Ik ben 3 weken geleden bevallen en op aanraden van de verloskundige ben ik in de 1e week weer begonnen met de pil trigynon ook om mijn borstvoeding terug te laten lopen. Nu is mijn strip nog niet leeg, maar heb ik wel het gevoel dat mijn 1e menstruatie is begonnen. Ik vloeide nog van de bevalling en dat is wel iets meer geworden, maar vooral de krampen zeggen me dat de menstruatie is begonnen. Moet ik nu de strip opmaken en dan 7 dagen stoppen of meteen stoppen en wanneer moet ik dan weer beginnen met een nieuwe strip?
Hallo, Ik denk eerder dat dit bloedverlies is van na je bevalling dan van je menstruatie, dat bloedverlies kan ineens meer worden, ook met krampen, je baarmoeder is nog steeds bezig het schoon te maken, je hebt namelijk 4-6 weken bloedverlies na de bevalling. Je menstruele cyclus is onderdrukt door de BV hormonen en begint nu weer een beetje op gang te komen dus vandaar ik eerder denk aan bloedverlies van na de bevalling. Maak de strip af en begin na 1 week gewoon weer aan een nieuwe strip. Het kan zijn dat je tussendoor weer bloedverlies gaat krijgen. Groetjes Ineke