ongepland zwanger van de 3e, wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 26valerie26, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je het kindje houden of abortus laten plegen

1. kindje houden

2. abortus

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Dat beweer ik niet.. Ik vind dat daar vaak te makkelijk over word gedacht, abortus is geen anticonceptie. Maar om adoptie te gaan promoten vind ik wel iets te ver gaan.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Te ver gaan? :confused:
    Het kindje een leven bieden bij mensen die het ontzettend graag willen?
    Uberhaupt je kind een leven bieden......en dat gaat te ver?
    Ik promoot niets hier, maar als je moet kiezen tussen abortus en adoptie, dan HOOP ik dat de keuze snel gemaakt is!
    Daarbij ja een kind 9 maand dragen en dan afgeven, dat lijkt mij verdomd moeilijk, maar weghalen, dat is nog veel egoïstischer en vreselijk...het kind KAN gewoon een goed leven krijgen!
    Ik zeg verder maar ff niets......

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ja een goed leven bij haar moeder zou wel mooi zijn ja. Een broertje of zusje afgeven bij geboorte omdat het even niet uitkomt vind ik persoonlijk in dezelfde categorie vallen als abortus omdat het even niet uitkomt. Prima dat jij daar een andere mening over hebt dan ik.
    Gelukkig is de Nederlandse rechtsstaat het wel met mij eens en is het niet even een kwestie van een formuliertje invullen en klaar. De rechter kan ook bepalen dat het gewoon niet gaat gebeuren. Buiten dat bouw je in die 9 maanden toch een band op met het kind en krijg je vaak met onmenselijke situaties te maken wat ik niemand gun.

Buiten dat blijft iedereen eigen baas van de buik en eigenlijk maar goed ook. Anders krijg je van die gevaarlijke taferelen zoals je vaak hoort. Met breinaalden zelf abortus plegen etc.
    Jij en ik kunnen tegen abortus zijn met dit soort redenen, maar voor de wet maakt het niet uit wat de reden is. En dat is eigenlijk maar goed ook.

4. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Wordt dit ook zo'n discusie net als bij FV en BV... Volgens mij heeft zij niet gevraagd of we onderling gaan discussiëren... Ze vroeg om advies toch?

Grt Jeanney

5. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Uit een topic volgt vaak een discussie. Dat is het leuke van een forum.

Overigens wil ik niet beginnen aan een welles-nietes discussie (zoals bij FV en BV) dus zal ik ermee ophouden.

6. hankie

hankie Actief lid

9 nov 2007
    109
    0
    0
    het wel of niet laten plegen van abortus is een keus van degene zelf.....ik kan me voorstellen dat er omstandigheden zijn dat daar serieus over nagedacht wordt....maar het argument dat er al 2 "oudere"kinderen zijn en alle spullen al verkocht, gaat er bij mij niet in.....
    Mijn schoonzusje heeft ook abortus laten plegen, omdat zoals zij zegt, ze het er simpelweg niet bij kon hebben...Nah? ik kon haar wel door het doucheputje trekken....als er zo simpel en respectloos om wordt gegaan met een wondertje, een nieuw leven...nou schiet mij dan maar lek...geen woorden voor.

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hypnose schreef;

Uit een topic volgt vaak een discussie. Dat is het leuke van een forum.

Ja totdat ze op slot gooien, terwijl iedereen gewoon normaal haar mening kunnen geven zonder steeds negatief terug koppelen. Maar oke ieder zijn mening.. Ik heb mij mening al gegeven, hoop dat ze wat aan heeft...

Groet Jeanney

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Met alle respect maar ik denk dat dit nou typisch een onderwerp is waarvoor je geen poll kunt houden...

Het wel of niet schenken van het leven aan een kindje is geen ja/nee beslissing. Het hangt af van verschillende factoren.

Ben je zelf (psychisch en emotioneel) in staat het kindje een goed leven te geven ondanks dat het "niet gewenst" is, kun je het financieel aan om nóg een kindje op te voeden zonder dat de anderen kinderen daar onder lijden, kun je het met je partner eens worden hierover etc. etc.

