Hoi! Tot aan de 12 weken heb ik nauwelijks last gehad van misselijkheid, maar sinds een paar dagen slaat het in alle hevigheid toe! Na de maaltijd (ontbijt, lunch of diner) dan ben ik eerst een paar uur ontzettend misselijk al dan niet gecombineerd met pijn in mijn maag en darmen. Na een tijdje zakt het wel weer af, maar heb bijvoorbeeld gistermiddag de halve dag op de bank gehangen omdat ik me er zo beroerd door voelde. Ik heb overigens geen last van verstopping, gisteren én vandaag naar het toilet geweest! Mijn schoonmoeder dacht dat de beeb tegen mijn maag ligt te schoppen, maar die zit nu toch nog niet zo hoog? Kan het aan mijn stofwisseling liggen, dat die ineens een tandje lager gezet is?
Hallo, Door de zwangerschap word je maag wat gevoeliger. Let eens op wat je eet, het kan zijn dat het teveel is en dat je maag daar op reageert. Eet kleine beetjes 6 x per dag. zo blijft er altijd een laagje in je maag. Let op niet te vet en gekruid eten. Ik hoop voor je dat het snel weer zal verdwijnen. Imke