Hallo dames, Op 13 februari 2010 ben ik bevallen van mijn zoontje Jake. Ik geef hem volledige borstvoeding (wel ook afgekolfde als ik aan het werk ben). Nog voordat ik ging werken werd ik weer ongesteld. Jake was toen nog net geen 10 weken. Het is nu 25 dagen later en volgens mij kondigt mijn volgende menstruatie zich alweer aan (althans, sinds vandaag weer heel lichtroze bloedverlies maar zo begon het de laatste keer ook). Voor mijn zwangerschap had ik een cyclus van 28 dagen. Houden deze menstruaties nu in dat mijn cyclus nu weer op gang is gekomen? Zo ja; aan de ene kant jammer dat ik alweer menstrueer, aan de andere kant fijn om te weten dat mijn lichaam zich weer herstelt. En moet ik er weer vanuit gaan dat ik ook weer daadwerkelijk een eisprong heb of kun je de eerste keren menstrueren zonder dat hier een eisprong aan vooraf is gegaan? Ik hoor het graag. Groetjes Pascale
Hoi Pascale, je bent zeker weer vruchtbaar, dus opgelet! Tijdens de BV weer menstrueren is inderdaad fijn en niet fijn, maar weet wel dat je cyclus tijdens de BV-periode kan varieeren en ook weer even uit kan blijven bv. Maar beschouw jezelf dus wel altijd als vruchtbaar. Groetjes Brigitte