Hi dames, Ik moet even van me afschrijven hoor! Ons dochtertje is vandaag 2 weekjes en bijna direct na haar geboorte werd ze al verkouden. Dat was niet te vermijden; ik, mijn vriend en mijn oudste dochter zijn alledrie al weken aan het kwakkelen. Afgelopen nacht was onze baby veel aan het kreunen en hijgen en vanmorgrn vroeg zagen we dat ze 38.7 koorts heeft. Mijn vriend mocht direct naar de huisartsenpost komen en daar zijn ze nu. Ik maak me zo ongerust
Sterkte en beterschap voor jullie kleintje! Hoe is het nu en hoe is het gegaan bij de huisartsenpost?
Jeetje, wat naar en wat goed dat jullie gelijk gebeld hebben. Zulke jonge babies horen geen koorts te hebben. Waarschijnlijk zal ze moeten blijven om uit te zoeken waar de koorts vandaan komt. Veel sterkte, het is er naar om zo'n jong kindje in het ziekenhuis te hebben (trouwens.. ook als ze wat ouder zijn. Mijn dochter was 5 dagen... dat is gelukkig allemaal prima afgelopen) Heel veel sterkte!
oh wat rot zeg!! Wat zul je ongerust zijn... hoop dat je snel meer weet! Dat ze koorts heeft betekend wel dat haar lichaampje vecht om beter te worden, en ze zal er wel sterker uit komen moet je maar denken... sterkte!!!
Bedankt allemaal Volgens de HAP moet ze het thuis uitzieken. Ze maakt geen doodzieke indruk dus hij wilde haar liever (nog) niet doorsturen naar de kinderarts. Ze zou dan waarschijnlijk opgenomen worden en tussen allemaal ernstig zieke kindjes liggen en dat is niet wat je nu zou willen. Wel wilde hij graag dat we vanmiddag ook nog even naar onze eigen huisarts gaan om te checken of haar toestand niet verslechterd. Daar gaan we om 11 uur heen (later was geen plek). Zo zielig, nog maar net op deze wereld en dan zo'n vervelende start..
@TS... hou het heel goed in de gaten hoor.. babies horen geen koorts te hebben. Liever onnodig naar het ziekenhuis dan te laat.
Wat vervelend zeg! Maar erg apart van die arts op de Hap, het protocol in nederland is dat zulke jonge kindjes met koorts altijd doorgestuurd moeten worden! Ook al zijn ze niet doodziek, met die kleintje kan het namelijk snel gaan. Erg verstandig dat jullie dus ook nog even langs de eigen huisarts gaan. Sterkte en hopelijk is de kleine snel weer beter!
Ik weet het.. ik hou haar heel goed in de gaten hoor! Ben ook blij dat we straks naar de HA moeten, kijken hoe hij er over denkt. Ik vond het eerlijk gezegd wel bijzonder dat de HAP haar zo weer naar huis stuurde..
Tja, als je kind gewoon uit moet zieken, kan dat echt beter thuis dan in het ziekenhuis. Een ziekenhuis is een bron van ziektekiemen en als je ergens een kleine baby niet wilt hebben, dan is het daar.... Uiteraard de koorts goed in de gaten houden, maar veel meer kun je dan toch niet doen? Goed het neusje sprayen, zodat die zo open mogelijk blijft, is wel belangrijk. Heb je nog een advies voor paracetamol meegekregen?
Een baby van 2 weken met koorts naar huis sturen? Uitzieken thuis? Dit meisje had naar het ziekenhuis gemoeten want zij is te klein om zelf een infectie in haar lijfje te bestrijden.Ik ben zelf dokters Ass en hier kan ik echt niet bij,laat je eigen huisarts contact opnemen met de kinderarts.