Klopt inderdaad. Dat heb ik ook nog in één van mijn posts genoemd maar ik verwacht niet dat je alles doorleest . Het ging me nu meer om in het algemeen.
Omdat 'weg halen' zachter klinkt dan 'weg ermee'? Valt me hier al vaker op, dat zodra een abortus letterlijk wordt aangehaald als wat het is, er nog meer mensen in de aanval gaan. Want dan klinkt het opeens erger?
Maar ook met voorbehoedsmiddelen kan je zwanger raken. Tegen de tijd dat je daar dan achter komt ben je meestal al rond de 6 weken. En dan moet je alsnog die beslissing nemen... zelf kon ik moeilijk zwanger raken en ik snapte abortus dan ook nooit zo goed, zou ik ook nooit doen. Maar als ik nu zwanger zou raken, zou dat alles overhoop halen waardoor ik me kan voorstellen dat ik (of mensen in zo'n zelfde situatie) dan toch ga twijfelen.
Ga dat dan op de dam verkondigen of geef voorlichting op scholen. Dan doe je er wat aan. Ipv in discussie gaan met mensen op een zwangerschap forum. Het probleem is namelijk niet abortus maar ongewenst zwangerschap. Het gevolg kan leiden tot abortus
Want adoptie werkt zo goed? Daarom dat er ondanks de grote wachtlijsten zoveel kinderen in instellingen zitten of steevast van gezin naar gezin moeten verkassen? Bovendien. Dan moet je een zwangerschap die je niet wilt voldragen. Dan word je nóg meer geconfronteerd met het soort veroordelende reacties (hoe kan je je kind opgeven, geld is niet belangrijk, je moest maar slimmer geweest zijn...) dat in dit topic slechts anoniem gegeven worden maar dan iedereen ongetwijfeld ongevraagd over je gaat uitstorten. Wij hebben ook dokters nodig gehad voor onze twee kinderen. Maar ik zal nóóit een andere moeder veroordelen voor haar keuze voor abortus, zoals in dit topic gedaan wordt. Baas in eigen buik, daar is verdomd hard voor gevochten. En de miserie van één persoon betekent niet dat die het recht heeft om een andere dan maar te veroordelen. Bah.
Je hebt gelijk en volledig mee eens. Ondanks onze voorgeschiedenis weet ik heel zeker dat ik het bij twee kindjes wil houden. Ik laat dan ook een spiraaltje plaatsen na de bevalling al is de kans op een natuurlijke bevruchting bijna nihil. Als het dan onverhoopt toch gebeurt, zou het ook voor mij een hele lastige beslissing worden waarbij ik nu niet ga verkondigen dat ik het sowieso zou houden.
Eens ik kom uit een gezin waar beide ouders werkten en waar het ruim was. En ik heb een gelukkige jeugd gehad! Lastig te zeggen ts. Ik zou als ik nu moest kiezen praktisch en financieel gezien een derde niet doen maar gevoelsmatig zou het best kunnen. Als het "zo zou zijn" zou ik het houden. Het praktische komt altijd wel op z'n pootjes terecht! Zeker als ik zie dat jullie het financieel goed hebben! Ik zou er voor gaan als de ruimte er gevoelsmatig is!
Ik denk dat je juist meer bereikt bij vrouwen die in deze situatie zitten (ook hier dus), dan over een paar maanden meelopen in Den Haag.
Goed lezen. Ik zeg niet voor niets dat ik heus wel weet dat adoptie óók geen makkelijke keus is. Daarnaast vraag ik me af wie je met 'die ene persoon' bedoelt. Ik veroordeel iig. niemand, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk dat als ts de,zwangerschap uitdraagt en zij gaat kindje ter adoptie afstaat, het kindje in een goed gezin zal komen. De kinderen waar jij het over hebt komen volgens mij uit probleemgezinnen, waarbij de ouders niet de kinderen afstaan ter adoptie. Maar goed dat is weer een heel andere discussie.....
Jij mag denken wat jij denkt. Ik weet hoe ik het bedoel en ik weet dat ik geen anderen veroordeel. Dat jij het anders opvat, kan ik niet veranderen blijkbaar (en hoeft ook niet).
Geloof me, dat kan. Je bent in de meeste gevallen immers met zn tweeën. Als het kindje voor jou als vrouw gewenst is, hoeft dat voor je partner nog niet zo te zijn, en kun je best hebben nagedacht over abortus. En zo zijn er vast nog meer scenario's.