Tot wanneer slaapzak?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meis28, Aug 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik gebruik al een tijdje geen slaapzak meer. Mijn zoontje is nu 19 maanden en het is hier al een aatal maanden heel warm dus slaapt hij alleen in een romper. Dit gaat prima. Hij vindt het helemaal niks om toegedekt te worden en trappelt meteen woest het lakentje van zich af, zelfs als ik het snachts op zijn beentjes leg, dan hoor ik hem op een gegeven moment zelfs jengelen en bewegen (dekentje van zich af trappen). Als baby lag hij ook nooit met zijn armpjes onder de dekens. Nu is hij vrij groot en vind ik het ook zowat om weer met een slaapzak te beginnen als het zo wat frisser wordt.. Wat zouden jullie doen? Toch proberen met dekentjes met de kans op vaker er uit midden in de nacht omdat hij het koud heeft doordat hij de dekens heeft afgetrapt?

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij zijn het begin van de zomer van de slaapzak afgestapt. Toen hebben wij gelijk een deken bij hem gelegd. Die gebruikt hij sinds een weekje zelf. Als het kouder word ligt het eraan hoe goed hij zijn dekentje gebruikt. Als hij koud gaat worden grijp ik in en krijgt hij zijn slaapzak weer aan. Die van de Hema kunnen tot een jaar of 4. Verder ligt het aan je kindje.

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier ook een tijdje geleden gestopt met de slaapzak. Is goed voor nu inderdaad, maar mijn zoontje schopt ALTIJD de dekens van hem af. Dus ik denk dat ik wanneer het frisser wordt noodgedwongen toch terug een slaapzak ga moeten nemen voor hem.
    Hij is nu 22 maanden en er zijn toch merken die tot 4 jaar ofzo gaan dacht ik ja...

4. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,782
    7,369
    113
    Onze jongste slaapt er altijd in, op vannacht na dan. Toen was het écht veel te warm boven, maar ik gebruik nu hele dunne slaapzakken, van de Hema. En ik heb er nog 1 van 110 cm liggen van de Prenatal, jaar of 6 geleden gekocht, daar kunnen ze echt heel lang in.
    Onze oudste en jongste waren en zijn klimmers, dus zonder slaapzak klimt de jongste uit bed. Gelukkig vanmorgen niet, maar hij heeft het eerder wel gedaan, dus voor mijn rust slaapt hij mooi in slaapzak.
    Daarnaast vind ik het in de winter wel heel fijn, hij slaapt ook nooit onder dekens, maar het is op zijn kamer in de winter erg koud, dus dan vind ik een dikke slaapzak wel fijn, tot hij zo slim is dat hij zelf de dekens over zich heen gaat trekken ;)

Is het in de winter koud bij jullie trouwens, Meis28?

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mijn zoon (23 mnd) slaapt nog steeds in een slaapzak. Hij gebruikt zijn hele bed (ligt, rolt, draait alle kanten op). Een deken is dus niet te doen.
    Met deze warme temperaturen slaapt ie in zn luier in een hele dunne slaapzak.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,929
    3,945
    113
    De oudste is met 2 jr en 3 mnd op een groot bed over gegaan an dat was midden in de zomer dus toen hoefde ze geen slaapzak aan en kon ze rustig wennen aan een lakentje en later dekbed.
    De jongste is 22 mnd maar slaapt nog zeker een tijd in zijn ledikant en ook met slaapzak, hij reist zn hele bed door. Nu ligt hij ook zonder slaapzak met deze tropische temperaturen, maar als het kouder wordt gaat gewoon zijn slaapzak weer aan. Denk dat we hem volgende zomer ofzo naar een groter bed doen. Ik vind de zomer daar ideaal voor, mooi voor de overgang slaapzak-dekbed.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Dan is hij alweer enkele maanden ouder, en snapt hij misschien dat hij het dekentje over zich moet leggen als hij kou heeft?

Hier nog steeds slaapzak, wil dit pas 'afbouwen' zodra ze in een groot bed gaat slapen.
    Met deze hitte slaapt ze zonder slaapzak, gaat ook prima

8. vd21

vd21 Niet meer actief

Zou gewoon een slaapzak aandoen, waarom niet?
    Een deken kan je dan weer aan beginnen als je een peuterbed koopt

9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,274
    25,745
    113
    Ik vind een slaapzak ideaal. Heb voor mijn oudsten een combisleeper gebruikt en zlfs een tijdje terwijl ze in een peuterbedje sliepen. Ging prima.
    Voor mijn jongste van 11 wkn liggen de combisleepers al klaar. Maar hij ligt nu nog ingebakerd, dus eerst dat afbouwen.
    Ik zou dus gewoon weer aan de slaapzak gaan hoor. Ik heb een slaapzak ook nooit af hoeven bouwen ofzo. Zodra ze wilden kregen ze een dekbedje en een kinderkussentje en dat vonden ze alleen maar heel cool.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Totdat ze in een peuterbed ging. Ze was ruim 2,5 (2 jaar 9 maanden ofzo). Vond het een eng idee dat ze zelf uit bed kon en met haar slaapzak ging lopen al slaapwandelend. Dus toen een deken, ging direct goed. Terwijl ze ervoor niks van dekens moest hebben.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,185
    23,264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier met bijna 18 maanden hetzelfde. Dat zal nog wel even duren denk ik. Zonder slaapzak kan ze niet slapen, ook al is het zo warm als nu.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier wordt er niet geslapen zonder slaapzak. Gelukkig zijn ze ook in grote maten te krijgen, dus ik laat het lekker zo. Ze slaapt erg onrustig en nu ligt ze altijd lekker de warm. De tweeling slaapt ook al vanaf 2 weken oud in een slaapzak. Stuk makkelijker met samen slapen dan lakens en dekens enzo.

13. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    Uk slaapt nog steeds in de slaapzak, behalve wanneer het zo warm is slaapt hij in een luier of luier met mouwloze romper.
    (Oktober 2.5)

14. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Hier slaapt ze ook nog steeds in een slaapzak (met dit weer alleen romper) Voorlopig hou ik het maar zo. Van een deken wil ze niets weten en ze gaat ook nog steeds haar hele bed door.

15. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    De oudste is 2.5 maar ligt nog altijd heerlijk om zijn slaapzak. Met dit warme weer een hele dunne. Hij rolt nog alle kanten op in bed, dus dan is een slaapzak ideaal.

Op de opvang vroegen ze wel speciaal na of hij thuis ook nog in een slaapzak sliep toen we die meegaven. Daar leggen ze kindejs vanaf 2 jaar eigenlijk standaard onder een deken, maar mijn zoontje slaapt ook daar lekker in zn eigen slaapzak :)

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Hier gisteren voor het eerst een nachtje zonder geslapen vanwege de hitte en dat ging boven verwachting goed

Share This Page