eerste echo: alleen of met partner

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Juni, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juni

    Juni Fanatiek lid

    11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Is het normaal dat de partner meegaat naar een eerste echo? Of gaan ook veel vrouwen alleen?

    Groetjes
    Juni
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb mijn man meegenomen!
    Ik zou in ieder geval niet alleen gaan, ik heb een keer slecht nieuws gehad bij een eerste echo (missed abortion) en was blij dat ik toen mijn man bij me had.
    En het is natuurlijk geweldig om samen voor het eerst naar je kleintje te kijken.

    Groetjes, Anakin.
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb hiervoor bij een echo (wel de 2e) te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte en heb toen veel steun gehad aan me vriend. met deze zwangerschap moest hij mee met elke echo maar gelukkig gaat alles goed.
     
  4. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn man gaat ook mee omdat wij ook een keer slecht nieuws hebben gehad en ik kon toen van de tranen niet meer rijden....Bij ons zie je in de wachtkamer ook alleen maar vrouwen met hun partner! Dus het is nog gebruikelijk ook.
     
  5. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    heel erg normaal.
    Mijn partner gaat bijna altijd mee naar VK en altijd naar echo's. Hij is net zo benieuwd als ik.
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ga alleen,mijn mannetje gaat dinsdag wel mee naar de pretecho.
    maar hij kan nou eenmaal niet elke 2 weken mee naar het ziekenhuis.
     
  7. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hij gaat zeker mee! Is ook zijn kindje en juist voor hem is het toch anders omdat hij niet voelt wat ik allemaal voel!

    Bij ons in de wachtkamer trouwens ook overwegend vrouwen met partners!
     
  8. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    afgelopen keer ging ik alleen en heb m huilend op gebeld dat het niet goed ging.
    nu gaat ie 1 juni mee en is de hele dag bij me.
    ben best al wel zenuwachtig.
     
  9. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Natuurlijk heb je steun aan je partner als het slecht nieuws is, maar ook als het goed nieuws is is het een hele bijzondere ervaring...ik zou hem niet hebben willen missen en hij ook niet....het is gewoon heel mooi en zo onbeschrijfelijk als je samen voor het eerst je kindje ziet....in mijn geval kregen we ook het nieuws dat het er 2 waren....het was toch een speciaal moment, waarop ik hem voor geen goud had willen missen
     
  10. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik ben tot nu toe samen met mijn vriend overal heen geweest.. een echo vind ik toch wel zoiets heel erg bijzonders..

    Liefs kiss
     
  11. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik neem m'n man altijd mee, trouwens, daar staat hij zelf op! Hij heeft al zo weinig dat hij kan doen met die kleine, ik drag 'm hele dagen mee, dus zo ziet hij onze kruimel mooi weer even. Bezoekjes naar de vk is een ander verhaal, als ik het kan plannen als hij thuis is gaat hij mee en anders niet.
     
  12. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik ben ook met mijn vriend geweest.
    Is toch speciaal zo'n eerste echo.
    Het is maar goed dat hij is meegeweest,want we kregen helaas slecht nieuws te horen.
    het vruchtje was niet goed ontwikkelen (ik was 9 weken zwanger).
    Nu ben ik afgelopen maandag gecurreteerd en toen is mijn vriend ook meegweest.
    Veel liefs
     
  13. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het juist mooi om samen naar 1e echo te gaan zoiets is natuurlijk iets heel bijzonders. En mocht er iets niet goed zijn heb je tenminste steun aan elkaar.
     
  14. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Wij zijn ook samen geweest, je man wilt toch ook wel je kindje zien :(
     
  15. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Mijn man ging zelfs als hij kon/vrij had mee naar de vk, op 'n gegeven moment ben ik een paar keer alleen geweest, omdat er eigenlijk nooit iets bijzonders was... ophet laatst ging hij weer vaak mee... ook toen ik na 40 weken naar het ziekenhuis moest... hij had gelukkig al vrij...!
    Ik vind juist omdat hij niet weet hoe het voelt, dan toch een beetje een beeld krijgt van het kindje in je buik en zo'n eerste echo is al helemaal bijzonder, natuurlijk!

    Veel plezier!

    Gr. Niki
     
  16. HeMa

    HeMa Actief lid

    24 mei 2007
    136
    0
    0
    Ik wil absoluut dat mijn man mee gaat als wij eenmaal een echo krijgen. Baby zit dan wel in mijn buik maar we zijn samen zwanger.
    Niet alleen voor steun maar hij hoort erbij :)
     
  17. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik zou het raar vinden als mijn man niet mee zou gaan eigenlijk, hij is net zo benieuwd naar de kleine als ik.
     
  18. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    mijn man heeft ook extra vrij genomen om een eerste glimp van ons wondertje te mogen zien :)
     
  19. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Meenemen die vent! Of je nou goed of slecht nieuws krijgt, je hebt hem op dat moment graag in je buurt. Wij kregen vorige week gelukkig goed nieuws, mijn mannetje zat bijna met zijn neus in de monitor, voor hem ook de eerste keer dat hij zijn kindje in levende lijve zag, heel erg bijzonder!
     
  20. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Ik neem mijn vriend ook mee bij de 1e echo. en mijn moeder en schoonvader ook. we doen eerst samen met de VK de intake en daarna las we de echo hebben komen mijn moeder en schoonvader erbij. maar ik neem ze niet iedere keer mee hoor.
     

Deel Deze Pagina