Ook ik vind het belachelijk om hier een Poll over te maken, bij mij kwam het ook echt niet uit.. dat ik een 2e zou krijgen, totaal ongepland. Maar abortus zou ik nooit maar dan ook nooit kunnen doen! het gaat wel om een leven! en ik vind dat als je in staat bent om voor een kindje te zorgen, je de zorg op je moet nemen! een kind krijgen is een gift!
Er wordt idd bij beide een leven beeindigd... maar een groepje cellen/embryo heeft nog niet het "verstand" om dit bewust mee te maken... (dit wordt nl later pas gevormd)... een "ouder" kind maakt dit bewust mee.... hij voelt dat diegene wie hem zou moeten beschermen hem kwaad doet.... Verder denk ik dat er bij bv "het meisje van nulde"... voor haar dood ook geestelijke mishandeling/ verwaarlozing heeft gespeeld... Ben zelf dus van mening dat zij minder geleden zou hebben als haar moeder er in een vroeg stadium van de zwangerschap voor gekozen zou hebben om 'afstand" van haar te doen...... Zoals ik al zei... ik ben GEEN voorstander van abortus.... maar een kind "houden" en verwaarlozen en geestelijk/lichamelijk mishandelen.... nee dat vind IK toch NOG erger!
Puur rationeel gezien is abortus plegen in een vroeg stadium natuurlijk niet het doden van een weerloos baby'tje.
Ik vind het grote onzin hoor sorry! Mijn moeder was eind 39 en was al in de overgang, en ja hoor toch onverwachts zwanger maar meer dan welkom natuurlijk! Mijn zusje is nu pas 15 en ik heb een broer van 33 dus moet je nagaan wat een verschil.... Tussen mij en mn zusje zit dik 9 jaar verschil en t is erg leuk kan ik je vertellen! Houden dus het kleine wonder!1
Ach, wat heb je aan mij? Ik ben tegen abortus en slechts voor in extreme gevallen. Dit is geen extreem geval. Nou ja; dat je aan wildvreemden gaat vragen wat je moet doen, vind ik wel bizar. Alsof je daar je keuze aan op gaat hangen.
Ik heb een aantal heftige reacties verwijderd en dit bericht gesloten. Hoe onmenselijk in jouw ogen soms dingen zijn probeer het altijd te houden bij het geven van je mening zonder een oordeel te vellen! Lotte