Het IS ook een raar idee van ons twee naar "ons drie" . Het is ook echt niet raar dat je vriend af en toe zo'n fase van "hola straks ben ik vader, hoe moet ik dat nou doen?!?" krijgt. De mijne was compleet van de wereld geslagen zowat toen hij G in zn handen kreeg. Twijfelde zo erg aan zichzelf en dan is t ook nog eens zo klein allemaal, moet je t aankleden en dan weer die mini vingertjes in de gaten houden. Komt aaaaaallemaal goed.
Niet om in jouw topic nu te ver over mezelf uit te wijden, maar even om het in perspectief te brengen; ik ben momenteel zelf, na maandenlang proberen, pril zwanger. Jaren samen en jaren getrouwd, stabiele relatie, verder (huis, werk, financiën) ook alles op orde. Zwanger middels IVF, dus heel bewust mee bezig geweest. Toch word ik momenteel overspoeld door allerlei angsten en twijfels; ‘kan ik dit wel?’, ‘ben ik hier wel klaar voor?’ en zelfs ‘wil ik dit wel?’ Dit is volgens mij puur angst voor het onbekende, ik ben nog nooit moeder geworden, dus ik ben gewoon bang. Eerlijk gezegd denk ik dat ik dit over een jaar, of twee jaar nog precies hetzelfde zou voelen, als ik de kinderwens zou uitstellen. Het zou heel goed kunnen dat het voor je vriend ook de angst voor het onbekende is. Heb het er eens over samen…
Dit is zo herkenbaar en zo normaal. Er verandert heel veel. Het is zoiets onbekends bij een eerste. Communicatie is idd heel belangrijk. En mensen om je heen. Het komt goed. Gelukkig duurt een zwangerschap altijd wel even.. die tijd heb je nodig.
Mijn man en ik waren 9 maanden samen en toen raakte ik zwanger van onze 1e. Nu 12.5 jaar later nog steeds dolgelukkig met elkaar!
Wat fijn dat jullie er samen achterstand om er voor te gaan. Mijn man en ik waren 4 maanden samen dat ik zwanger bleek te zijn van onze oudste. Ondertussen is hij alweer 17 en zijn we in augustus 18 jaar getrouwd en in december 19 jaar samen. Hier was het meteen duidelijk dat we er voor zouden gaan. Ondertussen hebben we 6 Kids en zijn nog steeds samen.
Hier was ik na een aantal maanden zwanger van onze eerste. Ik was helemaal overdonderd en van de kaart. Hij was degene wie me overal mee heeft geholpen. We zijn nu bijna zes jaar gescheiden. Dit was mijn keus. Het kan echt, als je maar samenwerkt.
Ohh meid wat fijn! Precies zoals bij ons ook is gegaan inderdaad. Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe!