voel me onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door femmy79, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy79

femmy79 Actief lid

12 jun 2011
    255
    0
    0
    Den Haag
    Ik voel me de laatste tijd erg onzeker over mijn eigen lichaam. Ik ben in juni 2011 na 10 jaar gestopt met de pil. Mijn cyclus was eigenlijk binnen een maand weer in orde (net zo toen ik met de pil begon) na 3 maanden ovulatie testen gedaan en die waren echt knal positief. Ik voel duidelijk mijn eisprong en voor mijn eisprong merk ik duidelijk dat ik meer slijmerig afscheiding heb. rond de ovulatie hebben we om de dag sex.
    Maar gisteren ben ik toch weer ongesteld geworden en we gaan nu de 6e ronde in. Ik ga zelf een beetje de moed verliezen, ik weet het kan langer duren.
    Mijn vriend is wel tijdens zijn puberteit een torsio testis gehad en is hieraan geopereerd, kan dat invloed hebben op zijn vruchbaarheid?
    Ik ben nu 31 jaar en wordt volgende maand 32, dus de tijd gaat voor mij wel een beetje dringen.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Verlies de moed niet.
    Ondanks dat je gelijk weer regelmatig ongesteld bent geworden duurt het zeker een maand of 3 voordat je pil vrij bent, dus geen hormonen meer in je lichaam hebt van de pil.
    Het gemiddelde om zwanger te raken is een jaar. Dus blijf moed houden.

Ten gevolge van een torsio testis kan een man verminderd vruchtbaar zijn als er niet heel snel een operatie word gedaan.

Na een jaar proberen mag je aan de bel trekken bij de huisarts voor verder onderzoek. Eerder doet een huisarts niks.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina