De eerste paar pagina's inderdaad, daarna werd er eigenlijk verder enkel gepraat of het wel of niet plegen van abortus in de ogen van de schrijver kon. Geen voor en tegens. Voor: je hebt geen kind en het leven gaat door. Met of zonder spijt/schuld gevoel waar je je hele leven aan vast zit. Tegen: je hebt een kind en je ziet het opgroeien met alle liefde van dien, maar je kan ook een gevoel van "had ik maar.." krijgen. Ik ben dwars Door de pil heen zwanger geraakt (niets vergeten, geen diarree of andere medicatie). Ik heb op praktisch niveau ook de afweging moeten maken, maar toen ik op praktisch niveau enkel egoïstische beweegreden zag die gigantisch te beargumenteren waren en gevoelsmatig ik het ongeboren vrucht wilde houden was de keuze eigenlijk snel gemaakt. Dat wilt niet zeggen dat ik een andere vrouw zal veroordelen die wellicht om dezelfde "egoïstische reden" wel abortus laat plegen. Een weloverwogen beslissing is de juiste beslissing. Het is niet zomaar een zak friet wat je even van de snackbar haalt, zoals iedereen hier wel weet. Abortus komt voor uit een ongewenste zwangerschap of heb ik het nou mis..
En dat is de beslissing die de zwangere vrouw maakt. Niet jij niet ik. En als ts beslist het niet te willen of kunnen is het haar beslissing net zoals ze beslist wel door te zetten. Ik leg alleen uit dat abortus een recht is wat je er ook van vind. En dat de enige reden is ik wil het niet.wat de achterliggende reden ook is. Niemand heeft het recht om te oordelen. Daarom was mijn eerst post ook alleen aan gaf praat met de huisarts. Iemand die er niets mee te maken heeft en je niet dwingt om in 1 van de richtingen gaan. En maak een weloverwogen beslissing waar je 100% achter kunt staan. Welke beslissing dat ook is. En of ik zelf een abortus wel of niet zal overwegen doet er niet toe.
Vreselijk wat een reacties. Een kind moet maar dood? Er bestaat altijd nog adoptie er zijn genoeg mensen die maar wat graag een kindje willen! Arbortus zou verboden moeten worden
Dit. Niemand kan voor jullie beslissen, maar vind de redenen ook niet echt dramatisch. Luister eens: Happy Birthday - Flipsyde ..... succes en denk wijs
Mag ik zeggen dat ik hier heeeeel erg van schrik... Weet je hoeveel mensen er moeite hebben om zwanger te worden? Ik kan echt niet tegen dit soort vragen, het is al een klein mensje in je he!!!! Sorry... Ben zelf ook al weer eventjes bezig... Mocht je er echt geen kindje bij willen, dan kun je nog altijd denken aan adoptie....
Makkelijk! Wij hebben net z'n 4tjes 300 euro boodschappen geld (incl tanken) Via werkgever man is er het tijspaarfonds dus die spaart voor ons (4300 +pj incl vakantiegeld) Kinderbijslag is dus ook echt voor de Kids hier: ik haal bijvoorbeeld altijd gelijk voor 3 maanden luiers en doekjes(word straks vergoed door zorgverzekering) Man kan gewoon naar de sportschool, we hebben een koophuis en ik ben thuisblijfmoeder. En nee mijn man is "gewoon" lasser dus geen megawatt inkomen. Gewoon geen abonnement op van alles en nog wat. Niet uit eten Geen zomervakantie (gewoon buiten het hoogseizoen en daagjes weg) Het zijn keuzes er is overal een mouw aan te passen gewoon een kwestie van willen
Even off topic hoor, maar luiers en doekjes worden vergoed? Hier in Nederland? Of woon je in een ander land? On topic. Ik snap dat je geschrokken bent. Ik denk dat het ook ermee te maken heeft dat je een bepaald toekomstbeeld hebt. Doordat je nu ongepland zwanger bent, wordt dit ineens anders. Een kindje heeft niet alleen liefde nodig, dat klopt. Je zult bepaalde doelen bij moeten stellen. Is je spaardoel een nieuwe auto? Dan zal dit een jaartje langer duren voordat je deze bij elkaar hebt. Ga je normaal 2 keer per jaar op vakantie. Dan zul je wellicht nu 1 keer moeten gaan. Super goed dat je al kritisch gekeken hebt naar je uitgaven. Ik weet niet of je een koophuis hebt ( heb ik misschien overheen gelezen ) maar kijk ook eens of je de rente kunt oversluiten, hier scheelde dat echt heel veel. Mijn mening of dat ik het zou houden of niet, doet er niet toe. Dat wil niet zeggen dat ik hier geen mening over heb, maar dat is gewoon nu niet zo relevant. Succes met de beslissing, volg je hart want dat klopt!
