Hallo, Ik heb me hier al een aantal keer gemeld voor vragen over zwangerschap. Erg fijn dat dat kan. De eerste twee pogingen zijn niet goed afgelopen. Eerste keer een missed abortion en de tweede keer waren bij de eerste termijnecho al zo veel afwijkingen dat we de zwangerschap helaas hebben moeten afbreken (geen buikwand, open ruggetje en misvormde beentjes om maar mee te beginnen). Eind november is deze tweede poging dus afgebroken. Rond kerst weer menstruatie en we zijn weer gaan proberen. Vorige week ben ik op wintersport geweest en heerlijk genoten van sauna en bij het eten een wijntje. We verwachtten namelijk niet dat het direct weer raak zou kunnen zijn. Je raadt het al: vanmorgen voor de zekerheid toch getest en er was een heel licht streepje (ik denk dat mijn nod pas woensdag of donderdag is, maar was een beetje ongeduldig en wil liever op een vrije dag testen zodat ik wat tijd heb voor de tegenvaller). Deze week ga ik nog wel eens testen of de streep donkerder wordt, maar ik vraag me nu af of die sauna en wijntjes in zo'n pril stadium kwaad kunnen? Alvast bedankt voor jullie antwoord. G79
Hallo, Alcohol word tijdens de gehele zwangerschap afgeraden o.a begin van de zwangerschap op een verhoogde kans op miskramen, nu is er in dit prille stadium nog geen bloedcontact tussen jou en die kleine, daarom is de kans gelukkig heel klein dat je hierdoor een miskraam krijgt. Ook de sauna wordt afgeraden in de eerste 3 maanden, hiervan weten we namelijk niet wat het kan doen. Maar het is allemaal gebeurd en je kan dit niet terug draaien, ga je er ook niet schuldig over voelen, je wist toen nog niet dat je zwanger was. Maar nu niet meer doen. Groetjes Ineke