een busreis van 13 uur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mymiracle, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ga 6 november naar Praag, uitje van het werk met mijn mannetje. We gaan met de bus. Het wordt een reis van 13 uur, ik zie er als een berg tegenop :oops: , ik weet dat busreizen etc. allemaal gewoon mogen als je zwanger bent, en zeker in het tweede trimester, maar ik wil het dan wel zo goed mogelijk voorbereiden, dit is mijn 1e zwangerschap en het is allemaal niet makkelijk gegaan dus ik ben erg (soms TE) voorzichtig met mijn lichaam en mijn beebje omdat dit misschien mijn enige kans op zwangerschap en dus ook een kindje is.
    hoe kan ik me het beste voorbereiden op zo'n lange reis, wat maakt het reizen makkelijker, hebben jullie tips?
    ik heb niet zoveel ervaring met lange reizen namelijk en al helemaal niet als je zwanger bent.
    moet ik gegevens van mijn vk en internist meenemen? (ik wordt tijdens de zwangerschap door beiden regelmatig gezien ivm schildklierafwijking)

liefs ;)

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik zou iig je zwangerschapskaart meenemen, daarop staan al je gegevens, dus mocht het nodig zijn, heb je iig alles bij de hand.

Maarre, neem aan dat de bus genoeg (sanitaire) stops maakt en je kunt natuurlijk ook af en toe even door de bus lopen. Ik zou me er niet te druk om maken hoor.

3. mymiracle

bedankt :)

ja er is zelfs een toilet in de bus geloof ik hoor, ach ja, ik moet er gewoon van genieten, je hebt gelijk, maar alle tips zijn welkom ;)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad lekker regelmatig door die bus heen lopen. goed voor de doorbloeding. verder zorgen dat je wat eten in je tas hebt extra. hihi. en verder lekker doen wat je normaal ook zou doen, muziekje, boek, slapen. wat je wilt.

5. mymiracle

hahah, ja extra eten :) da's een goeie tip, ik heb elk uur honger ;)

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat eten is idd wel een goeie tip! En probeer lekker te slapen, dan gaat de tijd lekker snel :D.

7. mymiracle

ik hoop inderdaad dat ik lekker veel kan slapen! met zoveel mensen om me heen zoals in een bus gaat me dat niet echt makkelijk af, maar wie weet nu wel omdat ik zwanger ben :)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vraag om een ruime zitplaats. Bij dubbeldekkers zijn vaak de plaatsen bovenin bij het raam lekker ruim.

9. mymiracle

oew da's ook een hele goeie, ga ik doen ;)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Oh kijk zo kom je al een heel eind. En anders neem je 2 zitplaatsen . Je bent ook met z'n tweeen. hahha

11. mymiracle

whahahah, ja zou ik er recht op hebben mimi83?
    hahah, ik kan het proberen he? :):)

Deel Deze Pagina