Hoi, Ik ben morgen 20 wk zwanger. Weer een mijlpaal! maar nu denk ik (sinds een dag of 2) dat ik wat vocht aan het vasthouden ben. Net boven mijn enkels nog voor echt mijn kuiten beginnen voelt het strak en gespannen aan. Ook de afdruk van mijn sokken zie je staan. Kan dit nu al? Wat kan ik beter niet eten? en wat wel?
ja kan nu al, vooral veel water drinken, blijven bewegen en 's avonds/wanner mogelijk met de beentjes omhoog.
Inderdaad beentjes omhoog en veel drinken. Wat ook erg goed helpt is een voet/been massage. Als je partner strijkende bewegingen van je voet naar boven maakt, dan wordt het vocht als het ware weggeduwd. Je merkt meteen dat het werkt omdat het gespannen gevoel minder wordt.
same problem hier (zie album wat er tijdens mijn vorige zwangerschap gebeurde) qua voetenwerk, bij mij duurde het maanden voordat het vocht weggetrokken was terwijl dat normaal een kwestie van dagen na je bevalling is, blijkbaar was er iets met mijn eiwitten in het bloed verkeerd en daardoor houd ik sneller vocht vast. helaas begint het nu dus ook alweer, ik drink brandnetelthee, veel water, zo weinig mogelijk zout, beweeg maar niets helpt echt super, ik ga nu acupunctuur proberen of iets..
IMD, zo had ik het idd ook! Ik kon de laatste 2 maanden niet eens mijn slippers meer aan. Ik ben heel benieuwd of het beter zal gaan met accupunctuur. Wil je mij op de hoogte houden? Oh een voetenbadje met gewoon zout erin helpt ook af en toe wel.. dat trekt het vocht eruit.
ook al geprobeerd het helpt wel iets maar niet genoeg, ik had trouwens slippers maat 42 of 43 gekocht en die paste ik net! (heb normaal maat 39-40) pas 9 maanden na mijn bevalling paste ik maar 40-41 weer.. en nu pas ik weer 39/40, vreemd allemaal maar houd jullie op de hoogte!