Hoi meiden, Hier ben ik weer eventjes!!! Wat er gister niet goed ging: Kleine mannetje bleef hysterisch gillen,kreeg hem niet stil, wilde niet meer eten etc etc... De KA heeft gelukkig nog wel terug gebeld! De rest van de bloeduitslagen waren binnen en het was allemaal niet bijster positief. Door de afwijkingen in het bloed, neemt zijn lijfje de voedingsstoffen niet goed op uit de bijvoeding, dus met hem 'extreem volproppen' moeten we stoppen. Af en toe hapje fruit en/of groente om aan de smaken te wennen, daarmee wel doorgaan. We hebben binnenkort gesprek bij de KA, want door de afwijkigen in zijn bloed moet hij hoogstwaarschijlijk een bloedtransfusie. Hij heeft nu medicijnen gekregen hopelijk knapt dat het bloed wat op, daarvoor over 2 weekjes bloedprikken. Allemaal best spannend dus! We moeten zoonlief goed in de gaten houden qua gedrag etc, maar dat komt goed! Dat hij nu zo ontzettend huilerig/onrustig is, komt omdat hij zich ongemakkelijk voelt, erg zielig! @Babyhope, als mijn zoontje fruit kreeg om bijv. 10 uur, wilde hij niet voor 4 a 5 uur 's middags weer iets drinken, dat is/was niet de bedoeling, aangezien hij erg veel moest eten, dus dan kwam het nooit uit! Dank jullie wel voor de reacties!
Krijgt hij een ijzerdrankje?! Onze kleine moest daar erg van spugen en had veel last van maagje en darmpjes daardoor... Misschien is hij daarom van slag als je daarmee gestart bent?! Wij zijn daar toen weer mee gestopt... Maar binnenkort ook hier weer bloedafname oa op ijzer om te zien of ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en daarna door naar de dietiste. GRTZ en sterkte meid!
Ja, hij krijgt ook ijzerdrankje, gelukkig moet hij er niet van overgeven. Hoeveel kreeg jouw kleine per dag? En hoe gaat het nu met het ijzergehalte?
Wij zijn toen meteen gestopt met dat drankje, ze moest 2 ml geloof ik?! Maar dat weet ik niet meer zeker... Ze kreeg toen meerdere medicamenten. Daarna is het niet meer getest, dus we weten niet hoe het nu is! Binnenkort wel weer bloedafname (Drama) en dan nemen ze ook alle vitamines, ijzer etc. mee ter controle... Ben wel benieuwd!
uuuh vlinder.. Mijn manneke is ook dysmatuur en prematuur.. Is nu een jaar en uuuh weegt net 6 kilo en is nog steeds in kledingmaat 62.... Vind goed dat ze achter het gewicht aanzitten maar ze moeten wel haalbare doelen stellen!! Inmiddels lees ik dat er bij hem iets in bloed gevonden is. Ik hoop dat hierme straks de grootste problemen overgaan. Verder bijvoeding is het minst belangrijk. Ga gewoon door met bv als het kan! Mijn zoon is nu 1 jaar en drinkt nog steeds 3 flessen van 160ml speciale melk en daarnaast met beetje geluk 2x per dag 100gram groente of fruit maar dat is dus soms wan t hij weigert ook en spuugt er ook nog van.. Hij is overgevoelig in zijn mondgebied..
@Lan, hoe groot/klein was jouw zoontje bij zijn geboorte? Groeit hij ook 'te langzaam' of volgt hij wel gewoon mooi zijn lijntje? Wij zijn een weekje op vakantie geweest, heerlijk uitgewaaid op Ameland. M'n kleine mannetje heeft ook genoten al moest hij wel even wennen, andere omgeving he De BV loopt nog steeds erg goed en we genieten er beide nog van. De bijvoeding heb ik maar 'losgelaten' ik kijk wat hij eet maar stel geen eisen meer, het heeft toch geen nut! Volgende week weer naar de KA, ben benieuwd wat hij deze ronde zegt!
maikel volgt het lijntje met ups en downs hij ligt nu op gewicht wat hij anderhalve maand geleden ook had. maar krijgt wel speciale voeding want op de normale voedin groeide hij amper tot niet.. maikel was bij geboorte 1774gr en 41cm.