Harde buiken en nog niet op het eind..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marjo83, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Alweer het zoveelste topic over harde buiken, maar ik vraag me dus af wat 'normaal' is..
    Ik heb ze vanaf 22 weken, zelfs aan de CTG gelegen omdat ze met regelmaat kwamen.. Alles is verder prima, heb vorige week donderdag nogeen extra groeiecho gehad (omdat ik ook veel darmklachten heb) en die is gelukkig ook goed.. Kindje loopt zelfs een weekje voor.. Maar ik blijf maar zoveel harde buiken houden! Ben mede hierdoor niet meer aan het werk, houd me heel rustig maar heb gewoon zoveel dagen dat ik met een keiharde buik rondloop. Soms is het even weg, maar gemiddeld toch wel elk uur een stuk of 2, soms zelfs 7 ofzo.. Kan niet echt zeggen dat er regelmaat inzit, maar de frequentie is echt hoog.. Iedereen zegt maar dat het 'normaal' is en ik een gevoelige baarmoeder heb die snel reageerd op prikkels, maar t maakt me best onzeker.. Heb geen blaasontsteking trouwens.. Meer meiden die zo'n last hebben?

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Hoi Marjo. Ik heb er ook last van, maar iets minder dan jij.
    Het begon bij mij ongeveer 2 weken geleden, met op momenten maar een paar minuten ertussen. Het komt bij mij omdat mijn baarmoeder een paar weken voorloopt qua groei (ws door zw.schapsdiabetes) en zo de baarmoeder erg gevoelig is.
    Ik werk ook niet meer en hou me erg rustig thuis, maar ik hoop nog wel dat het over gaat. Ik kan zo niet gaan winkelen ofzo en wil toch nog wel een aantal dingen (zelf) halen voor de beeb...

Nou kalm aan maar,
    Liefs Niempie

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Naar dat jij zw.schapdiabetes hebt en daardoor ook zo'n last zeg.. :(
    Het beperkt je idd behoorlijk. Even een paar uurtjes winkele is er hier ook niet meer bij.. Wat zegt jouw VK of gyn ervan eigenlijk? Ik vind namelijk dat ze er hier best 'makkelijk' over doen..

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb er ook heel erg last van. Al vanaf een week of 25 ofzo. Ik werk sindsdien ook halve dagen. Morgen heb ik eindelijk zwangerschapsverlof gelukkig. Ben vandaag precies 33 weken zwanger. Ik heb eigenlijk de hele dag door harde buiken en heel soms is ie niet hard. Heb het gister met de gynaecoloog overlegd. Ze heeft inwendig onderzoek gedaan maar nog geen ontsluiting. Volgens haar komt het omdat ik van mezelf vrij slank ben en strakke buikspieren. Dan schijn je er ook sneller last van te hebben. Ook is het kindje al aan het indalen en kan ook de harde buiken veroorzaken.

5. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hier ook veel last van harde buiken. Al vanaf week 20. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar het is zo lastig! Ff een paar uurtjes winkelen is er idd niet meer bij. En voor het slapen gaan heb ik er ook veel last van :(

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een stuk of tien per dag, schat ik zo ongeveer.
    Ik voelde het deze zwangerschap voor het eerst al rond 16 weken, maar als ik me een beetje rustig hou, gaat het wel goed.
    Wel plan ik geen volle dagen meer. Heb ik één dagdeel iets bijzonders, hou ik de rest van de dag vrij om thuis rustig wat rond te krummelen.
    Met harde buiken kun je toch maar beter een beetje voorzichtig zijn, vind ik. Het zijn uiteindelijk voorweeën, toch?

Wel grappig misschien, overal lees ik dat mensen harde buiken zo lastig vinden, of pijnlijk, of in elk geval niet leuk.
    Gek, maar ik vind het best wel fijn geloof ik. :oops:
    Het doet me absoluut geen pijn.

7. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Goedemorgen,

Ik heb ook harde buiken vanaf week 16. De enige tip die ik kan geven is rustig aan doen en vooral met het huishouden. Stofzuigen is al een hele opgave. Mijn zus heeft 3 zwangerschappen gehad waarvan ze alle 3 te vroeg waren en ze hebben haar toen het advies gegeven om het stofzuigen te laten. Ik weet niet of het werkt, maar het valt te proberen. Verder heeft mijn verloskundige gezegt dat ik 2 dagen volledige rust moest nemen. Heb ik niet gedaan omdat ik ook een gezin draaiende moet houden (mijn man werk namelijk ook gewoon).
    Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, en vooral dat het helpt!

Groetjes Pinklady

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier ook eentje die er behoorlijk last van heeft... Werk nog maar 50% maar ik vraag me af hoelang ik dat nog doe (hopenlijk nog eventjes want ik verveel me te pletter thuis). Heb er vooral heel veel last van als ik buiten b.v. naar de bus loop, of idd als ik een rondje stofzuig. Voel me met 6 maanden al behoorlijk immobiel.

9. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Stofzuigen laat ik sowieso al sinds het begin aan m'n man over, wel doe ik de rest van het huis maar niet te fanatiek ofzo.. Ik ben ook helemaal niet meer aan het werk. En idd verveel me vaak gigantisch, (moet ook nog zo lang voor mn gevoel) maar de zwangerschap gaat voor alles natuurlijk.. Ben dus ook erg bang voor het vroegtijdig verstrijken van de baarmoedermond door die harde buiken.. Vandaag maar weer heel rustig aandoen, maar omdat ik zo met mn darmen zit moet ik juist ook blijven bewegen (lekker tegenstrijdig dus.. ;) ) Nou ja, vanavond voor het eerst naar de gym, dat moet dan maar even genoeg zijn..

Kijken ze bij jullie ook steeds bij controles naar de baarmoedermond eigenlijk?

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Marjo, toen ik ze om de paar minuten had ben ik langs geweest bij de VK en die zei wel dat ik direkt moest stoppen met werken. EN dan ook niet in het huishouden bezig gaan zei ze ook nog. En koken mocht eigenlijk ook niet, dan moet je vaak zo lang staan. Nu heb ik dus een stoel in de keuken staan, daar zit ik dan op tijdens het koken. Niet dat mijn man dat niet wil doen, maar nu heb ik het eten mooi klaar als hij thuiskomt en anders eten we zo laat...
    Ik heb nu wel het idee dat het heel langzaam wat beter wordt. ALs dat zo blijft wil ik volgende week eens proberen naar de prenatal of de hema te gaan wat spulletjes halen. Mijn moeder kan dan mee, das wel zo handig :D
    Wat kun jij nog verder? Moet je echt veel "zittend" doen of kun je wel wat langer achter elkaar staan?
    Balen he als je niet veel meer kan en je ziet dat je mannetje het druk heeft met vanalles...

Liefs

11. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    ps nee niet elke controle geloof ik, maar dat is ook niet zo goed als ze dat te vaak doen volgens mij...

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    k heb ze vanaf week 13 ongeveer.
    Soms zelfs erg pijnlijk. Vorige week ben ik gecontroleerd, maar het heeft geen onstluiting veroozaakt gelukkig.
    Maar ik krijg er ook soms de zenuwen van.

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    De baarmoedermond hebben ze nog niet gecheckt bij mij maar ik ben net bij de vk geweest. Zolang mijn harde buiken niet te regelmatig komen en echt pijn gaan doen is het vooral rustig aan doen als ik ze op voel komen. Gaan ze pijn doen of ga ik bloed verliezen moet ik als dn donder aan de telefoon hangen. Maar ik mocht ook niet teveel stil zitten, helemaal niets doen was ook niet goed. Ben nu aan het kijken of ik nog ergens bij een yoga groep voor zwangeren aan kan sluiten. Ze heeft gevoeld hoe de baby lag, schijnbaar ligt hij/zij al met het koppie naar beneden en al redelijk diep (ik voelde dat ook al) en dat doen ze meestal nog niet rond deze tijd? Maar dat is schijnbaar absoluut geen garantie voor een vroeggeboorte, dus ik mag mezelf geen zorgen maken van de vk maar het zo een hint kunnen zijn dat ik waarschijnlijk geen 42 week loop. Maar ik moet binnenkort ook weer naar de dokter in het ziekenhuis, dan kijken we wel weer verder... Pfff... Ons kleintje moet nog wel eventjes blijven zitten hoor!

14. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    MariekeV, ik doe ook aan yoga en het bevalt goed! Heb je al een groep kunnen vinden?
    Je leert er allerlei dingen om te ontspannen dmv je ademhaling. Ik denk dat ik er wel wat aan heb met de weëen opvangen, maargoed wie weet heb ik een black-out en heb ik er toch niks aan. Je weet maar nooit ;)

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Hey Niempie! Ik heb inderdaad een zwangerschaps yogagroep kunnen vinden, volgende week begin ik. Gelukkig maar want babies zijn boombing business hier in Stockholm en alle redelijke betaalbare cursussen zitten zo vol! Mijn verloskundige (en mijn vriend) was er heilig van overtuigd dat ik me er beter bij zal voelen. Ben heel benieuwd, heb er wel zin in...Deed voordat ik zwanger werd aan ki-boxen maar dat gaat natuurlijk niet meer.. :) Denk dat ik er echt wel wat aan heb, als is het alleen maar om rustiger te leren ademhalen. En we zien wel hoe het gaat als het moment daar echt is, je weet idd maar nooit! Maar is natuurlijk niet verkeerd om te weten! ;)

Deel Deze Pagina