Hoi Dames. kom ik aan met mij gezever. inmiddels zijn mijn vriend en ik een jaar verder om te gaan voor ons eerste kindje. ik snap dat er mensen zijn die veeeeeeeel langer bezig zijn enzo en dat ik niet zo moet klagen. maar zou de ha me al helpen met bijv een gynco.? of zal die ons hard uitlachen. ik heb t er vd week met mijn vriend over gehad of hij er open zou staan om verdere stappen te willen ondernemen. vaak denk ik welleens dat het aan een van ons ligt.. ik gebruik ovu testen. en zodra die positief begint te worden gaan we er voor.. we hebben besloten om het nog 2 mnden aan te kijken en dan naar de ha te gaan.. Hopelijk lacht hij ons niet uit!. Iemand ervaring hiermee?? Liefs Beebbie
Dit is toch geen gezever? Na een jaar zelf proberen zal de huisarts je echt wel helpen. Er staat ook een jaar voor, dus wat dat betreft kun je echt wel bij hem aankloppen. Hij zal je dan een verwijskaart voor de gyn geven. Hopelijk is het allemaal niet nodig!
Het zal wel een rare dokter zijn als hij je uit zou lachen.... Ik ben ook na een jaar naar de doker gestapt, en achteraf ben ik er blij om. Niet om wat ons nog te wachten staat maar dat ik nu duidelijkheid heb en een grotere kans te hebben op een beebje Dus als jullie er klaar voor zijn, gaan! Succes!
Meid een hele dikke knuffel het is niet niks. Je wens is zo groot en dan lukt het niet. Fijn dat je er wel met je vriend over kan praten. En dat jullie de keuze hebben gemaakt om nog 2 maanden te proberen. En dan naar de huisarts gaan. Ik hoop zo dat jullie die stap naar de huisarts niet hoeven te maken en dat het voor die tijd raak is.
Jouw huisarts is een rare als hij jou daarvoor uit zou lachen hoor. Toen wij een half jaar bezig waren, zijn wij al bij de huisarts geweest, maar dat had meer met mijn leeftijd (toen 34 jaar) van doen. Anders had ik ook wel een jaar gewacht. Mijn huisarts nam ons bloedserieus en heeft mij gelijk naar de gynaecoloog doorverwezen. Daar hebben wij een eerste gesprek mee gehad, maar hij had toch liever dat wij het nog een half jaartje zelf zouden proberen. Daarna konden we zo een afspraak met hem maken. Aldus geschiedde. Het is helemaal niet raar om na een jaar naar de huisarts te gaan en een doorverwijzing te vragen naar de gynaecoloog.
Ik zal je een tip geven: begin nu alvast met het bijhouden van je temperatuur. Als je bij de huisarts komt, dan zal dat een van de eerste dingen zijn die hij aanraadt om te doen. Dan kan je aantonen dat je dat al geprobeerd hebt en dat dit geen effect gehad heeft. De huisarts kan jullie dan ook sneller doorsturen naar een gynaecoloog, mocht dat nodig zijn. En een huisarts die zijn patiënten uitlacht, vind ik waardeloos. Ik vind dat zo iemand zijn vak serieus moet nemen, en daar hoort dit dus ook bij Succes verder!
Waarom zou je huisarts je uitlachen? De huisarts is er voor al je klachten hoor, groot of klein, lichamelijk of psychisch. Anders had ie geen huisarts moeten worden. Je ha zal je een verwijsbrief kunnen geven. Als je na een jaar niet zwanger bent wil je toch iig weten of de basis dingen in orde zijn (zwemmers/ eisprong aanwezig) Zoals al vermeld begin alvast met tempen dan kun je iig zien of je een eisprong hebt.
je kan nu al na de ha en verwijzing vragen hebben wij ook gedaan over dat temperaturen ligt denk ik aan je ha want mijn ha en gyn hebben t er nooit over gehad je moet je ook afvragen wat wil je bereiken met je bezoekje wij wilde alleen onderzoek om te weten of t zou kunnen lukken op de natuurlijke manier en hadden vooraf al besproken samen dat we geen behandelingen zouden willen bij ons is uit de onderzoeken niks gekomen ook wel frustrerend want waarom ben ik dan na 18 maanden nog niet zwanger?? heel veel succes en gewoon na de ha gaan die vind dat echt niet raar en zowel een andere ha zoeken
je word echt niet uitgelachen hoor! meestal word je na een jaar proberen wel doorgestuurd, vaak word er nog wel een zaadonderzoek gedaan. en zoals de schrijfster hierboven al aangaf, er word waarschijnlijk wel gevraagd naar ovulatie ed, dus zorg dat je eea op papier hebt staan, dan sturen ze jullie echt wel door voor verder onderzoek. succes!
Van wat ik heb begrepen, is dat een huisarts over het algemeen een jaar aanhoudt, als je zonder klachten of rare dingen niet zwanger raakt. Na dat jaar wil hij bespreken hoe en wat, en raadt hij aan om het nog eens een aantal maanden tot een half jaar te proberen met ovu-testen, temperaturen, etc. Want vaak ligt het eraan dat stellen het op een verkeerd moment proberen, en niet aan evt. lichamelijke klachten. En dan zeg ik vaak, dus niet altijd. Is het na die tijd nog niet gelukt, dan stuurt de huisarts je vaak door voor evt. verder onderzoek bij een gyn of ferti-poli of wat dan ook. Maar dat ligt per persoon aan de situatie. Ben je bijv. 35, dan zal de huisarts je sneller doorsturen dan iemand van 21 (zonder klachten). Heb je klachten (bijv. onregelmatige of ontbrekende menstruatie) of andere dingen die van invloed kunnen zijn (medische geschiedenis) dan word je ook sneller doorgestuurd.
ik denk toch ook dat t per ha verschillend is want ik ben na een jaar gewoon door gestuurd na de gyn zonder nog een tijdje te moeten proberen en er is nog nooit over tempen of ovu testen gesproken wel heb ik t geluk dat ik me eisprong altijd voel en ik heb een aantal maanden echo`s gehad om me cyclus vast te stellen en als de gyn zei een deze dagen is t zover dan voelde ik t ook dus bevestiging dat wat ik altijde voelde ook echt me ei was
Ik zeg toch ook over het algemeen Schijnbaar is jouw huisarts dan wat makkelijker erin. Maar een huisarts gaat iemand echt niet ZOMAAR doorsturen. Als hij geen DIRECTE reden kan vinden waardoor jij niet binnen een jaar zwanger raakt, dan is het logisch dat hij zegt: "probeer het nog een paar maanden, maar dan met tempen en testjes." Zoals ik al eerder zei, veel stellen raken dan wel zwanger. Puur omdat ze het op het verkeerde moment geprobeerd hebben. TS kan daar dus alvast rekening mee houden door haar temp bij te houden. Lukt het wel in die 2 maanden, hartstikke fijn! Lukt het niet, kan ze dat ook onder de neus van haar HA schuiven.
Nou mn ha is nogal een rare indd vind er ook niks aan aan die vent hij is altijd zo zakelijk bah.. heb er ook over zitten denken om over te stappen. Verders dankje wel voor de tips dames en zal gaan tempen.. vanaf me volgende cyclus..