Voeding tijdens zwangerschap (pcos)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Es14, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Ik heb pcos en ik was de laatste tijd erg bezig met mijn voeding aan te passen om mijn hormonen in balans te krijgen. Een voorbeeld daarvan is geen snelle koolhydraten eten.
    Nu ben ik zwanger en vroeg ik me af of ik deze voedingsstijl moet voortzetten.
    Ik heb een paar maanden geleden een missed abortion gehad. Ik heb toen niet op mijn voeding gelet. De precieze oorzaak weet ik niet maar het is wel zo dat vrouwen met pcos meer kans hebben op een miskraam door hormonale disbalans.

Mijn vraag is nu is het belangrijk om geen snelle koolhydraten te eten tijdens mijn zwangerschap om de kans op een miskraam te verkleinen?
    Natuurlijk eet ik gewoon gezond en ben niet van plan om me vol te eten met ongezonde dingen haha, maar tijdens het zwanger worden vermeed ik het volledig en vroeg me af of af en toe suiker meteen invloed heeft op je hormonen?

2. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hier 1e x ook MA en pcos nu gewoon het zelfde gegeten enz. En alweer 32 weken zwanger..

Gewoon gezond eten zoals je al deed en de dingen vermijden die niet mogen, meer kan je denk ik niet doen...

3. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Heb jij nu heel je zwangerschap snelle koolhydraten vermeden of eet je ze wel af en toe?
    En is dit heel de zwangerschap belangrijk? Want ik las dat na 12 weken de placenta de hormonen over neemt.

4. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb pcos en om eerlijk te zijn let ik er nu niet op, ik ben 24/7 misselijk en krijg met geen mogelijkheid groente en andere gezonde dingen weg...
    Ik eet teveel suiker en snelle koolhydraten en daar baal ik van maar het is niet anders.
    Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik zwangerschapsdiabetes en heb ik dmv gezonde voeding wel kunnen voorkomen dat ik insuline moest gaan spuiten.
    Als hier de misselijkheid minder is wil ik er wel weer op gaan letten!

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook PCOS en alle drie de keren nergens op gelet (ja, de dingen waar je sowieso op let natuurlijk :p).

6. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Dan is het inderdaad lastig! Sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij heeft het eten van koolhydraten totaal niks te maken met het krijgen van een miskraam. Als je alles met mate doet en verder gezond eet, is er niks aan de hand. En een keer uit de band springen is ook niet zo erg.;)

8. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Nee heb echt ontzettende eetaanvallen gehad en dan niet het gezonde eten hahaha..
    Ben er bijna zeker van dat eten niks te maken heeft gehad met mijn MA. Wat wel? Geen idee. De artsen zeggen pcos en domme pech...

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb ook PCOS en beide zwangerschappen gewoon normaal gegeten. En beide kinderen zijn gezond.
    Alleen de dingen die je sowieso niet mag heb ik niet gegeten.

10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Hier ook pcos en ik ben ook gewoon normaal blijven eten. Tenminste veel kreeg ik de afgelopen weken niet weg maar heb er echt niet op gelet wat wel of niet (uiteraard wel gelet op dingen die je als zwangere niet mag hebben). Volgens mij kun je door voeding ook geen miskraam veroorzaken.

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Koolhydraten hebben idd niks te maken met een miskraam.
    Wel heb je met PCOS een verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes en is het dus juist goed om het niet eten van snelle koolhydraten door te zetten.

12. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Maar is het dan wel waar dat jij met pcos tijdens het zwanger worden koolhydraat arm moet eten om je hormonen in balans te houden?
    Op internet staat heel veel over dat doordat je lichaam veel insuline moet aanmaken als je koolhydraten eet, je lichaam minder progesteron aanmaakt en je hormonen uit balans raken.
    Progesteron heb je natuurlijk ook in het begin van je zwangerschap nodig.

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Weet niet of dat zozeer met je hormonen tijdens je zwangerschap te maken heeft, maar weet wel dat teveel koolhydraten dus kunnen zorgen voor zwangerschapsdiabetes.
    Bij mijn verloskundigepraktijk krijgen vrouwen met pcos ook standaard een suikertest, rond 24 weken zwangerschap.

Deel Deze Pagina