hoi Mirjam, Brigitte en imke ik heb een vraagje, ik ben nu 12 weken zwanger maar heb te horen gekregen dat ik de 5de ziekte recent heb doorgemaakt. nu heb ik 5,5 week niet gewerkt door ziekte en vakantie dus moet het haast daar nog voor gebeurt zijn, ik heb het niet gemerkt en ben niet op die manier ziek geweest (alleen misselijk maar dat komt door de zwangerschap neem ik aan) de 12 weken echo heb ik gehad en die zag er prima uit, de kleine groeit en beweegt goed. hoe groot is nu nog de kans dat het mis gaat en hoe lang moet ik onder controle in het ziekenhuis? heeft 1 van jullie enig idee? is dat tot 20 weken of de gehele zwangerschap? ik was dus denk ik ongeveer 5,5 tot 6 weekjes zwanger toen ik het had dus dan is er nog geen bloedband. (toch) bestaat er dan toch nog de kans op bloedarmoede bij de kleine? ik hoop dat jullie me iets aan informatie kunnen geven aangezien ik door de schrik bij de verloskundige vanalles ben vergeten te vragen en me nu ongerust maak. alvast heel erg bedankt! groetjes marissie
Hoihoi, Waarschijnlijk zullen ze je de gehele zwangerschap extra in de gaten houden om te kijken of het kindje er geen hinder van ondervind. In de meeste gevallen word een kindje er niet ziek van maar als je kindje een bloedarmoede ontwikkeld zijn ze er snel bij om te handelen. Helaas is het afwachten. Maar ik ben van mening dat omdat je de 12 weken nu hebt gered het allemaal best mee zal vallen!! Imke