Hoi hoi, Een paar weken geleden hebben wij te horen gekregen dat mijn moeder eierstokkanker met uitzaaiingen heeft. Ze volgt momenteel behandeling met chemo's, een operatie om alles te verwijderen kon niet doorgaan omdat er teveel uitzaaiingen zijn. De kans dat de chemo's aanslaan is wel vrij hoog maar mocht dit niet zo zijn dat is ze waarschijnlijk voor april overleden en zal ze waarschijnlijk de baby nooit zien. Hierom heb ik de verloskundige gevraagd of ik dan evt ingeleid kan worden met 37 weken en dat was onder deze omstandigheid geen probleem. Natuurlijk heb ik liever dat ze zelf komt wanneer ze wil komen maar ik wil ook graag dat mijn moeder de baby nog ziet en de kans verkleinen dat ze net geboren wordt op het moment dat ze misschien zou overlijden... nou ja... beetje dubbel dus. Maar goed nu mijn vragen... Doet de eigen verloskundige dan nog wel de bevalling of doet een gyn dat dan? Is er een grotere kans op complicaties voor de baby als ze met 37w worden gehaald? Wat kan je verder verwachten bij een inleiding? Ze zeggen dat je de ontwikkeling van een baby die niet met 40w geboren wordt moet corrigeren met het aantal weken dat ze vroeger komen, klopt dit? (overigens groeit de baby prima, afgelopen vrijdag werd ze dmv groeiecho op 2100gr geschat bij 33 weken, ze liep ong 5 dagen voor) alvast heel erg bedankt!
hoi, wat een heftig verhaal. Inleiden kan onder deze omstandigheden. De gynaecoloog begeleidt dan je bevalling. Meetsal wachten ze wel tot 38 weken, dan heb je iets meer kans van slagen. De baarmoedermond moet wel enigszins rijp zijn namelijk om in te kunnen leiden. Je kunt op de website van de nvog lezen wat inleiden inhoudt. Als je kindje tussen de 37 en 42 weken wordt geboren is het gewoon op tijd en hoef je qua ontwikkeling niet te corrigeren voor leeftijd. Mirjam
Allereerst nog bedankt voor je antwoord. Ik wilde nog even laten weten dat de chemo's aanslaan! Heel fijn. Mijn moeder krijgt in mijn 39e week nog een chemo en zal daar dan nog 10 dagen erg ziek van zijn en dan wordt ze in de week van 19 april geopereerd.