Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MiMully, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hallo allemaal,

Afgelopen zondag eerste positieven zwtest. Maandag de tweede van kv2v5 ook maar gedaan en gister een cb digitaal. Allemaal positief. Volgens de cb 2-3 weken. Dat betekend toch dan 4-5 weken? Dus ook maar afspraak bij de vk gemaakt. 16 april intake en eerste echo.

Ik voel me alleen niet echt zwanger denk ik. Alleen erg moe en wat spierpijnachtige pijn in mijn onderbuik. Wel veel lage rugpijn.
    Vanochtend wel hele harde ontlasting. Ik ga meestal twee maal per dag dus het is geen obstipatie (sorry voor de info). Daarna had ik wat donkerbruine vaginale afscheiding. Ook wat donker gekleurde stukjes afscheiding. Geen stolsels, gewoon van vlokkerige afscheiding. Dat stopte wel maar als ik nu net even wat meer in mijn vagina ga, blijft er een beetje donkere afscheiding zichtbaar.
    Heb de ha gebeld, maar de assistente vond het niet zorgwekkend klinken. Heb de vk niet meer gebeld. Vier weken zwanger kunnen ze toch nog niks vonden toch?

Lang verhaal, maar moet ik me nu wel of geen zorgen maken?

2. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me geen zorgen maken, wie weet wat ouds ofzo,
    Ik voel me verder ook niet zwanger maar probeer positief te blijven

3. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Hebben/hadden ook last van krampjes? Niet van die hele erge en het zijn niet echt ongie krampjes?

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bedankt voor jullie reacties.
    Heb helemaal geen krampjes ofzo. Alleen lage rugpijn, die wel wat op ongi pijn lijkt en verder spierpijnachtig gevoel onderin mijn buik. Wat ik eerder aan mijn veranderde bm toeschrijf. Rugpijn is ook niet ondraaglijk. Die heb ik nu ook ongeveer een week. Ik dacht dus ook dat ik ongi zou worden. Beide "klachten" vind ik terug bij een beginnende zw. Mijn borsten zijn trouwens ook steeds gevoeliger. Vooral mijn tepels!

Voor de zekerheid toch bij de ha/vk langsgaan of idd gewoon afwachten en er vanuit gaan dat het innestellingsbloed of oud bloed is?
    Is namelijk beslist niet helderrood.

5. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Je hoort heel vaak dat vrouwen rond deze tijd een beetje oud bloedverlies hebben. Hoe moeilijk ook maar probeer vertrouwen te hebben. Ik voel me ook nog steeds niet zwanger en heb ook niet echt klachten gehad dus dat zegt helemaal niets.

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Goedemorgen en ook jij bedankt leentje.
    Vanochtend geen bruine afscheiding meer gelukkig. Wel kramp in mijn buik, maar ik ga er vanuit dat dat kwam omdat ik net even wat langer wachtte voor ik naar het toilet ging om zo niet zo hard te hoeven drukken. Nu had ik dan ook geen donker bloed na die tijd. Ik hoop dus dat het het duwen door de harde ontlasting de oorzaak is geweest, maar ik kan nu niet wachten tot de echo.

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Kan inderdaad door je harde ontlasting en dus door het duwen komen. Maar fijn dat je het vandaag niet hebt meis.

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nou, helaas.
    Ook vandaag weer. Eerst alleen als ik een beetje met een wcpapiertje naar binnen ging. Echt maar een klein stukje. Om het hoekje zeg maar, maar nu ook in mijn broekje. Morgen toch maar even de vk bellen. Vind dit zo niet leuk!

9. Ik heb precies hetzelfde.

De VK-assistente heeft me uitgelegd dat het oud bloed is. Normaal zou je natuurlijk ongesteld worden, maar nu dus niet... Dat bloed blijft dan in je baarmoeder zitten. Bij sommige vrouwen wordt dat intern 'afgebroken' en bij andere gaat het er via de baarmoedermond uit...

Maar ik vind het ook heel eng, hoor...

De assistente zei dat je jezelf pas zorgen moet maken als het vers bloed is (rood bloed) en als het echt vloeit. En zelfs dan heb je nog een kans van 50% dat het wél goed gaat...

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ah bolkje, dankjewel. Hoe lang heeft dat uiteindelijk bij jou geduurd? Ik ben vandaag 4+3 ongeveer. Vorige cyclus was 34 dagen. Als dat nu ook zo zou zijn, had ik inderdaad afgelopen zondag ongi moeten worden, maar toen testte ik dus positief.

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ook een verloskundige kan weinig voor je doen. Het is een kwestie van afwachten. Het kan oud bloed zijn, het kan een miskraam worden.
    Ik hoop het beste voor je!

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bij mij was het eerste teken van mijn mk dat ik plots een negatieve test had(ik had er nog één liggen en deed die eigenlijk voor de lol,of was het een voorgevoel?)je kan even testen en dan geruster zijn ;) of hcg in je bloed laten meten?want zo ongerust zijn is echt niet fijn.je zou zo hard moeten kunnen genieten nu :)

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, daar dacht ik ook al aan. Het is ook zeker niet veel. Echt niet eens drupjes, meer spatjes als ik dus een beetje met een wc papiertje druk. Morgen maar even nieuwe testen halen en dan eventueel maandag ha vragen om bloedtest.

Deel Deze Pagina