Hey, Vandaag ging ik nog wat resultaten van mijn bloedtesten halen bij de dokter. Dat ik zwanger ben en ongeveer 6 weken en een half zal wel kloppen maar mijn indirecte coombs is Positief Dat wil zeggen dat ik antistoffen maak tegen mijn baby... De dokter zal vrijdag de gyn bellen, weet er iemand wat ze dan gaan doen? Ik weet dat ik bij mijn miskraam een rhesusspuit gekregen heb. Omdat je niet weet welke bloedgroep dat het kindje dat in mijn buik zat had. Moet ik nu gewoon terug zo'n spuit? Van nikolaj was die test ok (negatief) ondanks dat Nikolaj o+ had en ik o- Na de bevalling heb ik een spuit gehad en na mijn miskraam nu in april ook. gr Edelweisje
je krijgt een paar weken voor de bevalling een spuit en tijdens de bevalling volgend mij nog 1. Weet niet helemaal zeker, maar me schoonzusje had het namelijk ook en die kreeg zowiezo vantevoren een, nou weet ik niet of ze tijdens de keizersnede ook nog een heeft gekregen.
Ja, je krijg alsnog weer zo`n spuit, maar pas ergens rond 30 weken volgens mij... ik heb hiervoor ook een miskraam gehad..maar dat was met 8 weken, en je krijgt pas vanaf 10 weken zo`n spuit...
ja met 30 weken en na de bevalling krijg je zo`n spuit.. niks om je zorgen over te maken meis.. ik heb b-negeatief dus ook het rhesusfactor en zolang jou kindje niet met jou bloed in aanraking komt..( vooral na de bevalling ) is er niks aan de hand.. groetjes
hoi ik krijg volgende week mijn spuit met 30 weken. Heb tijdens de eerste ook toen gehad en nadat hij geboren was.
Je krijgt bij 30 weken een spuit en dan 1 na je bevalling, mocht je kindje positief zijn (bij mijn 1e kreeg ik deze wel, zij is positief....na deze bevalling niet, tessa is negatief)
Alvast dank voor jullie reactie's. De huisdokter twijfelde en gaat daarom naar de gyn bellen morgen. Ik moet maar de 1e keer op echo volgende week bij de gyn. Maar opdat er op mijn labo-blad stond dat ik positief was bij indirecte coombs, ging ze het hem toch vooraf es vragen. Ik zie dat er op mijn blad staat: anti-D: 1/8 iemand een idee? Gr. Edelweisje