vraag voor meiden die 2 kindjes hebben, of zwanger zijn van 2e

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Music Mama, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hallo meiden..

Ik heb een vraag voor de meiden die meer dan 1 kindje hebben of zwanger zijn van de 2e..
    Hebben jullie dezelfde symptomen bij de 2e (gehad) als bij de eerste zwangerschap?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nee, niet helemaal hetzelfde.
    Wel wat overeenkomsten maar wel duidelijk verschil

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Wat was er dan anders akd ik vragen mag? :)

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben 4 keer zwanger geweest, 4 keer verschillend. Er zat wel overlap in bepaalde kwaaltjes, maar m.n. zwangerschap 1 en 2 leken in het begin niet op elkaar ;).

Nr 1: moe, extreem veel slapen, maagzuur, sterk gevoelig voor geuren en pijnlijke borsten
    Nr 2: moe, slapeloosheid, misselijk, obstipatie, opgeblazen en juist helemaal geen pijnlijke borsten
    Nr 3: moe, misselijk, obstipatie, extreem pijnlijke borsten (mk)
    Nr 4: moe, slapeloosheid, extreem misselijk, spugen en iets gevoelige borsten

En ook verder in zwangerschap waren sommige kwaaltjes universeel, andere uniek. Of de ernst was anders. Bijvoorbeeld bij nr 1 en 2 veel last van BI, bij nr 3 weinig. Bij nr 1 extreem maagzuur, bij nr 2 en 3 nauwelijks.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap moest ik heel vaak moest plassen voor de positieve test. Bij de tweede niet.

De eerste veel overgegeven maar nooit uitgedroogd geraakt ofzo. Bij de 2e HG met ziekenhuisopname.

Bij de eerste last van bekken maar tot einde door kunnen werken. Nu bij 26 weken niet meer in staat tot normaal functioneren.

Bij eerste vaak afwijkende bloeduitslagen, eiwitten in urine etc. Nu tot zo ver geen tekenen van PE. (bij eerste daar uiteindelijk voor ingeleid)
    Bloeddruk nu ook nog goed.

6. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Momenteel zwanger van de 2e en merk wel degelijk verschil.

Bij mijn 1e was ik constant misselijk + braken tot de 7e maand, toen begon maagzuur. Pijnlijke borsten. Verder weinig kwaaltjes.

Nu ben ik in het begin misselijk geweest met af en toe eens overgeven. Heel moe in het begin maar sinds paar weken echt weer stuk energieker, voel me weer mens. Pijnlijke borsten, spataders op mijn benen! Komen er steeds meer bij, van die hele kleine.

Weet nog niet wat dit gaat worden, jongen of meid. De 1e was een jongen. Ben eens benieuwd of daar dan ook verschil in zit.

7. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste niet misselijk geweest, wel obstipatie en overgevoelig voor geurtjes. Weinig maagzuur.

Bij de 2e tot maand 4 misselijk, wel obstipatie en overgevoelig voor geurtjes. Veel maagzuur.

Allebei een jongen.

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Bij mijn dochter (1e zwangerschap) had ik een zwangerschap zonder kwaaltjes... was alleen even spannend vanaf week 23 ( 3 weken bedrust ivm verkorte cervix) verder niks.....

Bij mijn zoon ook helemaal geen kwaaltjes. Alleen laatste 15 weken wel wat last van maagzuur.. Verder niks!

9. Nee, het is echt compleet het tegenovergestelde qua kwalen. Bij m'n eerste zwangerschap ben ik 9 maanden ziek geweest, overgeven e.d. Bij deze zwangerschap heb ik in het begin niet één keer overgegeven, pas met 11 weken voor het eerst. Daarna is het ook minimaal gebleven. Deze zwangerschap meteen gestart met een enorm hoge bloeddruk, dat had ik bij de eerste zwangerschap pas op het einde. Nu ook veel last van bekkeninstabiliteit, bij de eerste helemaal geen last van gehad. Dus nee, echt compleet anders :)

10. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    1e zwangerschap amper kwaaltjes,enig was dak op 7 maanden(32 weken) + 20 kg was bijgekomen !
    Ben ook bevallen op 32 weken.

Vorige week te weten gekomen dat we terug zwanger zijn en nu meer last:
    * Misselijk als maag leeg is
    * Pijnlijke borsten
    * Opgezwollen buik na het eten
    * Moe

Hoop dat deze keer ik verder zal geraken dan 32 wkn !!!
    21/8 1e echo:D

11. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Bedankt voot al jullie reacties! Ik hoop dat ik het ook mag meemaken! :) bij onze dochter ben ik van week 6 tot 16 ziek geweest... hopelijk ben ik nu niet weer zo beroerd. . Maar het kan ook juist erger zijn natuurlijk.. we zullen zien. . Eerst maar eens zwanger worden.. hopelijk is ons een 2e gegund!

12. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Ik ben nog maar pril zwanger van de tweede, dus kan er nog niet zoveel over zeggen.

Bij de eerste had ik in het begin helemaal nergens last van, alleen wat sneller moe. Nu heb ik pijnlijke tepels, vlagen van misselijkheid, opgezette darmen en ik slaap slecht. Haha dat is dus wel een verschil, ben benieuwd naar de komende tijd!

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind het nu al een andere zwangerschap maar er zijn ook overeenkomsten:

Dochter: In de ochtend ontzettend misselijk met spugen van 8 tot nog 14 weken. Heftige menstruatiekramp. Hele erge opstipatie (hele zwangerschap). Ik was heel erg lief voor mijn omgeving, weinig last van mijn hormonen. Pijnlijk borsten.

Deze zwangerschap:
    De hele dag licht misselijk met af en toe een aanval. Dan MOET ik eten. Nauwelijks krampen. Wel weer opstipatie, afgewisseld met dunne. Ik ben knetter boos en chaggo de hele tijd. Ben wel deze zwangerschap wat "rustiger" de eerste weken. Maak me niet zo druk en ben erg recalcitrant. Pijnlijke borsten.

Voel me wel anders dan bij onze dochter ofzo... Heel raar.

Deel Deze Pagina