ongepland zwanger, man wil abortus

Discussion in 'Zwangerschap' started by noukytje, Sep 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    De man pech..? Heb je enig idee wat dat psychisch met je kan doen, je kind niet leuk vinden...?
    Dat maakt je gewoon kapot hoor...

Dus om nou te zeggen de man heeft pech....o_O

3. Elizia

Elizia Bekend lid

Jul 6, 2017
    992
    352
    63
    Female
    Dat een man in eerste instantie liever de zwangerschap wil laten beëindigen betekent niet dat hij ook niet van het kindje kan/zal houden als dat er toch komt he..

Enne.. je moet je dan ook afvragen wat het psychisch met een vrouw kan doen als ze een abortus laat plegen tegen haar gevoel en wil in..

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik vind zoals ik al eerder zei toch dat de vrouw in zo'n geval wel meer recht van spreken heeft, omdat het nu eenmaal háár lichaam is waarmee het allemaal gebeurt.

Wat iemand anders trouwens voorstelde, toch een afspraak maken bij de abortuskliniek waarbij de man dan wel echt mee moet gaan vind ik wel een goed idee. Om de man wat tegemoet te komen en om hem van een professional te laten horen welke gevolgen een ongewilde abortus heeft en dat ze geen abortus gaan uitvoeren als de vrouw niet wil.

Myhappyfamily, Lieke1989 and Lafelife like this.
  4. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    En het lijkt mij wijs in een relatie dit wat jij nu noemt, te bespreken en vaker naar boven te halen. Dan weet je beide waar je aan toe bent mocht het toch gebeuren. Man, ik ken zoveel vrouwen die of door de pil heen of een uitgezakte spiraal of 1 keer gescheurd condoom en gelijk raak. En wat doen we dan, wel zo fijn dat je dat helder hebt in een relatie, want dat is nou eenmaal het risico van seks.

5. noukytje

noukytje Actief lid

Jul 29, 2012
    225
    19
    18
    Female
    limburg
    Bedankt voor alle berichtjes en tips. Gisteren avond hebben mijn man en ik en gesprek gehad over alles. We hebben heel open kunnen praten (iets wat ons maar zelden lukt omdat we allebei nogal gesloten zijn). Hij heeft mij ook uitgelegd waarom hij het niet ziet zitten, en dat hij dezelfde gevoelens had bij de andere kinderen toen ik ontdekte zwanger te zijn van hen. Het klikt bij hem gewoon absoluut niet met baby's. Nu onze jongste 2 jaar is begint hij pas echt te genieten omdat er meer interactie komt ed. We hebben gisteren afgesproken dat we allebei nog eens goed zouden nadenken hoe we bepaald praktische problemen ifv een 4de kindje kunnen oplossen. Als er dan een oplossing tussen zit waar hij zich ook in kan vinden wil hij er misschien toch voor gaan. Hij is wel alleen weer bang voor de eerste jaren van het niet doorslapen ed. Hij weet niet of hij hier nog tegen kan (nu moet ik wel zeggen dat hij maar zelden opgestaan is voor de 3 kinderen maar kom). Ik heb gisteren ook alles aan mijn moeder verteld en we hebben alles eens op een rationele manier bekeken. Een 4de kindje is niet vanzelfsprekend. Na deze gesprekken begon ik zelf weer heel hard te twijfelen of het wel een goed idee is om voor dit 4de kindje te gaan.
    Het rare is wel dat mijn man vandaag heel anders reageerd. Hij is gisteren avond uit geweest met een vriend en nu begon hij daarstraks ineens in de auto over bepaalde dingen alsof het 4de kindje er gewoon al is en wat de voordelen van een 4de kindje zijn. Hij is ook heel opgewekt vandaag en wilde spontaan uit gaan eten (niet van zijn gewoonte want meestal moet ik hier heel lang voor zeuren).
    Nu weet ik dus helemaal niet meer wat denken natuurlijk. Straks nog eens een grondig gesprek denk ik en dan zien waar we uitkomen.

