Vroege zwangerschap, angst ivm miskramen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Summer8701, 30 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer8701

Summer8701 Nieuw lid

30 mrt 2023
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bijna 6 weken zwanger en erg onzeker en bang ivm eerder miskramen.. Deze kwamen altijd zo rond de 6 weken. Op dit moment heb ik dus bloed laten prikken om te kijken of alles goed verloopt, maar het gaat allemaal niet zo soepel, de uitslagen laten erg lang op zich wachten.

Ik heb de volgende waardes terug en vroeg me af of deze goed zijn?

Geprikt op 4 weken en 2 dagen:

HCG beta: 286
    Progesteron: 71,4

Ik heb dus 2 dagen daarvoor ook bloed laten prikken, maar wacht nog steeds op de uitslag en vandaag heb ik weer bloed laten prikken om te kijken of alles op de goede manier stijgt. Een vroege echo heeft laten zien dat het op de goede plaats zit en er was al een dooierzakje te zien.

Suzi98 vindt dit leuk.
  2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Eigenlijk heb je er meer aan om de waardes met elkaar te vergelijken. Maar de combinatie van deze cijfers op die termijn en de echo klinken wat mij betreft positief.

Gefeliciteerd en hopenlijk komt de tijd van genieten gauw. Lastig he die onzekerheid zeker na een mk..

Suzi98 vindt dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    De waarde die je noemt is iig mooi voor die termijn. Het zal nog wel even onzeker blijven. Sterkte met afwachten!

4. Ava101

Ava101 Bekend lid

7 mrt 2022
    607
    499
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Hey @Summer8701 ik zit in hetzelfde schuitje als jij en ben benieuwd hoe het nu gaat. Heb je al nieuwe bloedtesten gehad? Of een echo?

Ik had 31 mrt een positieve test en heb sindsdien alleen nog 1 x bloed laten prikken. Het is nu wachten op de eerste echo maar vind het echt doodeng allemaal..

5. LoreDW

LoreDW Lid

14 nov 2022
    48
    30
    18
    Vrouw
    Jouw bloedwaarden zien er goed uit hoor!
    Ze zijn wat vergelijkbaar met die van mij.
    Ook wat dezelfde periode :)

27 maart: licht positieve test en hcg 26
    30 maart: knaltest en hcg 101
    4 april: positief streepje nog voor de controle streep en hcg 1780

Mijn man en ik moeten volgende week zaterdag langsgaan voor een echo, spannend!

Gefeliciteerd met de zwangerschap!

6. Summer8701

Summer8701 Nieuw lid

30 mrt 2023
    3
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties allemaal, helaas is het een miskraam geworden.

Iedereen heel veel succes met (toekomstige) zwangerschappen

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.948
    14.996
    113
    Sterkte, altijd weer zo'n domper op goede hoop.

Bij meerdere miskramen kan je evt onderzoek laten doen. Ik kreeg t na de derde ook aangeboden, al had ik er niet zo'n behoefte aan.

Misschien kan iets heel simpels je naar de toekomst toe wel helpen. Veel sterkte voor nu in elk geval.

Deel Deze Pagina