Ongepland zwanger, vader wil het kind niet

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door ChloeSiere, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Ik heb gisteravond de vader van het kind gemaild met mijn besluit. Heb een hele heftige reactie van hem terug gehad, waarin hij al zijn woorden nog eens herhaalt. En hij wil zsm afspreken. Ik voel me enorm onder druk gezet door hem. Hij wil perse dat ik het weg laat halen, en begrijpt niet dat ik het door wil zetten. Absoluut niet. Het is nog niets, het zal niet in een harmonieuze situatie opgroeien, enz. Het raakt me enorm, ik voel me er helemaal niet prettig bij. Het voelt ook totaal grensoverschrijdend. :(
     
  2. Suzoo

    Suzoo Lid

    27 aug 2017
    16
    14
    3
    Vrouw
    Hij reageert vanuit angst, boosheid en machteloosheid. Prima om gezamenlijk abortus te bespreken maar dat kan ook op een rustige manier zonder verwijten en dwang. Als hij je onder druk blijft zetten hoef je helemaal geen gesprek met hem aan te gaan. Dat levert je alleen maar stress op en dat is niet goed voor jou en het ongeboren kind.

    Als je toch nog een keer wil praten met hem is het dan een idee om dat met een derde erbij te doen? Een vriend/vriendin bijvoorbeeld maar jullie kunnen samen ook terecht bij Siriz (waar eerder naar verwezen werd in je topic). Dan ben je in ieder geval niet alleen. Je weet nooit hoe iemand kan reageren snap je? Je kunt dat ook aangeven aan hem dat je bereid bent om te praten maar dat je daar iemand bij wil hebben omdat je je niet veilig/op je gemak voelt na zijn laatste email.
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Allereerst gefeliciteerd! Maar wat vervelend dat de verwekker (de titel vader verdient hij zo te lezen niet) zo reageert en jij je onder druk gezet voelt.

    Heb je je zwangerschap al gedeeld met een vriendin of familielid? Want misschien is het een idee om die persoon mee te nemen naar een eventueel gesprek. Om te voorkomen dat er onevenredig druk op je gezet zal worden.

    Sterkte toegewenst en gewoon voor je kindje blijven vechten hoor! Je komt er wel ;).
     
    Suzoo vindt dit leuk.
  4. Suzoo

    Suzoo Lid

    27 aug 2017
    16
    14
    3
    Vrouw
    En ik vergeet je helemaal te feliciteren met je zwangerschap!! Gefeliciteerd! :)
     
  5. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Ja mijn moeder gaf al aan dat haar man eventueel wel mee wil... Ik heb hem vanochtend gezegd dat ik het niet zie zitten om af te spreken als hij er alleen maar op uit is om me te overtuigen van een abortus. Ik wacht even zijn reactie daarop af.
     
  6. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.540
    1.747
    113
    Vrouw
    Je bent hem totaal niet verschuldigd om met hem af te spreken. Je weet nu al waar het gesprek over zou gaan en dat jij al je keuze hebt genaakt. Je email aan hem was ter kennisgeving. Hij is op de hoogte en meer hoef je niet te doen. Het is tijd om te gaan genieten van je zwangerschap en je kindje liefde te geven. Stel jezelf de vraag: wat heb jíj aan een gesprek? Wat heeft je kindje aan een gesprek? Volgens mij niets positiefs. En er is nu geen ruimte voor onnodige negatieve prikkels. Je zult heel veel keuzes gaan moeten maken en daarbij het belang van jouw kind voorop stellen, dit is er een van.

    Succes ❤️
     
    RachelleNM en Kangerootje vinden dit leuk.
  7. ChloeSiere

    25 nov 2017
    42
    29
    18
    Dankjewel! Ik heb hem inderdaad laten weten geen gesprek te willen. Dat dit mijn besluit is, en dat het gesprek hierbij stopt voor mij. Ik trek inderdaad een grens. Ik denk dat hij het moet laten bezinken, alle stadia van emoties door moet gaan, en daarna pas beter kan zien wat hij gegeven dit besluit wil. Nu zit er zoveel emotie in de weg. Dat voegt niets toe, en brengt bij mij alleen maar een naar gevoel. Het is goed zo. Ik ga dit alleen doen, en laat hem los. Mocht hij van gedachten veranderen, dan zie ik dat dan wel weer.
     
  8. L0la

    L0la Actief lid

    11 jan 2017
    128
    39
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
  9. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Wat een 'man' zeg.. alsof hij hier zelf geen aandeel in heeft. Verschrikkelijk dat iemand zo kan praten, maar wat knap dat je bij je keuze blijft en ik weet zeker dat jij het kindje heel veel liefde kan bieden. Sterkte!!
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik zie in een ander topic dat ze helaas een MK heeft gehad :(.
     

Deel Deze Pagina