ongewild zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door anoniemeik, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemeik

23 okt 2012
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    hey,

ik ben nieuw hier. Mijn eerste bericht.

Ik weet niet waar ik moet beginnen,.....

Ik ben 23 jaar en woon al zowat 6 jaar op mezelf. Ik heb dan ook een redelijk goede baan en een appartement gekocht. Net genoeg geld om mezelf te kunnen onderhouden. Ik heb geen vriend. Wegens een moeilijke jeugd heb ik nogal wat bindingsangst en ipv vaste relaties zijn het bij mij losse aanfladdertjes geweest.

Nu kun je het al raden,... anders zit ik hier niet.

Ik DENK dat ik zwanger ben.

Heb een thuistest gedaan en daarom was het eerste streepje vaag,.. maar wel zichtbaar.
    Ik slik de pil niet en heb een erg onregelmatige ongesteldheid. 3 maanden geleden was ik voor het laatst ongesteld en sinds een maand heb ik enorme buikkrampen en af en toe ook misselijkheid waarbij ik moet overgeven.
    Ik ben enorm veel boertjes gaan laten.

Natuurlijk direct naar de dokter geweest en die gaf aan dat het een maaginfectie is en ik kreeg iets mee. Die kuur is vanaf morgen voorbij. maar de buikpijn houd aan.

ik ben alleen bang, ik kan niet voor en kind zorgen.
    Als ik al 3 maanden zwanger ben dan is het te laat voor abortus.
    Niemand weet hiervan, voornamelijk ook omdat ik zaken altijd alleen heb opgelost.

Ik weet het niet meer. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik hoop echt dat er iemand is die me hier een beetje in kan helpen. Ben ten einde raad.

.......

2. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    eerst en vooral. ik ben ook voor mijn huidige vriend 3 jaar alleen geweest. Omdat ik het zelf zo wou. Ik heb goed van het leven geprofiteerd als je begrijpt wat ik bedoel. Maar het minste dat je kan doen is toch anticonceptie gebruiken? Zeker als je geen vaste vriend hebt. maar goed, aangezien je een licht streepje had zal je nog niet lang zwanger zijn want anders had je wel een duidelijke streep gehad. Wat je nu best kan doen is bloed laten prikken bij de huisarts om je hcg te bepalen. Zo kunnen ze zien hoelang je ongeveer zwanger bent. En dan kan je nog zien wat je ermee doet.

sterkte

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi anoniemeik,
    Volgens mij kun je tot 16 weken een abortus laten doen..
    Denk er wel goed over na, waarom kun je niet voor een kindje zorgen?
    Is dat een financiële zorg of is het psychisch voor jou niet te doen op de een of andere manier?

Misschien is adoptie dan een optie? Sterkte!

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je de test nog maar net hebt gedaan ben je in elk geval vast geen drie maanden zwanger. Je zegt zelf, erg onregelmatig te zijn toch?
    Ik denk dat je zelf ook wel beseft (als mosterd na de maaltijd) dat anticonceptie wel handig was geweest.
    Maar deze beslissing zul je toch zelf (of in overleg met de vader van de baby) moeten nemen.
    Niemand kan voor jou bepalen of jij je wel of niet (emotioneel en financieel) in staat voelt om een kindje op te voeden.

Heel veel sterkte.

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Dat het niet zo slim is weet je natuurlijk zelf ook, dat hoeven we je niet te vertellen want je bent natuurlijk volwassen...

Zoals jezelf al zei en inderdaad hopefultimes; je weet niet hoelang je zwanger bent aangezien je erg onregelmatig in je cyclussen zit... Ik zal een afspraak maken bij de VK voor een echo voor termijnbepaling, wel moet je onthouden dat het kindje niks aan jou beslissingen kan doen zoals het onveilig vrijen en het niet gebruiken van anticonceptie, dit kindje is volledig onschuldig (als het een kindje is) .. Je moet natuurlijk ook beseffen dat als je die echo krijgt, je een hartje ziet en hoort kloppen, en dat het echt al vorm aangenomen heeft...

Ik zou als ik jou was eens goed op internet rondneuzen naar andere mogelijkheden zoals adoptie, ook al denk je dat je je dan schuldig gaat voelen oid; je hebt deze "fout" zelf gemaakt dus moet je de consequenties onder ogen zien. Maar dan geef je je kindje een kans en ouders die zelf geen kleintje kunnen krijgen ook.

Het is niet zo dat je 15 was en niet wist waar je mee bezig was en wat er kon gebeuren natuurlijk dus je weet daarom denk ik ook goed dat je als volwassene met de consequenties van je beslissingen moet leven.

Kwa financiën hoef je je echt geen zorgen te maken, er staat genoeg gratis af te halen her en der voor een babyuitzet en de baby heeft de eerste maanden weinig kosten als je bijvoorbeeld borstvoeding gaat geven.. Er zijn ook heel instanties die financiële steun bieden voor alleenstaande moeders..

