hallo allemaal, Ik heb 15 maanden een relatie gehad met een jongen wat niet altijd even gemakkelijk is geweest. Het is een paar keer echt helemaal uit de hand gelopen. Waarbij we zelfs 1 keer samen zijn opgepakt en 6 uur in cel gezeten hebben. Nu ben ik 8 weken zwanger en weet dit nu 2 weken. In 1e instantie reageerde mijn vriend helemaal positief en zijn zelfs al samen wezen kijken voor het kamertje enz. Nu is het een week uit omdat we vorige week maandag ruzie hadden gekregen wat weer uit de hand is gelopen. (Ik wil hierbij aan geven dat het ook door mijn schuld komt en dat hij niet alleen de kwaaie is) Na de ruzie wou hij niks meer met mij of de baby te maken hebben en ik moest maar een abortus doen. Wat ik zelf dus echt niet wil. Ook zijn ouders stonden achter hem en boeide hun niks dat ik zwanger was. Ik heb daarna de hele week ook niks meer van hem gehoord tot gisteren. Opeens stuurde hij een sms dat hij wel voor het kind er wilt zijn maar echt niks meer van mij moet. Vandaag moest ik naar de verloskundige en hij smste hoe het gegaan was. Ik heb hem gewoon netjes verteld hoe of wat. Maar ik zit tussen 2 vuren. Mijn vrienden, en belangrijkst ouders vinden dat ik hem links moet laten liggen. Hem niks moet vertellen en de baby alleen moet gaan opvoeden. Maar het liefst voed ik het met hem op. En ik weet dat wij daarbij hard aan onze relatie moeten werken zodat dit niet meer uit de hand loopt. Nu niet en als de baby er is al helemaal niet!! Maar ik vind dit moeilijk omdat hij 1 nog zegt niks van mij te willen. Maar ik wil niet gaan zeulen met een baby.. En ben bang dat ik iedereen om me heen kwijt raak als ik hem half (of wie weet nog helemaal) in mijn leven laat.. Maar ik ben ook super bang om het alleen te doen!! En voel me ook echt onwijs rot onder deze situatie.. en heel erg alleen en onbegrepen..
Voor jezelf en de baby kiezen! Een relatie waarin zoveel ruzie is dat jullie allebei worden opgepakt is hartstikke fout. Als je een baby hebt komt daar zoveel bij kijken,spanningen,stress,zorgen.. dat gaat nog veel meer strubbelingen geven in een relatie. In jouw situatie zou ik alleen verder gaan,nergens op rekenen. Hem laten weten hoe het met de zwangerschap gaat,en de rest van hem af laten hangen. Ik zou in jouw situatie ook eens gaan praten met een maatschappelijk werkster,ruzie is vervelend,maar als het zo erg is dat je jezelf niet meer in de hand hebt is dat best zorgelijk. Succes!
ik sluit me aan bij Saskia... Kies alsjeblieft voor jezelf en voor je kleine, want met zo iemand heb je gewoon geen stabiliteit en zekerheid.... succes
Voor jezelf en de baby kiezen en hem idd links laten liggen. Hij wil niks met jou te maken hebben, gaat een beetje lastig lijkt me als de moeder van zijn kind!? Nu zijn jij en de baby belangrijk!
Dat is inderdaad beter om voor jezelf en de baby te kiezen. Als hij zo wispelturig is heb je daar niets aan en al de stress is niet goed voor een baby.
Tnx voor de reacties.. Ik loop ook bij een maatschappelijk werker. En heb ook 2 gesprekken samen met mijn ex gehad. Helaas waren er niet meer gesprekken geweest maar we waren er al mee bezig. Ik heb hem gister ook gezegt mij met rust te laten omdat hij met alleen verwijten enz kan komen en dit niet goed voor mij en de baby is. Hij heeft daarna niks meer laten horen.
allereerst van harte met je zwangerschap.... kies voor jezelf en je kindje. als hij aangeeft niks meer van je te willen dan gaat dat ook doorwerken in de relatie met je kindje. plus deze dingen staan niet los van mekaar. Hij zal hoe dan ook met jou moeten omgaan ivm de kleine. succes
Heel goed van je om voor jezelf en je kindje te kiezen! Het is heel moeilijk,want iedere ouder gunt zijn of haar kind 2 gelukkige ouders bij elkaar. Toch kan het kind beter opgroeien bij 1 gelukkige ouder,dan 2 ongelukkige ouders en dat het kindje daar ook ongelukkig van wordt. Hou je sterk meid,en als je je kindje eenmaal in je armen hebt,krijg je zo'n oerkracht,dat gevoel is overweldigend!
saskia9, dat is indd waar. Ik gun mijn kindje ook 2 ouders. Maar gun het niet de ruzie's en stress. Mijn ex wilt vanavond weer met me praten. En ik heb aangegeven dat dit kan mits hij normaal kan doen. Anders is het gewoon klaar en al zijn kansen voorbij. Het maakt het voor hem moeilijk dat zijn ouders er compleet niet achter staan. Zij praten hem aan dat hij niet meer met mij om moet gaan omdat ik labiel zou zijn :S en nog veel meer dingen. Maar ik hoop dat hij vanavond de ballen heeft om voor zich zelf te kiezen en voor mij met de kleine ipv zijn ouders. Want ik vind de baby nu gewoon het meeste belangrijke!! En maakt niet uit hoe of wat dat is waar ik voor ga. Weer bedankt voor de reactie's
Klinkt als een erg ongezonde relatie als ik eerlijk mag zijn, ik zou lekker voor je kindje gaan, en hem er inderdaad wel van op de hoogte houden. Maar die spanningen tijdens je zwangerschap zijn echt slecht voor jou en je kind. Sterkte ermee meid
Ieder kind verdient inderdaad 2 ouders, ongeacht of ze bij elkaar zijn of niet. Maar dan wel ouders die op goede voet met elkaar kunnen omgaan en duidelijke afspraken hebben kwa opvoeding en niet continue met gestress en geruzie met elkaar omgaan. En hoe je het ook went of keert, hij zal toch zeer zeker met jou van doen krijgen wanneer hij de kleine wil zien. Omwille van die kleine in je buik hoop ik dat jullie er uit kunnen komen. Zo niet, dan zal die kleine zeker een goede moeder krijgen. Succes!
Als kind van gescheiden ouders ben ik mijn beiden ouders dankbaar dat ze ervoor gezorgd hebben dat ik met beiden contact heb gehouden. Dus ook al konden ze elkaar niet luchten, voor mijn zusje en mij gingen ze bij elkaar op de koffie. Dat heeft de nodige zelfopoffering gekost van mijn vader en van mijn moeder. Ook nooit een slecht woord over de ander naar ons als kinderen toe. Dus je kunt er ook beiden voor een kind zijn als je niet samen in een relatie zit.