Hallo, weet iemand wat nou het maximum is aan dagen dat je overtijd mag lopen? De een zegt tegen mij 12-14, de ander zegt 15 dagen en nu las ik pas een verhaal van een vrouw die 18 dgen na de uitgerekende datum werd ingeleid.... Groetjes, Bubbles
Bij ons in België laten ze je tot 14 dagen overtijd gaan, maar de meeste artsen gaan maar tot 10 dagen.
hoi hoi, mijn dochter is inderdaad 18 dagen na uitegerekende datum geboren. op de dag dat ik ingeleid zou worden,braken mijn vliezen spontaan maar mijn dochter is geboren in 1997. dus ik weet niet hoe het nu is geregeld. mijn verloskundige heeft mij met 42 weken gestript,toen na 3 dagen geen verandering was,werd ik doorverwezen naar gyn. heb daar eerst een echo gehad en toen een afspraak gemaakt voor de inleiding. maar net wat ik zeg,dat was in 1997 groetjes diana
14 dagen en daarna een afspraak om het te halen maar dat is ook afhankelijk van het rooster van het ziekenhuis/weekend/feestdagen etc.
Ik weet niet wat t maximum is, maar bij mij hebben ze me met 42 weken ingeleid, en het is toen de 's nachts geboren dus 15 dagen overtijd, maar hij had ook nog 4 dagen later geboren kunnen worden en dan pas zouden ze een keizersnee gaan doen, maar het ligt ook een beetje aan de conditie van de baby
Ik zou met 42 weken ingeleid worden. Is inderdaad afhankelijk van hoe het met de baby gaat en wie je gyn is.
bedankt voor de antwoorden! Ik hoop echt niet dat ik lang overtijd ga..... ik heb nu al zoiets van mij mag het!
Hoi, Als je overtijd bent dan ga je volgens mij vanaf week 41 om de dag naar het ziekenhuis voor controle. Zolang de kleine het goed maakt gebeurt er nix, dus het zal per geval verschillen.
Ik zit net op tv 'De Verloskundigen Prakijk' te kijken. Daar werd net gezegd dat ze je tot 42 weken laten gaan, en het daarna gaan inleiden.