Ongepland zwanger van nummer 3

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Wat een onzekerheid he.. ik hoop dat je gauw terecht kunt in het ziekenhuis. Hopelijk valt het mee, in die zin dat hij in zijn eigen lijntje blijft groeien en niet nog verder afbuigt..

    Ik denk wel dat je je voor moet bereiden op dat je overgedragen wordt aan de gynaecoloog, want ze nemen geen risico’s.

    Dikke knuffel❤️
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ja dat kan idd heel goed. Het is nu gedeelde zorg, dus al hele zwangerschap beiden. Heb inmiddels afspraak morgen voor echo en gesprek gyn. Ben blij dat het morgen is, dan weten we meer!
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Hoe is de afspraak verlopen vandaag?
     
  4. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Frummels Ik ben ook heel benieuwd hoe de echo en afspraak was. Hopelijk hoef je je niet al te veel zorgen te maken.
     
    Frummels vindt dit leuk.
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    De doppler was goed, dus dat betekent dat de placenta het op dit moment nog goed doet. Ik ben op dit moment overgenomen door het ziekenhuis voor zorg, volgende week terugkomen, dan gaan ze weer een groeiecho doen en aan de hand daarvan verder beleid bepalen.
     
  6. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    hey!
    Ik heb gewoon precies hetzelfde. Voor de eerste twee kinderen iui behandelingen gehad en nu onverwachts 5 weken zwanger. Ik ben nog in shock. Het is gewoon op de natuurlijke manier gelukt!

    Gefeliciteerd!
     
    Frummels vindt dit leuk.
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    wat een prachtig nieuws, gefeliciteerd!
     
  8. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Wat spannend @Frummels
    Hopelijk blijft hij wel gewoon groeien!

    De jongste is hier dysmatuur geboren, 39+2 en 2760 gram (broer zelfde termijn 3816gram).
    Gedroeg zich prematuur en was echt iel en klein.
    Zat op het randje van zieke huisopname en sonde (bevalling van een uur, dus thuis bevallen. Als we al in het ziekenhuis waren geweest hadden ze hem waarschijnlijk nooit laten gaan)
    Inmiddels net 4 geworden en je ziet er niks meer van terug :)
    Het is bij ons niet gezien op de echo's, ondanks de groeiecho op 28 weken.

    Hopelijk groeit jouw kleintje gewoon nog even goed door!!
     
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het delen van je ervaring! Fijn dat alles nu is bijgetrokken. Is er ooit een verklaring of hypothese gevonden/gegeven over waarom hij zo klein was?
    Wat leuk dat je nu zwanger brengt van de derde, gefeliciteerd!
     
  10. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Nee, ze weten het niet. Mogelijk een slecht werkende placenta. Of ik had zelf gewoon echt geen voedingsstoffen meer voor hem.
    Maar aangezien ze er pas bij de geboorte achter kwamen, is het ook nooit onderzocht.
    Alleen deze zwangerschap houden ze extra in de gaten.
    En dank je :)

    Wanneer moet je weer terug voor controle?
     
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    ik heb vrijdag weer een echo. Aan de hand van de resultaten komt er dan een verder plan.
     
    Basisuil vindt dit leuk.
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Vandaag weer een echo en doppler gehad. Kindje groeit mooi door in eigen lijn (p12) en doppler was goed. Over twee weken terug. Bij navraag vertelde gyn mij wel dat hij verwacht dat rond 38/39/40 weken er wel geadviseerd gaat worden om in te leiden, mogelijk eerder mocht de aankomende weken de groei toch gaan afbuigen.

    Bij mijn vorige twee kids over tijd gegaan en bij m’n jongste dochter ingeleid met 41 weken op enige verzoek omdat ze niet kwam. Ben zo gewend om ‘over tijd’ te gaan dat ik echt even moet wennen aan dit scenario merk ik. Ik had stiekem ook gehoopt dat deze bevalling zonder inleiding zou zijn, maar waarschijnlijk dus niet. Nu is m’n tweede inleiding heel goed verlopen dus ik mag niet klagen en zie er ook niet tegenop.

    Hoop vooral dat de kleine goed blijft groeien en m’n placenta goed blijft werken zodat hij niet eerder gehaald hoeft te worden.
     
