Ongepland zwanger van de derde… wat nu..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door amyyy, 21 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amyyy

    amyyy Nieuw lid

    21 feb 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    #1 amyyy, 21 feb 2023
    Laatst bewerkt: 21 feb 2023
    Hallo allemaal..


    Even een profiel aangemaakt hier aangezien ik ongepland zwanger ben van de derde en mijn hart wil luchten.


    Momenteel zijn wij ouders van twee prachtige dochters van 5&7 jaar oud. Ik ben zelf 31 jaar oud.


    Even over onze persoonlijke situatie.. we wonen nu al bijna 5 jaar in het buitenland (vanwege de baan van mijn man) en waren van plan om deze zomer weer terug te keren naar Nederland.


    Ik was al jaren aan de pil en ben één dag te laat begonnen aan mijn nieuwe strip (in plaats van de 8e dag de eerste pil te nemen, heb ik dat op de 9e dag gedaan). Dit omdat er hier heel veel sneeuw lag en ik niet op tijd de deur uit kon om een nieuwe strip te halen. En voila.. momenteel 5+1 week zwanger. Er is bloed afgenomen en een echo gedaan en het ziet er voor nu allemaal goed uit (ongeacht het feit dat ik alcohol etc. heb genuttigd in de afgelopen dagen).


    Mijn man en ik willen het eigenlijk houden. Wilden altijd al wel een derde, maar niet nu..


    Even onze cons op een rij;


    • We willen heel graag weer terug verhuizen naar Nederland in de zomer
    • Ik zou dan graag weer aan de bak willen aangezien ik momenteel niet werkzaam ben (heb het werken wel weer gemist)
    • Er heerst wat onzekerheden wat betreft werk bij mijn man
    • Daarmee dus ook financiële onzekerheden (voor in de toekomst)

    Totaal geen ideale situatie dus.. ik zou deze vraag normaal ook echt niet stellen omdat ik altijd heb gezegd; wij willen heel graag nog een derde! Maar nu!?

    Ook omdat we dus al twee andere kinderen hebben.. zij moeten ook weer aarden in Nederland.. een nieuwe school en noem maar op..


    Zo lastig dit allemaal.. ergens ben ik er blij mee, maar ik kan er niet van genieten omdat het eigenlijk écht niet uitkomt! Ik voel me bijna schuldig en er heerst zelfs een beetje schaamte :(


    Zo. Heb mijn hart een beetje gelucht.


    Bedankt!
     
  2. Kretacorry

    Kretacorry Bekend lid

    5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Schaamte moet je absoluut niet voelen! Je voelt zoals je je voelt met alle vreugde en onzekerheid eraan.

    aller eerste! Gefeliciteerd! Ook al is het niet verwacht maar zo te lezen wel gewenst. Het is en blijft dan toch een wondertje.

    ik denk dat voor alles een oplossing is en de situatie wel losloopt. Je kinderen gaan zich aarden en aan de nieuwe (gezins)situatie wennen

    heb je in Nederland een sociaal vangnet ? Ik denk dat als er steun is het ook al makkelijker wordt
     
  3. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Gefeliciteerd, ik vind t geweldig maar goed wou graag een 3e maar dat ter zijde.
    Punten die je opnoemt zijn van praktische aard. Dat lost zichzelf wel op.

    Dat dit zou is ontstaan, vind ik een groot wonder. Door de sneeuwval e.d ..
    Alsof het zo nu moet zijn.

    Heb zelf geen ervaring dat t zo snel en ongewenst kan gebeuren
    (Zelf ivf gehad)
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Oh sorry van die bijlage is er per ongeluk komen opstaan. Liep wat de site of telefoon.
     
  5. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    @Beheer kan de bijlage weghalen misschien. Dankjewel
     
    Beheer vindt dit leuk.
  6. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Begrijpelijk dat het een schok is. Heel bijzonder en wonderlijk begin van nieuw leven. Praktische bezwaren zijn altijd lastig. Maar ook in deze: waar een wil is is een weg. Jullie willen het en komen er wel. Jullie hebben de tijd nog voordat de kleine er daadwerkelijk is.

    Gefeliciteerd sowieso!

    Ik vind het gevoel wel herkenbaar. Bij de 4e (ongepland wel gewensd) ook doe gedachten gehad en opsommingen. Maar het is goed gekomen. En ben onwijs dankbaar voor haar
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.848
    14.174
    113
    Hier hebben we een zwangerschap bewust af moeten breken vanwege allerhanden issues met de kleine zelf. Simpelweg hij was kansloos verloren rn als hij het uberhaupt al halen zou gedoemd tot een leven van lijden. Uiteindelijk begaf zijn hart het voordat wij ook maar iets hadden gedaan, gelukkig.

    Niemand die zo'n keuze wil moeten maken en het gemis draag je met je mee hoe goed de reden dan ook mag zijn geweest.

    De bezwaren die je aangeeft zijn niet onwerkbaar. Probeer t rustig op een rijtje te zetten zodat je later niet "had ik maar" krijgt. (Dat kan zowel met doorgaan als met stoppen)

    Voor t zelfde geld wordt je je nooit meer zwanger, of heb je net een betere baan maar een jaarcontract en nog niet vast.

    Leven gaat gek genoeg altijd in de weg staan als je dingen wilt plannen. Toen wij wilden gaan plannen overkwam ons G, M en R. Als we hadden blijven wachten tot t goede moment waren G en R er niet in ons leven.

    M liep dan slecht af maar na R hou ik t wel voor gezien ook, dan maar non tot na de vasectomie controle.
     
  8. mmmS

    mmmS Nieuw lid

    2 mrt 2023
    4
    4
    3
    Vrouw
    Wat heftig en moeilijk he.

    Ik zit in precies zo;n zelfde situatie. Kids zijn 7 en bijna 4 en laatst achter gekomen dat ik zwanger ben.

    Praktisch kan en is het kindje welkom. Maar ik heb nooit de behoefte gehad naar 3 kinderen. En ben ik vooral 'bang' .

    Succes!!
     
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.187
    6.714
    113
    Vrouw
    Ik ben groot voorstander van het recht op abortus. Een vrouw moet altijd zeggenschap hebben over wat er in en met haar lichaam gebeurt, en met haar leven na een geboorte en met baby. Een baby hoeft geen straf te zijn voor mislukte anticonceptie.

    Dat gezegd hebbende, denk ik in jouw situatie, en de wens voor een derde die er bij jou en je partner is, dat er praktisch gezien wel een mouw aan te passen is. Succes in deze periode!
     
    Krv en LizMe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina