Ongepland zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lisaaa, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    Ik heb een spiraaltje. Althans dat dacht ik. Zaterdag voelde ik mij niet zo goed en toch maar even een test gedaan: positief. Nog een paar testen gedaan, allemaal positief.

Gister kon ik meteen bij de gyneacoloog terecht. Mijn hcg was 67. Echo gemaakt en het spiraaltje zit niet in mijn baarmoeder. Het zou zo kunnen zijn dat ik hem ben verloren of dat het spiraaltje ergens in een buikholte zit. Deze week moet ik nog een echo maken om te kijken of het spiraaltje te traceren is.

Vrijdag ook weer een echo maken om te kijken of de zwangerschap duidelijker in beeld is te krijgen en weer hcg prikken. Ik heb door de mirena geen menstruatie en dus ook geen idee hoelang ik in verwachting ben. Het is in iedergeval korter dan 5 weken.

Ik ben een 28 jarige vrouw, 10 jaar samen met mijn man waarvan 6 getrouwd.
    Ik heb al sinds kleins af aan c-ptss en gebruik hier allemaal medicijnen voor. 2 jaar geleden een erge depressie gehad.
    Ook hebben we nu geen woning. We hebben ons appartement vorig jaar verkocht en onze nieuwe woning is in aanbouw en zal in februari/maart 2018 opgeleverd worden. We wonen nu half bij mijn ouders en half bij man zijn moeder. Geen stabiele situatie dus. Waar gaan we straks met het babytje heen?

Mijn man had een kinderwens en ik had nog mn twijfels. Nu komt er toch echt een babytje aan als alles goed mag gaan.
    Onze omgeving is dolblij. Alleen maar leuke reacties en steun vanuit alle kanten. Dit babytje blijft overigens bij ons. Het is absoluut uitgesloten om het te laten gaan.

Ik moet nog wel even bijkomen. Ik zie vooral veel praktische problemen maar ik weet natuurlijk heel goed dat dat alleen maar luxe problemen zijn en totaal niet belangrijk zijn.

Wilde het even van mij afschrijven. Ik hoop op positieve verhalen en misschien wat adviezen.

2. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    @Lisaaa , gefeliciteerd!

Ik begrijp dat je erg geschrokken bent, maar het komt vast helemaal goed.
    Straks hebben jullie een mooi nieuw huisje met plek voor jullie babytje. Die paar weken (?) daarvoor komt vast ook goed. Misschien komt het zelfs wel zo uit dat de baby komt als jullie al helemaal verhuist zijn.

Zelf ben ik in februari uitgerekend, en wij krijgen ws 1 april de sleutel voor ons nieuwe huis. 1 maart zullen we dan ws ons oude verkocht moeten hebben, en zijn dan even een maandje 'dakloos' (omdat we geen overbruggingshypotheek willen, te duur als we geen hypotheek willen). Dus ja, hoe we dat op gaan lossen moeten we ook nog even gaan bedenken, maar dat komt vast helemaal goed.
    (wij probeerden trouwens wel al langer zwanger te worden, maar ja, een baby kan je nou eenmaal niet plannen)

Wel zou ik even navragen bij de huisarts of je je medicijnen gewoon mag blijven gebruiken tijdens je zwangerschap.

3. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Zo herkenbaar. Paar maand geleden ook erachter gekomen dat ik zwanger was met spiraal. Super geschrokken natuurlijk. Onze situatie is verre van ideaal. Beide nog op school, geen woning, niks gespaard, vriend is net uit een donker spiraal gekomen en nog niet echt stabiel.. geen goede situatie om een baby in te krijgen. Maar toch willen we er voor gaan en doen we heel erg ons best om alles op een rijtje te krijgen.

Ik denk maar zo, het belangrijkste wat een baby nodig heeft is liefde, aandacht, hygiëne en voeding en een slaapplek natuurlijk en dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Wij krijgen veel van onze omgeving. Ja een luxe kamer met veel speelgoed en dure decoraties is mooi maar echt overbodig in mijn ogen.

Geloof me het gaat allemaal goed komen als jullie er voor willen gaan. Het is nu natuurlijk allemaal nog even schrikken.

Gefeliciteerd en probeer te genieten! Ik zou wel nog even ivm je medicatie een gesprek in plannen bij de dokter.

flinterke vindt dit leuk.
  4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik raad je aan om een verwijzing naar een pop-poli te vragen.
    Daar hebben ze veel verstand zwangere vrouwen met een psychiatrische voorgeschiedenis en kunnen met jou de afweging maken welke medicatie mag en voor de baby en jou het beste is

5. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    Dank jullie wel voor de felicitaties en de adviezen. Ik ga eens informeren naar de poppoli.

Ik voel me een klein beetje gerustgesteld. Ik ben gewoon erg geschrokken en een beetje bang.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Logisch dat je schrikt, zoiets verwacht je niet.
    Zo te lezen hebben jullie het verder prima voor elkaar en straks een mooi nieuw huisje.
    Laat het rustig bezinken en probeer een beetje te genieten.

Ik ben trouwens op 31 mei bevallen en op 8 juli is ons huis opgeleverd, toen nog wat klussen en er uiteindelijk op 26 augustus gaan wonen. Geen ideale situatie om in die tussentijd ergens anders te wonen en geen kamertje te hebben voor de baby, maar gelukkig is het maar tijdelijk.

Lisaaa vindt dit leuk.
  7. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Nu ik zelf zwanger ben van een spiraalbaby valt me op dat er ontzettend veel vrouwen door zowel koper als mirena heen zwanger worden,bizar eigenlijk!
    Ik wil je vooral veel sterkte en succes wensen in de situatie maar zo te lezen sta je sterk achter je keus dus je komt er wel.
    En ach t zijn problemen die je liever niet hebt maar zoals je schrijft praktische problemen dus komt vast goed!

Deel Deze Pagina