Hoge en smalle baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rijo, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Bij de laatste controle bij de verloskundige bleek dat ik een hoge, smalle baarmoeder heb. Hij ligt hoger dan zou moeten rond deze termijn (nu 23 weken, bij controle 22 weken) en is juist in de breedte achtergebleven in groei. Het kindje lag met de 20 weken echo precies op schema. Het kon op zich geen kwaad volgens de verloskundige, maar het moest wel 'bijtrekken', oftewel ook in de breedte gaan groeien. Ik vraag me af of er meer zijn met zo'n wonderlijke baarmoeder ;) En wat zijn de gevolgen als het niet bijtrekt?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zo'n baarmoeder! Eerst heel smal en hoog en later opzij gaan groeien, gevolg was eerst mega bandenpijn bij mn schaambot en later aan de zijkanten. Inmiddels is hij in verhouding, baby lag gewoon zoals ze zelf graag wilde.

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ja hoor, dat was hier ook zo. De vk zei toen dat ze vanzelf de breedte wel in gaan als ze ruimte nodig hebben, en dat klopte :D

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Haha, dan moet ik dus even wachten tot de kleine meer ruimte nodig heeft :p Bedankt voor jullie reacties!

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als ze ruimte nodig hebben dan nemen ze die wel;) Ik heb me er nooit druk over gemaakt, maar mn vk heeft er ook nooit veel aandacht aan besteed.

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik liep met 27 weken 3 weken voor qua lengte, maar doordat mijn baarmoeder zo smal was vond de vk het totaal geen probleem.
    Uiteindelijk werd mijn baarmoeder breder en is ze netjes met haar hoofd naar beneden gedraaid.
    Nu is mijn baarmoeder net zo breed als hij hoort te zijn.

7. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hier ook een hoge en smalle baarmoeder! Heb vorige week een echo gehad en kindje ligt goed op groei dus! Vk gaf aan dat het niets was om zorgen over te maken dus dat doen we dan maar niet hé;)

Deel Deze Pagina