Succes met je beslissing!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kun je voor de zekerheid niet nog een test doen? Kijken of het streepje donkerder is of niet?
    Met welk merk heb je getest?

Voor de rest eens met mijn voorgangers.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Even voor alle duidelijkheid: Wat bedoel je met "het eerste streepje"? Als je alleen maar één streepje ziet ben je niet zwanger, zie je twee streepjes (of bij sommige tests een plusje) dan ben je wel zwanger.

Als je een vaag tweede streepje hebt betekent dat waarschijnlijk dat de zwangerschap erg pril is. Een abortus is dan nog mogelijk. Bedenk je wel heel goed of dat is wat je wilt, want welke beslissing je ook neemt, terugdraaien kun je haar niet!

Succes! :)

8. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je 2e streepje heel licht is ben je misschien nog niet zo heel lang zwanger. Je kunt het beste zo snel mogelijk een afspraak maken bij je huisarts en het probleem voorleggen. Deze kan dan eventueel een bloedtest afnemen om zekerheid te krijgen of je inderdaad zwanger bent en hij/zij kan je verder over de mogelijkheden inlichten.

Daarnaast is het ook nog zo dat je misschien langer zwanger was maar, omdat je het hebt over enorme buikkrampen, dat er sprake is van een miskraam waarbij het vruchtje nog wel in je lichaam zit. Ook hiervoor kun je het beste contact opnemen met je huisarts.

Opzich is schrikken heel normaal hoor. Bij mij kwam het ook heel onverwachts. Dan gaat er van alles door je heen. Later hoorde ik van vriendinnen die de zwangerschap geplanned hadden dat zelfs zij toch schrokken en met angsten zaten als "kan ik er wel voor zorgen" of "nu kan ik niet meer terug" Het zijn normale gevoelens. Het beste wat je kunt doen is het met je huisarts bespreken.

Hoe dan ook, zo snel mogelijk een afspraak maken met je huisarts, dan weet je waar je aan toe bent.

Veel succes.

9. anoniemeik

23 okt 2012
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    hey allemaal,

thnx voor de input.

ben denk ik ook niet helemaal duidelijk geweest in het eerste bericht. uit wanhoop. ik gebruikte gen anticonceptie omdat ik dacht geen kinderen te kunnen krijgen. heb namelijk wel 8 maanden samengewoond waar we in die 8 maanden hebben geprobeerd een kind te krijgen.... en dat kw maar niet. hij heeft me daarvoor verlaten en een maand later had hij een andere vrouw zwanger gemaakt. vandaar.

over de test. het was een test van een huismerk van de apotheker. het eerste streepje was vaag en de teststreep (2e streepje) was erg helder.

ik ga ook inderdaad nog maar een tweede test laten doen.

ik laat het jullie nog weten. en als ik zwanger ben... dan zijn het er 2 die de vader kunnen zijn.

nogmaals bedankt voor de reacties :)

i'll keep in touch

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu ben ik totally confused....
    Je topic start o.a. met:
    "Wegens een moeilijke jeugd heb ik nogal wat bindingsangst en ipv vaste relaties zijn het bij mij losse aanfladdertjes geweest. "
    "ik ben alleen bang, ik kan niet voor en kind zorgen"

Sorry maar een 8mnd samenwonen en een kind proberen te krijgen is m.i. geen losse aanfladder!
    En als je toen wel vor een kind kon zorgen, waarom dan nu niet?
    Die bindingsangst had je toen je bewust zwanger wilde worden, toch ook?

:(:(

11. Djingo

Djingo Niet meer actief

Wil je niet eerst helemaal 100% zeker weten of je wel echt zwanger bent? Als dat wel zo is, dan zou ik er eerst heel goed over nadenken voordat je een beslissing maakt.
    Weet je dan misschien ook wie de vader is?

12. anoniemeik

23 okt 2012
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    klopt, maar toen ik dus die 8 maanden samenwoonde was ik wel ECHT jong. ik ben nu 23. 6 jaar alleen gewoond en hij ging dus bij me weg toen ik 16 was.

het leven met hem was idealistisch en in realiteit toch ook verre van dat. die 6 jaar daarna heb ik alleen losse aanfladders gehad. Hij was de enige waarbij ik langere tijd kon blijven en ik denk omdat het komt omdat hij toch niet veel voor me voelde. hij wilde gewoon een kind.
    en ik dacht dat ik hem voor me kon winnen door hem een kind te geven. Maar als ik zwanger was geworden was er niets van mij gekomen. 16 jaar en zwanger, wonend op een ark met een vader die bijna nooit thuis was en dat terwijl hij geen werk had,... en ik werkte alleen af en toe via een uitzendbureau, her en der wat bijverdienen.

ik was iets te blij dat ik thuis weg was en iets te veel op zoek naar onvoorwaardelijke liefde.

als ik toen zwanger was geworden had het kind geen goede opvoeding gehad, was er niet goed voor het kind gezorgd, was ik doorgedraaid omdat ik niet eens wist hoe ik voor een kind moest zorgen.