Wat de anticonceptie betreft omdat hier ook veel reactie op kwam. Het is niet dat ik mijn man echt verplicht zich te laten sterilliseren, maar door o.a. medische redenen hebben we (buiten condooms) geen andere opties meer.

6. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Als ik dit zo lees heeft je man echt geen goeie argumenten

Waarom zou je dit kind weg halen?
    Elk kind heeft recht om te mogen leven

Kies voor je kinderen!

Dit vergeef je je zelf nooit.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als 1 van de partners zegt het gewoon niet te willen is dat toch al een heel erg groot argument...

8. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    783
    198
    43
    Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en er ruimte was voor allebei jullie gevoelens hierover. Het zal voor hem ook hebben opgelucht om er goed over te hebben gepraat.
    Klinkt nu alsof jullie er samen wel uitkomen. Succes

9. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Dat is nou de kracht van naar elkaar luisteren en niet alleen praten.
    Hopelijk komen jullie eruit!

10. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, en met een goed gevoel achter jullie beslissing kunnen staan.
    Ik wens jullie heel veel wijsheid en succes toe!

11. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Heel fijn dat jullie zo een goed gesprek hebben gehad!! Dat doet beide wel goed!
    Misschiej heeft hij het met die vriend er nog over gehad en heeft hem dat goed gedaan. Hoop dat jullie samen tot een goede beslissing komen maar dat zal wel lukken als ik het laatste bericht lees.

12. Ohm

Ohm Bekend lid

Jun 21, 2017
    526
    464
    63
    Of nog een kindje een goed idee is dat zou ik bekijken als je een wens hebt voor nog een kindje, voordat je probeert zwanger te raken. Dit is een andere situatie.

Natuurlijk is het niet handig en zijn jullie je kapot geschrokken. Allebei zijn jullie in de paniek stand gegaan. Jij hebt als moederbeer meteen dit kindje verdedigd, hij wilde de huidige situatie, waarvoor jullie hard hebben gewerkt, in stand houden en zag de baby als een bedreiging daarvan. Dat die confrontatie hard tegen hard was, dat is niet zo gek, toch? En dat je dan dingen zegt die echt zwaar onder de gordel zijn, dat hoort er helaas ook bij.

Nu het stof van de schok weer enigszins is neergedaald, kunnen jullie elkaar weer vinden. Fijn dat jullie al een keer goed gepraat hebben. Blijf met elkaar praten, blijf elkaar zien als persoon, als partner, laat de ander weten hoe je je voelt, waar je bang voor bent, wat je pijn doet, maar ook wat je verwacht van elkaar. Beide keuzes zullen niet makkelijk zijn en voor veel uitdagingen zorgen, maar als jullie er samen in staan, dan komt het goed.

Ik wens jullie alle liefde en wijsheid. ♥

13. noukytje

noukytje Actief lid

Jul 29, 2012
    225
    19
    18
    Female
    limburg
    Nog even een update. Na ons gesprek van donderdag avond (en mijn man zijn stapje in de wereld die avond) is er hier veel veranderd. Mijn man is heeft zich niet meer negatief uitgelaten over de zwangerschap, we lopen precies terug rond als verliefde pubers,... We zijn hier samen uitgekomen door te praten en we gaan voor dit 4de en laatste kindje! Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar moeilijk gaat ook!

Joanne123, LizMe, Sado and 15 others like this.
  14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Wat goed!

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    wat fijn! :)

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,571
    3,507
    113
    Wat fijn zeg. Ik wens je een goede zwangerschap toe.

17. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,808
    1,627
    113
    Wat fijn voor jullie! Jullie gaan het vast prima redden met z'n zessen :). Gefeliciteerd is dan nu wel op z'n plaats denk ik zo!

18. Ohm

Ohm Bekend lid

Jun 21, 2017
    526
    464
    63
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. (En dat het er eentje is ;) )

<3

Share This Page