Het "niet uitkomen" van een kind zou voor mij persoonlijk nooit een overweging zijn om het weg te laten halen (nogmaals, dat is persoonlijk). Maar het financieel niet kunnen handelen en psychisch niet aan kunnen zou ik wél overwegingen vinden om het niet te doen.

In Nederland kun je volgens mij niet zomaar een kindje krijgen en die "verkopen" aan de buurvrouw maar daarover zou je je kunnen laten informeren. Als je het wel op de wereld kunt zetten, kun je overwegen een onvruchtbaar stel gelukkig te maken...

Moeilijke keuze, succes met de beslissing. Denk er alsjeblieft héél goed over na !

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat TS geen poll nodig heeft en zelf heel goed weet wat ze het beste kan doen in haar situatie.

Ik ga toch zeker niet stemmen in een poll als ik de hele achtergrond niet ken? !

Raar..

10. hankie

hankie Actief lid

9 nov 2007
    109
    0
    0
    Kan me ook niet voorstellen dat haar beslissing gebaseerd wordt op "de meeste stemmen gelden".
    Kan me wel voorstellen dat je je twijfel wil delen en zo en dat er veel meiden fel reageren kun je denk wel verwachten op dit forum. tis niet te hopen dat de kleine beeb wat meekrijgt van de twijfel van mams.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik denk ook dat veel meiden fel reageren omdat TS een vraag op een forum zet waar veel vrouwen met pijn en moeite uiteindelijk zwanger zijn geraakt of niet zijn geworden nog maar zooooo graag willen en waar een kindje zooo welkom is, dan kan ik me de reacties heel goed voorstellen als je de redenen van TS leest om een abortus te overwegen.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Het zou ook kunnen zijn dat het om iemand gaat die het leuk vind (tja, t is maar waar je van houd dan) om anderen lekker te stangen. Ze heeft zich aangemeld, 1 post geplaats en vervolgens hoor je er niets meer van.

13. mymiracle

verrek je hebt gelijk, zou maar zo kunnen :evil:

14. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Of ze is zich de pleuris geschrokken van al die reacties hier....

15. mymiracle

zou ook nog kunnen ja.....maar wat wil je op een forum dat speciaal voor zwangeren en mensen met een kinderwens is? het heet zwangerschapspagina, een abortus valt niet goed hier, lijkt me duidelijk.

16. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Oh ja....dit is ongelooflijk, een poll uitschrijven of we besluiten ons kindje al dan niet te vermoorden. Want tsja, de spullen waren al verkocht, zo'n goeie reden heb ik nog nooit gehoord.

Ik heb dat al eens eerder hier geroepen: abortus is een eufemisme voor MOORD. En dat plegen we dan ook nog eens op iemand die weerloos is, totale bescherming van z'n moeder nodig heeft.

Het is echt ten hemel schreiend dat er mensen rondlopen die zo denken. Wij zijn in NL altijd zo "verlicht" om met ons vingertje te wijzen naar landen waar mensenrechten met voeten worden getreden (vergelijk China met de Olympics). Prima als we daar wat van zeggen, maar moeten we de hand niet eens in eigen boezem gaan steken als....

......op jaarbasis 30.000 kinderen worden geaborteerd eh...VERMOORD?

En dan te bedenken dat je in Canada tot 40 weken legaal mag aborteren, absurd gewoon.

Ik heb gezegd :(

17. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Idd mymiracle...

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ben ook geen voorstander van abortus.... maar je hebt redenen dat ik het me WEL voor kan stellen....
    zoals zwanger na verkrachting.....

Verder denk ik:
    Liever een abortus dan weer een "meisje van Nulde"... of een dood gevonden babytje....

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze derde zoons is met heeeeel veel welkom op de wereld gekomen, ondanks dat wij al twee grote kinderen hebben. En het is super!

Je kids zijn 7 en 8 jaar, wat is dat nou?
    En geen spullen meer: in de winkels ligt genoeg, en anders op Marktplaats is genoeg te bestellen.

Lijkt me dus niet dat je je kindje om deze redenen zou laten aborteren.

20. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Waarom? Wat maakt het uit of een baby'tje dood gevonden wordt of doodgemaakt wordt in de baarmoeder? Wat is het verschil?

Deel Deze Pagina