Ik denk dat het nu nog steeds zo is. als ik denk aan hoe een kind in mijn leven op zou voeden. ja natuurlijk zou het liefde krijgen, maar in een appartementje van 50 vierkante meter. met weinig familie die ervoor kan zorgen en waar moeten we dan van leven als ik niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn.
    Als een kind dan bij 2 ouders zou zijn waarvan een ouder kan werken en de andere ouder alle tijd heeft om voor het kind te zorgen, dan zou het kind veel meer kans hebben op geluk

zoals een eerdere reactie hier. Het kind is onschuldig, ik wil het een kind niet aandoen om door mij opgevoed te worden in dit kleine appartementje.

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik wil je niet bang maken, maar volgens mij test je na 3 maanden ook niet meer duidelijk positief, omdat je hcg waarde dan weer afgenomen is...

Zie HCG waarden en onderstaand tabel...

Rond 14-16 weken zit je op hetzelfde niveau als 4-5 weken. Aangezien een zwangerschapstest pas vanaf een bepaalde concentratie reageert, kan het dus kloppen dat je 3 maanden licht positief test. Dat zegt dus niet dat je pril zwanger bent...

Ik zou dus een verwijzing naar een verloskundige of gynaecoloog vragen om een echo te krijgen, zodat je zeker weet of je zwanger bent en hoe lang dan.

Sterkte!

Bijgevoegde bestanden:

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,
    Beetje flauw (maar misschien wel begrijpelijk) om je hier 'aan te vallen' op keuzes uit het verleden en je hoeft hier echt niet je leven te verdedigen vind ik.
    Wat je vraagt is hulp, wat moet je doen? De test geeft aan dat je zwanger bent, anders geen streep. Grote vraag is hoe lang. Ik zou als ik jou was vandaag nog bloed laten prikken en de HCG waarde laten bepalen. Daaruit valt af te leiden hoe lang je zwanger zou moeten zijn. Dan meteen een echo laten maken om te kijken of de zwangerschapsduur klopt met je HCG waarde. dan weet je hoe lang je zwanger bent.
    En dan volgt fase 2, wat ga je dan doen? Houden, weghalen... Ik raad je aan om met iemand te gaan praten, die de opties en de gevolgen helder kan maken. Dat kan misschien met een huisarts of verloskundige of een maatschappelijk werker.

Succes en ga als de sodemieter naar de huisarts ;)

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Stel nou als je zwanger ben..

Een kind heeft gewn villa nodig om liefdevol opgevoed te worden..
    Een kind kan naar een kinderdagverblijf.. Jij kan dus voor inkomsten zorgen..
    En bovenal word het kind het allergelukkigst met een mama die van m houd, er altijd voor m is!

Zoek eens uit wat de mogelijkheden zijn.. Wnt die zijn er henoeg en weet zeker dat je het red als je erachter staat

16. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik heb met mijn ex man 5jaar samen geweest waarvan 3getrouwd ,we hebben 4jaar tevergeefs geprobeert ,een kind zat er voor ons niet in ,ben een jaar alleen geweest en met mijn nieuwe vriend 1KEER!!! onvoorzichtig geweest en het resultaat ligt hier in de wieg naast mij
    vaak zit het "niet kunnen zwanger worden" ook tussen de oren ,dat je onbewust beseft dat het niet goed zit en het doordoor niet lukt
    zoals hier ,gelukkig in een nieuwe relatie en nu hebben we een prachtige zoon

ik ben het eens met een groot deel van de dames hier ,zo snel mogelijk naar de dokter voor een bloedtest en je goed laten begeleiden
    ieder doet met haar lijf wat ze wil maar onderschat de gevolgen van een abortus niet zowel fysiek als mentaal

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Een abortus kan in Nederland trouwens tot de 22 weken en 2 dagen zwangerschap gedaan worden (want je kan immers na de 20-weken echo er ook voor kiezen om het kind te laten komen). Het is dan met die termijn wel een grotere ingreep, je moet dan namelijk echt bevallen van je kindje. Geloof dat een curretage tot 12/13 weken kan.
    Verder wil ik je veel sterkte en succes wensen, maar probeer er nou eerst achter te komen of je wel echt zwanger bent ipv te gaan speculeren (dus nog een test doen, of je bij de huisarts door laten verwijzen voor een echo, of een bloedtest).

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hebt toch een kdv, en wij wonen met 3 kleine kinderen in een appartement van 80 m2.

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat klopt op zich wel, maar er is geen enkele arts die om de reden "ik kan niet voor dit kindje zorgen, maar heb bewust onveilig gevreëen" een abortus op een dergelijke late termijn gaat uitvoeren!
    Die termijn geldt alleen maar voor de medische "gevallen" en believe me... dat wil je niet meemaken... (been there :()

20. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    succes met je beslissing als je zwanger zou zijn.
    Ik ga mee met wat hier boven beschreven word

Deel Deze Pagina