Slagroom uit slagroommachine: listeria?

Discussion in 'Zwangerschap' started by XloveX, Apr 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. XloveX

XloveX Lid

Mar 3, 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik vraag mij iets af: mag je wel slagroom uit een slagroommachine bij bijv de Delifrance?

Zag dat softijs niet mag ivm het niet goed schoonmaken van de machine, maar dan mag slagroom uit een machine die worden gebruikt in de horeca, dus ook niet! Je weet namelijk niet of het goed wordt schoongemaakt..

Ik heb het gisteren wel gegeten en ik baal ervan. Maar ik baal er echt nog meer van dat je bijna panisch wordt voor eten, want de lijst met verboden producten is blijkbaar langer dan geen carpaccio, filet, alcohol etc.
    Ook voorgepakte salades en pannekoeken zijn verboden!
    Zucht..

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik eet gewoon softijs.. en milkshakes. Wel bij een bedrijf waar het druk is, zoals bijv MacDonalds. Lijkt me dat ze zich daar wel aan schoonmaakprotocollen te houden hebben en het apparaat wordt veelvuldig gebruikt.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Voorverpakte salades en pannenkoeken? Echt waar?

4. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

Jan 13, 2015
    1,437
    46
    48
    Female
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Nou ik eet gewoon slagroom en mikshakes en softijs. Indd gewoon bij drukke bedrijven. Dan staatbhet niet langs stil en is het vers...

Het enigste waar ik mij aan hou ik rauwvlees en rauw melksekaas.
    Al die andere dingen.... Pffff dan mag ik bijna niks meer...
    Vroeger aten mensen ook alles.

5. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pannenkoeken? !?!? Heb ik wat gemist?!?!?

6. XloveX

XloveX Lid

Mar 3, 2016
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
  7. Logan

Logan Niet meer actief

Nooit geweten, maar daar staat niks over voorverpakte salades. Ik volg zelf het voedingscentrum en daar staat niks op over voorverpakte pannenkoeken.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier gelukkig totaal niet panisch omgegaan met eten tijdens beide zwangerschappen (alhoewel ik tijdens de zwangerschap van Finley bijna niks lustte vanwege heftige HG).
    Ik at gewoon alles, behalve rauw vlees en rauwe vis, alcohol en kaas au lait cru. Brie uit de supermarkt at ik dus ook gewoon. Sterker nog, daar was ik aan verslaafd tijdens de zwangerschap van Aiden.

9. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Spftijs en dergelijke eet ik ook gewoon. Voorverpakte salades ook. Voorverpakte pannenkoeken wist ik van en laat ik staan maar verder eet ik alles behalve rauw vlees en rauwmelkse kaas hoor!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe kom je bij die link eigenlijk? Ik heb zelf nooit heel internet afgespeurd over waar ik mogelijk Listeria van zou kunnen krijgen eerlijk gezegd.
    Voorverpakte pannekoeken mogen niet? Dan geldt dus hetzelfde voor poffertjes neem ik aan.

Maar goed, zelfgemaakte pannekoeken zijn toch lekkerder :p.

11. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de pannekoeken wist ik niet! Maar voorverpakte salades wel. Daar waarschuwden ze 7 jaar geleden met de zwangerschap van mijn oudste al voor.
    En ook voorverpakte sandwiches ed.
    Laatst was er in het nieuws dat de listeria bacterie gevonden is in kebabvlees.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik wist het ook niet van de pannenkoeken en salades. Domme vraag misschien maar mag je dan wel sla dat voorverpakt is?!

13. Glaewil

Glaewil Bekend lid

Jul 26, 2015
    601
    96
    28
    Ik eet gewoon ook alles als het maar niet rauw en alcohol vrij is en de pate laat ik natuurlijk ook staan.

14. Taj87

Taj87 Actief lid

Mar 30, 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow ik heb gewoon poffertje (voorverpakt) gegeten hoor.
    Vooral in het begin van de zwangerschap. Dat kreeg ik tenminste goed weg. Geen nadelige gevolgen van ondervonden.
    Ik heb met de verloskundige helemaal doorgenomen wat wel en wat niet mag. Pannenkoeken en poffertjes noemde ze niet op.
    En een mcflurry kon ook gewoon. Die apparaten voldoen echt wel aan alle eisen. Worden dagelijks gebruikt, worden prima schoongemaakt en zullen vast ook geregeld gecontroleerd worden gok ik.
    Ik wil niet te angstig worden met eten hoor. Rauwe producten laat ik staan maar er lijkt steeds meer bij te komen wat niet zou mogen. En de verloskundige benoemt die ook helemaal niet.

15. Vlindertje1990

Jul 12, 2015
    40
    0
    6
    Pannekoeken heb ik gewoon gegeten (eenmalig want ik werd er misselijk van)
    En voorverpakte salades heb ik ook zo nu en dan wel een keer gegeten.. Wist dit niet.

Maar ik denk dat als je 'overal' rekening mee gaat houden, dat je uiteindelijk niks meer kan eten.
    Ik probeer goed op te letten met wat ik eet, maar ik ga het voor mezelf niet overdrijven.

16. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Heb ik vanmiddag voor mijn werklunch een voorgepakte salade mee:(
    Waarom mag dat niet?

17. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je goed op de datum let en hij is nog dagenlang houdbaar zou het nog wel kunnen.
    Maar vaak zijn die salades 4 a 5 dagen houdbaar en je hebt het wel over rauwe gesneden groenten.
    Dus als je het dan op dag 4 of 5 eet heeft zo'n bacterie wel kunnen groeien.
    Natuurlijk gaat het meestal goed. Listeria komt ook niet veel voor. Maar als het voorkomt is het oa op voorverpakte salades/restjes in de koelkast.

En wat betreft sla uit zakken, als ik weet dat ze net zijn bijgevuld eet ik dat wel, maar nooit de laatste houdbaarheidsdatum en als net even kan was ik het nog even.
    Alles wat verhit wordt maakt niet uit.

18. UmmK

UmmK Bekend lid

May 9, 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Oei, vorige zwangerschap heel veel voorverpakte poffertjes gegeten haha :D

19. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    De salade bevat alleen maar sla, verder geen rauwe groente. Wel een dressing en crutons.

20. Taj87

Taj87 Actief lid

Mar 30, 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poffertjes worden toch ook verhit? Ik laat ze altijd iets langer in de magnetron dan de verpakking zegt. Wil ze sowieso goed heet hebben anders koelt het ook te snel af.

Verhit = veilig, toch?

En snap sowieso niet wat er onveilig aan zou zijn. Iemand die dat weet? Het is toch niet rauw?

Share This Page