aantal weken ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lotteke82, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Hey dames

een -misschien dom- vraagje:
    morgen ben ik 8 weken zwanger. Maar eigenlijk zijn die 8 weken achter de rug en in principe zit ik dan toch in de 9e week ?
    versta je wat ik bedoel ? :)

ik vind 9 weken natuurlijk nog leuker en veiliger klinken dan 8 weken, maar ik vrees dat iedereen 8 weken zal zeggen zeker ?
    Net zoals je 1 jaar wordt, maar eigenlijk in je 2e levensjaar start..

even iets om over na te denken :)))
    Wat zijn jullie meningen ?

2. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Je hebt helemaal gelijk! Met 8 weken zit je in week 9. Dan zit ik nu in week 12!!!!!! yeah! Heerlijk zo'n positief berichtje ;)

3. Bri

Bri Niet meer actief

zoals je het eerst zegt klopt het: zodra je 8 weken bent, zit je in de 9e week. maar je kunt dan nog niet zeggen dat je 9 weken zwanger bent.
    moeilijk he, geduldig afwachten...
    mooie uitgerekende datum trouwens... mijn oudste is van 04-04-08 :)

4. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Klinkt misschien wel wat veiliger ja, maar denk toch echt dat je 8 weken ipv 9 weken in verwachting bent...;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je bent morgen 8 weken zwanger, maar je zit dan in de 9e week. Maar er wordt gerekend met het eerste, dus nog even een week extra geduld!;)

Als je 1 bent en je zit in je tweede levensjaar, dan ben je toch ook nog geen 2?

6. Mama1978

Mama1978 Actief lid

Jun 10, 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je helemaal, wat kruipt de tijd he? Een week erbij klinkt ook veel interessanter en voelt veiliger. Normaal vliegt de tijd voorbij, maar als je naar de 12 weken uitkijkt lijkt het echt een eeuwigheid te duren! Het voelt voor mij alweer als een half jaar geleden dat ik positief testte en nu pas zit ik op de 12 weken. Hou vol! :)

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Haha ik begrijp je helemaal hoor. Ik denk ook zo!
    Sterker nog:
    Als iemand mij vraagt hoelang ik zwanger ben, geef ik antwoord afhankelijk van de dag van de week.

Elke donderdag mag ik er weer een week bijtellen. Dus tot en met maandag zeg ik (afhankelijk van de duur): ik zit nu in de 20ste week.
    En vanaf dinsdag zeg ik: overmorgen 20 weken.
    Vrijdag zeg ik dan: ik zit in de 21ste week.

Tja, heel stom en het maakt ook helemaal niks uit. Maar voor mij klinkt dat ook veiliger.

8. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En hoe zit dat met de zwangerschapskalenders eigenlijk? Ik heb er eentje staan hiero (zo'n klapper) en vraag me nu af welke week ik dan moet kijken. Gisteren was ik 14 weken, moet ik nu vandaag in 'week 14' of 'week 15' kijken?

Ik kijk zelf in 'week 14', want toen ik bijvoorbeeld mijn 12 weken-echo had bij 12 weken en 1 dag, was het kleintje volgens de echo 5,6 cm lang. En op de kalender staat bij 'week 12' een lengte van ongeveer 6 cm.

:(

9. blommeke

blommeke Actief lid

Mar 6, 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    haha wat een leuk topic ja ik ken het wel indd want morgen ben ik 24 weken en dan begin ik aan de 25ste week raar eigenlijk indd als je er over nadenkt en 25 weken is weer magich want dan ben ik op de helft van de laatste 10 tot de 30 en bij de 30 ga ik echt aftellen voor me gevoel wat zijn we toch ook complex he in plek dat we nou gewoon gedult hebben hihihi:p

10. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Als je 8 weken zwanger bent dan ga je de 9e week in, maar je bent inderdaad 8 weken zwanger dan.

En dat over die kalenders enzo...Dat "probleem" is hier regelmatig naar voren gekomen. Elke site doet het weer anders en elke kalender ook. Dus bij sommige moet je bij week 14 kijken als je 14 weken bent en bij andere in week 15. Ik ben nu 28 weken zwanger en kijk zelf bij de meeste gewoon een week verder (29 weken dus) en dan bedenk ik me dat dat de dingen zijn die dus de aankomende week ongeveer te gebeuren staan.

11. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    denk dat ik ook zal zeggen dat ik in de 9e week zit..
    ik kan het dan ook al een week vroeger vertellen haha :)
    (alhoewel ik nu ook al niet uitblink in het zwijgen.. deze week is de eerste week dat ik het zoooo lastig heb om te zwijgen) :)

12. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    ik zei toen ook dat ik in de 9e week zat, of bijna 10 weken aan onbekenden.... Maar dom vraagje misschien van mij, maar wat betekenen de cijfertjes : 43*60*47*26*38*28*27*44*35*18*27* ZWANGER !!!! (datum)
    Zie ik bij veel meer mensen staan...

13. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Volgens mij het aantal dagen van de cycli van de menstruatie. Dus het aantal rondes en hoe lang ze duurden.

14. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Yupp, klopt inderdaad.
    Dat zijn mijn cycli en hoe lang ze iedere keer duurden :)
    soms lang, maar het wachten heeft geloond :)

ik zit nu in de 9e week hahaha :) :)

15. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Jeetje, ik wist niet dat dat zo lang kon duren... Heb er eerlijk gezegd nooit op gelet, bij mij was het altijd 28 dagen...
    Thanx voor de informatie! En veel geluk met je zwangerschap!

Share This Page