Hallo, wie herkend dit misschien. Mijn meisje is nu 9 dagen oud. Na elke voeding spuugt ze wat uit, dat is normaal. Ik heb ze na de voeding wel een uur rechtop op mijn schoot, dan valt ze lekker in slaap. Ik verschoon de luier voor de voeding. Als ze slaapt leg ik haar voorzichtig in haar wiegje, het hoofdeinde van haar matrasje heb ik ook iets omhoog gezet op advies van de kraamverzorgster. Overdag slaapt ze vrij goed, maar zodra ze wakker is spuugt ze telkens kleine hoeveelheden melk. Dit gaat de hele dag door. 's nachts is ze ook erg onrustig en slaapt ze pas rond 4 uur. Wanneer ik haar de fles geef is ze erg gulzig en klokt het achter elkaar naar binnen, vooral 's nachts. Ik probeer dit wel wat af te remmen, door haar af en toe te laten boeren. Ze groeit wel goed en heeft goed gevulde plas en poepluiers. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vrijdag komt cb dus daar kan ik ook om advies vragen. Vanmorgen was de huisarts op bezoek, maar die wimpelde mij wat en adviseerde mij johannesbroodpitmeel. Ze zei wacht eerst het advies van het CB af.
Hier spuugt ze ook de hele dag door, maar ze heeft er zelf geen last van. Onze huisarts en cb gaven aan dat zolang ze er zelf geen last van heeft het verder niet echt kwaad kan. Het klepje van de maag is nog niet goed gesloten waardoor voeding makkelijk terug komt en wordt in het loop van het jaar schijnbaar beter.
Mijn zoontje spuugde ook altijd veel. Ben toen nutriton gaan gebruiken (kun je zowel bij bv als kv gebruiken). Hier hebben we er heel veel baat bij gehad. Het spugen werd veel minder. Door het toe te voegen aan de fles wordt het ook iets dikker waardoor hij het minder snel naar binnen kan klokken. Je kan ook proberen een kleiner speentje te gebruiken of een ander type fles dat kan ook weleens helpen.
Indikken is inderdaad een optie als ze er last van heeft en dat lijkt ze te hebben als ze zo onrustig is. Neem dan geen johannesbroodpitmeel van Kruidvat of Nutriton maar neem meteen de natuurlijke variant. Johannesbroodpitmeel van Tammi. Te krijgen bij een natuurvoedingswinkel en via Internet.
Ik lees even mee! Mijn zoontje is 5 dagen ouder maar verder zou het mijn verhaal kunnen zijn.. Zoon is ook tot zeker uur na de voeding erg onrustig en wil dan amper plat liggen. Spugen is op zich niet erg, maar hij heeft hier vantevoren dan erg veel last van, is dan erg onrustig! We hebben overigens de "Born free" fles gekocht waardoor hij iets rustiger drinkt, maar dan nog blijft hij veel last houden na zijn voedingen.. CB en HA zijn hier nog niet geweest, dus weet nog niet wat hun er van denken.
Voordat je gaat indikken zou ik eerst kijken of je een fles en/of speen kunt vinden waarbij ze langzamer moet drinken. Als dat niet lukt, dan is indikken een goede optie, omdat ze dan harder moet werken om het uit de fles te krijgen en dus langer over de fles doet. Spugen is niet erg, zolang ze er geen last van heeft
Zou zeker niet direct gaan indikken als ze zo gulzig drinkt. Het gulzige drinken is denk het probleem. Indikken kan weer andere klachten geven. Eerst even op zoek gaan naar betere fles/speen. Bij bv kun je eerste deel afkolven zodat er minder druk op staat. Evt kun je met de fles dit weer geven
Nou ik ben gaan indikken. Ik had al van alles geprobeerd maar de hele dag kwam het zuur omhoog. Ik heb nu een andere baby en dan gebruik ik nog vrij weinig . Wat een verschil. Ze valt nu s nachts lekker in slaap terwijl ik voorheen van 21:00 tor 4 uur met haar bezig was en ze spuugt helemaal niet meer. Zij had er echt veel last van. Ook al zeggen ze dat niet. Dat zuur brand erg in je keel. Ze is nu een stuk rustiger en vrolijker