Ben het helemaal met je eens hoor. Ik snap alleen niet zo goed waarom mijn post eruit wordt gepikt om je statement kracht bij te zetten, maar ik zal het niet persoonlijk opvatten
Omdat in de eerste post waarop ik reageerde je schreef dat er bij in jou ogen onzin redenen geen abortus moet worden uitgevoerd. Daar reageerde ik op. Edit ik zie nu dat ik 2 posts door elkaar haal. Niet persoonlijk bedoelt hoor.wilde gewoon mijn mening geven.
Het is Je achter de oren krabben of je nog een kind wil, moet je doen voor je zwanger bent. Niet daarna.
Sorry, had drie pagina s met discussie voorbij gezien. Vind het wel mooi dat sommige meiden zeggen dat je niet moet oordelen. Ben het ermee eens dat ieder mens keuzevrijheid heeft. Dus ook wanneer een ander in jouw ogen iets doet dat slecht is. Maar stel je voor dat iemand jou benadeelt met het gedrag waar hij voor kiest? Dan mag je er wat van zeggen toch? En wat als iemand een persoon benadeelt die niet voor zichzelf op kan komen?
"Abortus zou verboden moeten worden" lees ik hier. We mogen dankbaar zijn dat abortus hier mogelijk is! Adoptie is een leuk idee hoor, maar het kind moet dan wel eerst 9 maanden gedragen worden. Daarnaast is er een tekort aan goede pleeggezinnen, dus waarom nog meer kinderen op de wereld laten komen die ongewenst zijn omdat abortus verboden zou moeten zijn?! Daarnaast zijn er dus echt mensen die ongepland zwanger raken ondanks anticonceptie. Ook dan mag je best een abortus overwegen.
Met goede begeleiding is er heel veel mogelijk. Een kind kiest er niet voor om verwekt te worden. Wie zijn wij om een zwangerschap te beëindigen? Nee dat mogen wij niet beslissen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden
Haha ik wilde al zeggen Geeft niet hoor, is lastig om met zoveel reacties nog te kunnen volgen wie wat zegt
Een kind adopteren en een pleegkind opvangen, zijn twee verschillende dingen. Wel kan het zo zijn dat je een kind eerst een plaats in je (pleeg)gezin aanbiedt en het later, indien mogelijk, adopteert.
Als ik heel eerlijk ben word ik een beetje moe van de reacties "ik moet zoveel moeite doen om een kindje te krijgen dus waar haal je het lef vandaan om in je hoofd te halen het kind weg te laten halen" . Het doet er toch niet toe dat jullie moeite hebben met kinderen krijgen. Jullie situatie is niet de situatie van ts. En nee, ik ben niet specifiek voor abortus, ik heb het financieel niet breed maar zou een kindje zeker houden mocht het onverwachts gebeuren. Maar dat is MIJN situatie, MIJN mening. Ik zie wel dat ts wel degelijk de financiële middelen heeft om nog een kindje erbij groot te brengen, maar uiteindelijk kan zij dit alleen beslissen.
Wie zijn wij om te beslissen over iemand anders zijn of haar keuzes wat zij met hun eigen lichaam doen? Er was een tijd dat abortus verboden was. Er heerste armoede, kinderen kregen niet wat ze nodig hadden, zowel matrieel als in eten en liefde en abortus werd op de keukentafel uitgevoerd met dingen zoals kleerhaken.en andere onhygiënische dingen. Nee baas in eigen buik zijn is echt noodzakelijk en ik denk dat mensen hier die niet weten wat het is om in armoede op te groeien of binnen een gezin waar ruzies standaard zijn of niet weten wat ongewenst voelen zijn in hun handjes mogen knijpen.en moeten leren niet te oordelen over abortus of adoptie. Hoe groot hun eigen kinderwens ook is. Of hoe tegen ze abortus zijn. Baas is eigen buik is een RECHT ter bescherming van de vrouw maar ook om te zorgen dat kinderen niet in erbarmelijke omstandigheden moeten opgroeien.