Ongepland zwanger van 3e, twijfel om te houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik wou net hetzelfde zeggen. Ik vind die uitspraken van 'een kind heeft alleen liefde nodig' en 'het kindje is er al, het mag niet de dupe zijn van jouw fout' zo veroordelend.

Mensen zouden net meer doordacht kinderen moeten krijgen. Ja, liefde is belangrijk. Maar geld ook. Een stabiel gezin ook. Ouders die het krijgen van nog een kind aankunnen ook.

Roos32, nizzie86 en Bailief vinden dit leuk.
  2. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Kleding kun je goedkoop blijven kopen. Ik koop mijn kleding altijd goedkoop. Denk aan de zeeman, hema, kleding in uitverkoop. Zwemles en sport is natuurlijk ook niet persee nodig. Mijn schoonmoeder heeft haar kinderen zelf leren zwemmen en ik heb nooit op een sport gezeten. Wat ts noemt en wat jij noemt zijn luxe zaken. Kijk, als je nou diep in de schulden zit en een dak boven je hoofd drijgt kwijt te raken vind ik het al een heel ander verhaal (dan nog zou ik zelf nooit een kind laten weg halen want dat ongeboren kindje heeft net zoveel recht om te leven als mijn al geboren kindje)

Bij ts gaat het om minder luxe (kids misschien geen eigen kamer, minder uitjes/vakantie, e.d.) en ik vind het echt erg als je daar een leven voor op wilt offeren.
    het kindje "weg laten halen" of "het niet houden" klinkt zo netjes. Maar je laat een kindje doden. Zo simpel is het. En ik wordt er echt enorm verdrietig van als ik hoor hoeveel kindjes elke dag worden gedood doormiddel van abortus.

Ja, ts heeft nog een gezin waar ze aan moet denken, maar daar hoort dit kindje ook al bij. Ook dit kindje verdiend haar liefde en zorg en verdiend het zeker niet om te moeten sterven.

Maarja ik weet ook dat iedereen anders over ongeboren leven denkt en dit een verhit discussiepunt blijft. Dus ik denk dat ik het hier maar bij laat

paula1984, Grietjenb, Sela~ en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nou ik vind zwemmen toch behoorlijk belangrijk hoor....:confused: ik vind dat helemaal geen luxe ding.

Maar goed ook ik vind dat financieen er wel degelijk toe doen.
    En dan niet in de zin van dat je elke week maar uit eten moet kunnen gaan, 300 euro pm aan kleding moet uitgeven en 3x per jaar op vakantie moeten.

Maar het lijkt me wel fijn als je gewoon wel kleren voor je kinderen kan kopen (evt 2e hands) en je luiers en evt flesvoeding e.d. en je wil je kind ook met sinterklaas/verjaardagen wat geven.
    Dus nee... met alleen liefde word je niet groot

nizzie86 en Bailief vinden dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit vind ik ook.

Al lijkt het mij ontzettend zwaar zoals julie relatie nu in elkaar steekt, dit is wel een echt kindje.

Denk er rustig over na, maar ik denk echt dat je geen goed besluit neemt als je een kindje weg laat halen. Ik vind ook niet dat je vriend je hier toe kan dwingen. Jullie hebben dit samen gedaan.

Ik koos er zelf nog eerder voor om een allenstaande moeder te worden met weinig geld dan een kind weg te laten halen. Maar het feit dat ik 3.5 jaar op onze zoon heb moeten wachten zal wel mee tellen denk ik.

Sterkte!

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    Nou ik heb al onze financiën op een rijtje gezet. Hoe we er nu voor staan en hoe we er voor zullen staan met minder inkomen en extra opvang kosten. Verschil is, met proefberekening van de belasting voor opvang, kleine 300 euro minder per maand. Hierin heb ik al wat dingen aangepast waaronder een sim only abonnement, goedkopere verzekering, minder boodschappen geld.

Hebben jullie tips hoe ik verantwoord in mijn budget kan blijven? Opzich moet het financieel te doen zijn. Alleen nu komen we vaak al niet uit, geef ik geen 400 euro aan boodschappen uit maar 600 bijvoorbeeld (vergeet ik weer wat dus weer terug naar de winkel, neem je weer extra's mee). en op de 1 of andere manier komen er ook altijd rekeningen om de hoek kijken die je hele uitgaven patroon weer omver schoppen.
    Moet zeggen dat wij ook wel heel makkelijk geld uitgeven zonder erbij na te denken..:oops:

De eerste 3 maand dit jaar hebben we echt heel goed gespaard en op uitgaves gelet, maar laatste tijd doen we maar wat. Onze spaarrekening is ook echt om van te huilen. Nouja er staat wat op, dat is iniedergeval nieuw:|

maar met een 3e op komst kan dat natuurlijk niet wat we nu doen. nu trouwens ook niet. Dus ik wil daar wat aan doen en als het aan mij ligt houden we de baby.. ik heb de sigaretten al in de prullenbak gegooid.:)

Ik heb in mijn nieuwe budget (in het ergste scenario wbt werk en duurdere opvang)

400 euro per maand voor boodschappen
    300 per maand sparen voor onszelf
    550 euro om onverwachte rekeningen, iets kapot, kleding kados etc van te betalen

Moet te doen zijn lijkt me?

6. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Kan je niet geld pinnen en contant boodschappen doen en een huishoudboekje bijhouden zodat je ziet wat je uitgaven zijn?

Evt nog kijken bij www.sloopdecrisis.nl om te zien of er dingen goedkoper kunnen?

Heb je rekening gehouden met je vaste lasten (huur/hypotheek, verzekering, telefoon, gas/water/licht, autoverzekering, benzine kosten, misschien nog andere dingen?)

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    ja ik heb in Excel een overzicht met alles er in. hyp gwl woz sport abbo's autos, verzekeringen etc. en die precies berekent hoeveel we overhouden per maand op basis van ons inkomen.

geld pinnen hebben we inderdaad een tijdje gedaan maar langzaam aan is dat er bij in geschoten. misschien toch weer eens proberen zodra het nieuwe loon er is. huishoudboekje ga ik me even in verdiepen:)

8. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik ben het ook echt met deze post eens. Ieder kind kost extra in de maand. Kinderopvang is ook niet gratis, voeding ook niet, zelfs niet als je borstvoeding geeft want ook dan moet je bijv een kolf en dergelijke aanschaffen voor als je weer gaat werken. Een baby heeft zowat iedere maand een hele nieuwe garderobe nodig, ook al vind je het op marktplaats maar ongeveer 100 euro ben je er zeker wel voor kwijt. En dan nog idd de kosten die komen als ze ouder worden, en straks gaan studeren. Het is in alles toch een kind extra.

TS, ik ben nu ook ongepland zwanger en we hebben ook voor dit dilemma gestaan. Uiteindelijk hebben we ons hart gevolgd en de zwangerschap doorgezet. De praktische zaken laat ik maar op me af komen.

Mamaa6 vindt dit leuk.
  9. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    En wat ik ook nog wil toevoegen is dat ik zwemmen ook echt geen luxe vind, het moet en zeker in ons land met veel water. Klasgenootjes zitten allemaal op zwemles en hebben het daarover in de klas, je doet je kind zeker tekort vind ik als het niet op zwemles kan. Ook sport vind ik belangrijk, bewegen, het hoort gewoon bij de opvoeding. Sommige ouders hebben denk ik echt geen idee hoe ze hun kinderen soms tekort doen en idd, sommige zouden juist eerst beter na moeten denken of ze nog een kind kunnen onderhouden ipv 'het heeft alleen maar liefde nodig'. Van welke planeet kom je dan? :eek:

nizzie86 vindt dit leuk.
  10. Shinestar31

21 apr 2016
    92
    0
    6
    NULL
    NULL

Hey meid!

Vervelend dat je zo met die twijfels geconfronteerd wordt..
    Ik kan je niet vertellen wat je moet doen maar wel een hart onder de riem steken.
    Ik herken je verhaal deels.
    Vorig jaar rond deze tijd raakte ik onverwachts! zwanger van de derde.
    Ik was er al even uit mijn oudsten kinderen zijn al vrij groot en toch weer opnieuw beginnen. Wat heb ik getwijfeld en zag ik een beren op de weg. Deels ook wel door de hormonen hoor! Besloten het kindje te houden..En wat ben ik blij met ons meisje. Het past nu gewoon. Wel het eerste kindje van mij en mijn nieuwe partner maar we genieten zo dat we over nog een kindje twijfelen/nadenken. Mijn twijfels van toen leken op dat moment zo zwaar maar achteraf zo onbelangrijk. 3 is mooi! En ieder kind is een zegen. Ik geloof niet dat je spijt krijgt om een kindje te houden wel geloof ik dat je eerder spijt krijgt om het weg te halen. Ik heb toen verhalen gehoord van vrouwen die jaren later nog therapie kregen, de impact is zo groot. Succes!

11. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Een kindje kan echt niet alleen leven van de liefde en kost sowieso geld.
    Zwemles is daarbij écht geen luxe, zeker niet als je leest hoeveel kinderen er alleen al deze zomer zijn verdronken.
    Later geef je aan dat het financieel te doen is, dus om nu je kindje weg te laten halen vanwege financiële redenen is dus eigenlijk onzin.
    Wat is dan nog een reden om een de baby weg te laten halen?
    Ik heb er zelf wel moeite mee om te lezen: ' als het aan mij ligt houden we de baby'. Het is geen pakketje van Wehkamp he?

In je hele verhaal lees ik eigenlijk geen reden voor abortus, maar wel iemand die zich lam is geschrokken van deze zwangerschap.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    Nee het is geen pakketje van de Wehkamp, zo bedoel ik het ook niet. Maar ik kan de keus niet alleen maken of we de baby wel of niet houden. Mijn vriend wil het nog steeds niet en ik wil niet dat als er later iets is dat hij zegt "jij wou *naam* ik niet, los het zelf maar op" oid. Nu geloof ik niet dat hij zoiets zou doen maar je weet het nooit.

De financiën zijn zo na uitrekenen wel meegevallen, ik dacht echt oprecht dat het veel meer was. Maar ik heb al wel een aantal dingen verlaagd (nav tips van hier) zoals het gwl bijvoorbeeld, abbo van vriend omgezet naar sim only in overleg (kon toevallig sinds vorige maand verlengen) en mijn autoverzekering omlaag geschroefd. Anders was het bedrag wel groter. Dus ik ben het met je eens om het kindje nu nog weg te laten halen vanwege financiën dat dat nu nog onzin is. Ik hoop dat mijn vriend een beetje door de praktische zaken heen kan kijken en dat hij van gedachten veranderen gaat.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat goed dat je je peuken hebt weggegooid!

Tuurlijk doe je het samen.

Maar, als ik het kindje persee wou houden. En mn man niet, dan had hij pech. Dan vetrok ik zonder hem. Ik ga geen leven beëindigen omdat hij dr geen zin in zou hebben.

Ik denk dat je voornamelijk voor jezelf na moet denken wat je wilt. En dan geef je hem even de tijd. Wil jij het ook niet dan kun je dezelfde keuze maken als je vriend nu wil. Wil jij het kindje wel en hij niet, dan zou je iets anders kunnen bedenken.

Mery vindt dit leuk.
  14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    ja ik laat het voor nu even rusten.. en volgende week maar weer voorzichtig over beginnen.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Sterkte meis! Lijkt me heel heftig voor je..

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jezus, 550 Pm voor kleding en leuke dingen?! Dat is echt veel als je zo 'weinig' geld heb.

En je hebt niet elke maand onverwachte rekeningen toch? En ook niet elke maand iets kapot?

Zou dat geld dus gewoon sparen en dan van de spaar halen als je een onverwachte krijgt...
    €400 voor boodschappen zitten hier ook luiers e.d bij? Dus echt ALLES?

Wij hebben €525 boodschappen incl fv en luiers e.d
    €450 sparen
    €200/230 voor leuke dingen, kleding ed

Wbt boodschappen, per week pinnen en pinpas thuis lateb

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.153
    3.028
    113
    Nederland
    Ja nou wij verdelen het momenteel op een andere manier. we krijgen beide "zakgeld" op een privé rekening allebei en dan nog 300 op een andere rekening voor als er een tandarts rekening komt of iets vervangen moet worden of kleding voor kinderen. maar ook ijsjes bij de Hema betalen we ervan etc.

die 400 moet eigenlijk incl alles zijn ja maar op dit moment geef ik vaak 600 uit incl luiers of meer. :eek:

18. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dit vind ik ook, niet alleen met liefde. Alles kost geld, maar zoals zwemles, je kan het ook anders doen tegenwoordig kost dit bijna net zoveel als een rijbewijs Als je het hele rijtje doorloopt. Wij zijn zelf sportief en hebben na diploma A een jaar abbo genomen bij het zwembad en zijn intensief gaan zwemmen. Ze kunnen nu heel erg goed zwemmen duiken enz., en dat voor €20 Pm voor het hele gezin.
    wel een beetje investeren maar zeker net zo goed als zwemles.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Scheelt dan denk ik dat wij geen 'zakgeld' hebben...

Wij doen van die €200 alles....
    dus ik denk dat je daar ook nog heel wat kan winnen...
    En je krijgt straks €600 aan KBS... kan je dat voor kleding gebruiken? Dag is €200 Pm...

€400 voor ALLES lukte met 4 wel.. ni met 5 niet meer.
    Alleen kV en luiers zijn al €70 Pm..

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je het veeel minder slecht heb dan je denkt... jullie moeten er gewoon aan wennen :)

Deel Deze Pagina