    Jolo, JosjeM, Basisuil en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Blij om te horen dat hij gewoon zijn kleine fijne lijntje blijft volgen!

    En hopelijk moeten ze hem niet te vlug gaan halen en kan hij nog lekker warm en knus in mama's buik blijven zitten.
     
    Frummels vindt dit leuk.
  14. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Frummels mag ik jou even pb sturen over jouw verloop?
    Vanmorgen met de echo bleek onze meid op de P2.7 te zitten, dus gaan ook richting ziekenhuis volgende week voor een guo.
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag dat! wat spannend, heel veel succes.
     
    Basisuil vindt dit leuk.
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Nou weer een positieve wending, kleine groeit goed in eigen lijn, beentjes nog steeds op de p1, maar omdat buikje en hoofdje qua p waarde een stuk hoger liggen (tussen p30 en p40) is de conclusie dat hij gewoon wat kleinere benen heeft, er op dit moment geen verdere zorgen zijn, dus ik ben niet meer medisch en hoef ook niet meer eerder ingeleid te worden.

    Hij ligt nog wel overdwars in m’n buik dus hopelijk gaat hij aankomende weken draaien met z’n hoofd naar beneden!

    over twee weken weer een echo om te zien hoe het er dan voor staat.
     
    Mleenvs, Zuul, Basisuil en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Fijn dat je weer goed nieuws hebt!

    Qua groei heb een soort gelijk verhaal als jou & @Basisuil . Was best wat over tijd en kindje 2600 gram. Was wel al opgemerkt maar geen oorzaak en de echo's gaven best verschillende uitslagen (dan viel het weer mee, dan was het weer heel erg). Na geboorte ging het vanaf begin heel goed en 0 zorgen gehad. Inmiddels een 2e en merkte toen pas dat de 2e waarachijnlijk door zn grootte wat sterker was. Kon beter drinken en zichzelf warm houden bijvoorbeeld.

    Ik ken ook verhalen van kindje die op p5 zou zitten en met 39 weken en 3300 gram geboren is. Dus echo is ook niet waterdicht.

    Oftewel echo zit er ook wel eens naast en een iets kleiner kindje hoeft niet altijd extra zorgen op te leveren. Hopen dat b het bij jou komende weken ook allemaal mee blijft vallen.
     
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Dank je wel voor het delen van jouw verhaal!
    M’n vorige dochter werd ook klein geschat en die werd geboren met 41+0 met 3600 gram, dus dat was ook al bijzonder.
    Ben benieuwd hoe ons mannetje eruit gaat komen over een aantal weken!
     
  19. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Frummels Hoe gaat het met de baby? :)

    Heb je nog ergens een groeiecho gepland staan? (Of recent 1 gehad?)
     
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Lief dat je het vraagt! M’n groeiecho was helemaal goed, beentjes nog steeds klein maar buikje gemiddeld en hoofd ook, dus hij is nu ‘gewoon’ klein qua benen (genetisch) denken ze en ik ben zelfs niet meer medisch!

    Afgelopen weken waren best intens met werk afronden en dingen regelen voor de baby, terwijl je er thuis nog twee hebt van 2 en 4. Ik ben sinds een paar dagen met verlof en merkte afgelopen week veel onrust omdat veel nog niet gedaan was (kamertje is nog niet klaar, bevalplan was nog niet geupdate, vluchttas staat nog niet klaar, wasjes waren nog niet gedraaid). Aantal van die dingen heb ik nu wel gedaan en de rest doe ik aankomende week maar merk dat ik er nog niet ‘klaar voor ben’.

    Sinds eergisteren heb ik elke middag en donderdag gerommel in m’n buik (kramp) wat natuurlijk niets hoeft te betekenen maar mij wel bewust maakt dat het echt bijna zover is. Dus ik krijg nu wel behoorlijke nesteldrang om alles op orde te hebben.

    De kleine is trouwens sinds 35-36 weken gedraaid met z’n hoofd naar beneden (jeuj) alleen nog niet ingedaald. Maar hij ligt er nu in ieder geval goed voor!
     
    Basisuil en Zuul vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina