maar vanuit dat de tweede ook later komt maar dat kan echt helemaal niemand garanderen idd.

Logen Ja dat is ook wat he. Je durft bijna niet meer naar de winkel op het laatst haha. Ik loop elke ochtend naar school en ook die gedachte had ik van de week.
    Ik zag me al aan komen lopen op de speelplaats en dat daar de vliezen braken😂 en ik ben echt een beeld denker dus had een lach van oor tot oor hahahah

7. sjaantje28

sjaantje28 Actief lid

9 mrt 2016
    119
    8
    18
    Ik ben 31 december uitgerekend en ik ga wel gewoon naar mijn schoonfamilie en familie toe. Is maar 20 minuten hiervandaan. Maar ik ga niet thuis uitgebreid voor het eten zorgen en mensen uitnodigen. Stel dat er iets gebeurt dan ben ik ook zo weer thuis of in het ziekenhuis. En als het dan gebeurt als we bij familie zijn dan is dat maar zo. Ik heb ook geen zin om de hele kerst thuis te zitten.

8. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Hihi spannende tijd! Tja, ik kan me bv zelf nog herinneren dat ik echt die allerlaatste week voor de uitgerekende datum alleen maar wilde coccoonen, en niet teveel mensen wilde zien. Nu weet ik niet hoe jij hier in staat, maar ik denk dat iedereen er begrip voor heeft als je zegt: wij slaan een jaartje kerst over en zijn lekker thuis. Of je gaat ff gezellig op de koffie bij familie, mits je daar zin in hebt(dus lekker onder voorbehoud afspreken).
    Laat je niet leiden door 'hoe het eigenlijk hoort' ;) het is zo'n bijzondere periode!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat meen je toch niet, mensen gaan zich toch njet de week voor je uitgerekende datum bij jullie op de kerst uitnodigen? Nee joh ik zou het ook lekker thuis samen vieren, eventueel met de directe familie BV naar je ouders toe. De kans is natuurlijk groot dat je tweede kindje na de 39'weken komt maar wie weet is je kind met kerst ook al een week oud! Is nu nog te vroeg om echt te plannen.

10. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Hoi

Lekker thuis ik zal hoogstwaarschijnlijk gestript worden met 37 weken net paar dagen voor kerst. (Als het mogelijk is natuurlijk)

Maar buiten dat hebben we op voorhand al gezegd dat we thuis blijven met kerst en niet teveel poes pas willen.

Mijn man zijn moeder woont uur rijden bij ons vandaan en ik zie het totaal niet zitten om de kerst weg te gaan.

Ik beval ook erg snel en we willen geen risico nemen.

Wie wil komen me kerst is welkom maar wij blijven lekker thuis

11. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Haha, wij zijn met Tweede Kerstdag 42 weken, dus grote kans dat onze kleine man er dan al is.
    Wij hebben dan ook niks gepland en wij gaan lekker nergens heen! ;);)

12. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vorig jaar directe familie eerste kerstdag bij ons uitgenodigd, iedereen nam iets mee. Uiteraard alles 'onder voorbehoud' en dat snapte men ook. Tweede kerstdag naar schoonfamilie op een uurtje rijden, ook 'onder voorbehoud' en met de mededeling dat we zouden komen en gaan wanneer we wilden. Iedereen zei 'dat het niet lang meer zou duren', maar dochter is uiteindelijk (pas) op 5 januari geboren.

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik was bij mijn dochter uitgerekend op 2 januari. Geboren met 41 weken.
    Ik heb het bewust bij een ander gedaan. Aangegeven dat het onder voorbehoud is en die dag ook niet te lang gebleven.
    Dit jaar 3 december uitgerekend. Geld hetzelfde met sintviering. Vieren het die dag. Onder voorbehoud. Moet wel zeggen dat ik er een beetje tegen op zie.

14. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zou het lekker thuis houden. 2 jaar geleden was ik op 24 december uitgerekend. Wij hebben toen niks afgesproken en hebben het lekker met zijn tweeën gevierd. Op de dag zelf kun je natuurlijk altijd nog even koffie drinken bij familie ofzo, als die vlakbij wonen.

Nu ben ik 17 december uitgerekend, dus de kans is groot dat de baby er met de kerst al is (of komt:D). Dus we spreken weer niks af.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou mensen duidelijk maken dat je het gezellig vind het samen te vieren maar niet bij jullie thuis.
    Er komt gewoon veel bij kijken om een heel diner op tafel te zetten en ik vind niet dat mensen van je kunnen verwachten dat je dat nog gaat regelen.

Dus samen vieren is ergens anders eten (mits het dichtbij huis is) en als men dat niet wilt dan lekker met je gezinnetje thuis!
    Zou wel afspreken onder voorbehoud. Misschien alvast beginnen over bekkeninstabiliteit enzo. Dat als het niet gaat dat je dan niet komt bijv.
    Dan kan je altijd nog beslissen of je gaat of niet.

Maar als je echt rust voor jezelf wilt zou ik het huis vieren zonder anderen erbij.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere

Ja dit dus.
    We komen he met kerst. Of Ja nieuwjaar gaan we wel samen vieren he.
    Als.we dan Nee zeggen dan is het ooo je woont 5 min hier vandaan niks aan de hand. Blablabla.
    Ik zelf.wil gewoon lekker thuis blijven en idd coccoonen met mijn manneke en ons meisje. Maar die ene kleine twijfel.

17. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Haha inderdaad, lekker cocoonen! ;):p

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ben ik precies 42 weken op tweede kerstdag, maar ik zat met hetzelfde dilemma als jij met het sinterklaasgebeuren (5 december 39 weken zwanger).

Mbt kerst hebben we aangegeven dat we thuis blijven (ik ga er stiekem vanuit dat ze er dan toch al wel is haha en anders zien we het dan wel weer).

Sinterklaas vieren we altijd met de familie. Dit jaar op 4 december bij mijn moeder (10 autominuten bij ons vandaan). Mijn dochter gaat sowieso al naar mijn moeder als ik moet bevallen, dus dat is niet anders dan anders en ik wilde dat het voor haar wel door zou gaan.

Ik denk dat ik zelf niet ga (en heb dit ookal aangegeven).

Kortom als ik niet bevallen ben gaat mn man met mn dochter heen. Als ik bevallen ben en ik ben redelijk up and running dan blijf ik ook thuis en gaat manlief met dochter. Ben ik niet up and running dan zet manlief dochter daar af.

Beval ik toevallig dan is dochter daar al en blijft lekker slapen.

19. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was op 10 jan uitgerekend, uiteindelijk bevallen op 31 dec. Ik zou dus zeker geen familie thuis uitnodigen. Of je doet het thuis gezellig met je gezin, of je gaat bij andere mensen eten.
    Kinderen waren bij familie tijdens de bevalling ('s middags) en 's avonds rond 22uur is mijn vriend dan ook nog gaan vieren bij familie, ik lag toch al te slapen:D

20. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier vorig jaar hetzelfde met sint.
    30 november uitgerekend. Alle afspraken bij een ander en onder voorbehoud.
    Uiteindelijk de eerste viering nog gehad, de andere met schoonouders was zoontje net een paar dagen oud. Dat wilde ik niet, dus toen op 5 december met enkel schoonouders en zonder sb,sz en kids gevierd.
    Als alles zonder vragen afgezegd kan worden, dan is het juist fijn even iets anders te hebben.

Deel Deze Pagina