2e keer zwanger, weer een curus gevolgd?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamakarlien, Jul 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben even benieuwd...
    Ik ben voor de 2e keer zwanger en had me in eerste instantie weer opgegeven voor een zwangerschaps'puf'cursus (een andere als bij mijn eerste), maar heb die nu toch weer afgezegd. Ik heb gehoord van iemand die de cursus heeft gedaan wat de inhoud precies is en er was echt niks nieuws bij en dan vond ik 175 euro voor 8 bijeenkomsten toch wel heel erg veel... Ik doe wel zwangerschapszwemmen en doe oefeningen van de methode hypnobirthing dus voor mijn gevoel ben ik voorbereid :p.

Zijn er nog meer mensen die de 2e keer geen 'officiele' zwangerschapscursus hebben gevolgd?

Liefs van mama karlien

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik ga wel (weer) een cursus doen in deze 2e zwangerschap. Nou moet ik wel zeggen dat het geen cursussen zijn om puur te leren, maar meer om lekker met je lijf en bewust met de zwangerschap bezig te zijn.

3. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik niet gedaan. Wel overwogen, maar de bij mijn eerste heb ik een cursus gevolgd en er eigenlijk niks van opgestoken. Die cursusleidster sprong steeds van de hak op de tak en vertelde vaak heel dramatisch. Dus dit keer mijn zwangerschap zonder cursus.

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Eerste keer wel een cuirsus baby op komst emt puflessen erbij idd.Ontspanningslessen ook.

Aangezien dit dus nog vorig jaar was en ik het nog weet doe ik het deze keer anders.

Deze keer zwangerschapszwemmen en wel een cursus borstvoeding.
    Meer niet.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb wel voor de 2e keer zw.yoga gedaan, maar meer omdat dat uurtje met je baby zo lekker is.
    Vergoed je verzekering het trouwens niet? Ik kon het gewoon 100% declareren.

6. Rooss

Rooss Lid

Nov 9, 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marieke: Wat voor verzekering heb jij als ik vragen mag?? Ik heb gezinsverzekering, en daar word wel veel in vergoed maar of de cursus vergoedt word vraag ik mij af...

groetjes

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

vgz gezinspolis. Mijn zw.yoga werd vergoed mits de docent was aangesloten bij de vereniging voor yoga docenten, en dat was ze. Ze schreef gewoon met de hand een bonnetje uit en die heb ik opgestuurd, was helemaal goed.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan, was wel lekker ontspannend en heb er wel wat opgestoken over ademen. Al kreeg ik direct van de VK te horen dat ik oppervlakkiger moest gaan ademen en niet zo diep (volgens yoga moest dat dus wel) anders ging ik hyperventileren,

Bij de tweede heb ik geen cursus gevolgd, heb het ook niet echt nodig gehad. En wanneer ik wel iets "verkeerd" deed dan stond er een erg ervaren VK naast me (30 jaar ervaring) om aan te geven wat ik wel/niet moest doen.

9. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ik ben nu ook net voor de 2e keer zwanger. Het lijkt me wel leuk om weer een cursus te doen, maar dan meer om de contacten en heteven lekker rustig met je zwangerschap bezig zijn, dan om het echte "leren". Ik zou alleen nog niet weten wat voor cursus, en het moet ook niet te duur zijn. Ik zal wel eens een keer bij de VK kijken wat ze daar voor folders hebben liggen.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de 1ste zwangerschapsyoga gedaan en vond dat ook erg leuk en fijn.
    Nu bij de 2e niks gedaan maar dat was meer omdat ik er gewoon simpelweg geen tijd voor had v.w. mijn opleiding. Maar buiten dat om had ik er eigenlijk sowieso weinig behoefte aan.
    Ik ben wel blijven zwemmen trouwens en dat was voor mij ook goed.

11. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Bij de 1ste heb ik wel een cursus gedaan maar nu doe ik het niet.
    Ik heb er geen tijd voor en ik heb de 1ste cursus alleen wat gehad en de les puffen en voor de rest weinig geleerd wat ik al niet wist

Share This Page